היישום אינו מחובר לאינטרנט

סנט אפולינרה נאובו

עבודה מס' 065034

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכנית הפסיספסים בכנסייה

1,621 מילים ,4 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העבודה תדון בניתוח תוכנית הפסיפסים של כנסיית סט. אפולינרה נאובו-מראה הכנסייה בקיר הצפוני והדרומי המובילים אל האפסיס.
העבודה תעסוק הן במרכיבים העיטוריים המשמרים את המסורת הרומית והן באלמנטים המזרחיים מאזור הים האגאי וסוריה, אשר הכתיבו את הסגנון העיטורי החדש של המבנה ומשמעותם.

קטע מהעבודה:

כנסיית סט. אפולינרה נאובו St. Apollinare Nuovo מוקמת בעיר הנמל החשובה Ravenna בחופה המזרחי של איטליה, בלב הרובע הגותי של רוונה.
הכנסייה מהתקופה הנוצרית הביזנטית, נבנתה ונוסדה על ידי הקיסר הארייני תאודוריק בשנת 526 של המאה ה-6.
הכנסייה במקורה נבנתה על שרידיה של כנסייה עתיק שהוקדשה למרטיר פאולינרוס, ותאודוריק, מייסד הכנסייה החדשה הקדיש לאותו מרטיריום - פאולינרוס(1).
בנוסף להיותה כנסיית מרטיריום, הכנסייה טומנת בתוכה משמעות נוספת - הצגת הניצחון של הגותים באמונתם על האורתודוקסים(2) ותכנית הפסיפסים שנבנתה בהתאם להשקפתם של הגותים.
כעבור שש שנים מיום בנייתה, ידה של הסמכות האורתודוקסית הייתה על העליונה והיא ניסתה להחרים כל זכר מהאסוציאציות של האידיאולוגיה הגותית, הכופרת. בהתאם לכך ערכה שינויים" ההקדשה המקורית לישו (3) הוחלפה להקדשה ל-St. Martin.(4) התוכנית הפיגורטיבית צונזרה בצורה כה קיצונית עד כי כוחה ומשמעותה התערער.
- כנסייה פשוטה במרכיביה, המבנה מורכב במבוא ארוך שיוצא את צורתה המלבנית המאורכת של הכנסייה, ישנם שני אגפים מצידי האולם הנחצים על ידי שורת עמודים תומכי ארקדות אפסיס מעוגל מבפנים וצלעי כלפי חוץ, תקרה שטוחה ושכבות הקסטות מעץ(5).
הכנסייה מקודמת מנרטקס ישן ו-3 כניסות. האחת מרכזית- מובילה הישר אל אולם המבוא ו-2 צדדיות מובילות לאגפי הכנסייה.12 זוגות של עמודי שיש על בסיס ותומכי קשתות ובעלי כותרות קורינטיות דמויי עלי האקנטוס וכותרת תושבת עם חריטת צלב.
התאורה ישרה ומקורה בקומת הגלריה Clear store - ישנם חלונות בשני האגפים. הם שווים בגודלם לחלונות האפסיס שגם דרכם עוברת התאורה הטבעית ומספרם שלוש. בנוסף קיימת תאורה באזור הקיר של הספינה המרכזית. הקיר נתמך בשורת ארקדות כפי שנהוג ברוב הבזיליקות מאותה העת.
התאורה ובשילוב עם פרופורציות המבנה וסדר העיטור הפנימי, יחד הם מכתיבים את הסגנון הייחודי של כנסייה זו.

תגים:

מרטיריות · תהלוכת · אמנות · נוצרית · נצרות · כנסיות · ביזאנטית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סנט אפולינרה נאובו", סמינריון אודות "סנט אפולינרה נאובו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.