היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיבות לאלימות בני נוער בבתי"ס ודרכי התמודדות

עבודה מס' 065244

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאוריות ומודלים, מימדי התופעה בעולם ובישראל ודרכי התמודדות.

8,370 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

שאלת המחקר בעבודה זו היא: מהן הסיבות או הגורמים לאלימות בני-נוער בבתי הספר ומהן דרכי ההתמודדות עם תופעה זו?
בעבודה יתוארו, ראשית, הסיבות והגורמים לתופעת האלימות. תובאנה גישות פסיכולוגיות, כמו "תיאורית תסכול-תוקפנות" ו"תיאורית הלמידה" ולעומתן גישות כמו "התנהגות המון" ו"האפיזודה האלימה" מן הפן היותר סוציולוגי של התופעה. כמו כן, יוצגו גם גישות אינטגרטיביות.
יוצגו מימדי התופעה מתוך מחקרים ועבודות בעולם בכלל, ובישראל בפרט. (שנמצאת במקום "טוב" באמצע). אותם נתונים מראים כי אותן מדינות שהשכילו להפנות משאבים וליצור תכניות התמודדות יעילות עם התופעה צמצמו באופן ניכר את מימדי האלימות בקרב בני-הנוער, כדוגמת שוודיה ואנגליה.
לאחר מכן יוצגו אסטרטגיות וגישות שונות להתמודדות עם התופעה וכן יוצגו תכניותיהן של אנגליה ושוודיה, שכאמור, נחשבות כיום למדינות המובילות בתחום. בישראל תוצגנה תכנית התמודדות שיצרו מוסדות החינוך בעיר הרצליה וכמו כן, יוצגו מסקנותיה של הוועדה הציבורית לצמצום האלימות שהוקמה על-ידי הממשלה, בראשותו של מתן וילנאי, בשנת 1998.
מתוך עבודתי זו ניתן להסיק כי רק תכנית מאומצת ומשולבת של כל הגורמים המעורבים בנושא (משרד החינוך, ארגוני המורים, הורים, תלמידים וגורמים מקצועיים נוספים) תביא לתוצאות הרצויות המיוחלות, לצמצום תופעת האלימות, שנדמה שכולם כבר השלימו עם קיומה.

תוכן העניינים:
-מבוא
-תיאוריות ומודלים על גורמי האלימות:
תיאורית תסכול- תוקפנות
תיאורית הלמידה
תיאורית האפיזודה האלימה (או תיאורית הסיטואציה)
תיאורית התנהגות ההמון
הגישה האינטגרטיבית-(ביו-סוציולוגית)
גישה אינטגרטיבית פסיכו-סוציולוגית
גורמי חיברות והשפעתם על התנהגות אלימה
גורמים סביבתיים ואלימות בני נוער
מודל הלחץ והתמיכה
-אלימות בין כותלי בית הספר- מימדי התופעה בעולם ובישראל
-אסטרטגיות ותכניות להתמודדות עם תופעת האלימות בבתי הספר
תגובה למקרי אלימות בבית-ספר
תכניות מניעה המועברות דרך תכנית הלימודים.
מערך פעילות ברמה בית-ספרית
ארגון הסביבה הפיזית של בית הספר ופעילות בחצר בית-הספר.
דיווח, רישום ומעקב
שיתוף הורים וגורמים בקהילה
קביעת מדיניות בית-ספרית לטיפול באלימות
תכניות מניעה בעולם:
הפרויקט הנורבגי של Olweus
הפרויקט האנגלי של Smith בשפילד
תכניות מניעה בישראל:
תהליכים מהשדה אל המטה בבתי-הספר בהרצליה
וועדת וילנאי- הוועדה הציבורית לצמצום האלימות בקרב הילדים והנוער.
-ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום/הערות שוליים.

קטע מהעבודה:

מילר, שהיה מהאבות המייסדים של תיאורית ה"תסכול- תוקפנות" שינה במשך השנים את דעתו וטען כי אלימות היא רק אחת מצורות תגובה אחרות לתסכול. לדבריו, יש להוסיף לתיאוריה "תסכול- תוקפנות" גורמים אחרים העשויים להשפיע על רמת התגובה האלימה במצב תסכול. אחד הגורמים הללו הוא עוצמת הגירוי המושפעת, לדבריו, מכמה מרכיבים: המידה שבה אדם מצפה לשיפור בסיכוייו להגשים את המטרה הנכספת, דרגת ההתערבות של התוקף בתגובותיו של הקרבן וכמות התסכולים שהתוקף היה חשוף להם בתקופה האחרונה. כמו כן, מילר מציין את העונש הצפוי למתנהג באלימות בעקבות ההתערבות. עונש חמור, להערכתו, מרתיע מתגובה אלימה.

תגים:

אלימות · החינוך · מערכת · תוקפנות · נוער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיבות לאלימות בני נוער בבתי"ס ודרכי התמודדות", סמינריון אודות "סיבות לאלימות בני נוער בבתי"ס ודרכי התמודדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.