היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת טכנולוגיות הלמידה על מנהיגות המורה בכיתה.

עבודה מס' 064597

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הטכנולוגיה משפיעה על מורים בעלי סגנון ניהול שונה.

5,243 מילים ,39 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

המנהיגות, כתופעה חברתית, משמשת מזה זמן רב נושא בעל עניין וחשיבות בתחומים שונים במדעי החברה. חוקרים רבים עסקו בניסיון להסביר את תופעת המנהיגות ואת הקורלציה שבין המנהיג למונהגיו, וכך דרך ארוכה עבר המחקר בתחום חקר המנהיגות, מאז משנתו של קרלייל משנת 1841, אשר ראה במנהיג את מעצב ההיסטוריה והחברה סביבו. החוקרים ראו במנהיג את האדם בקבוצה שהינו בעל ההשפעה הרבה ביותר בקביעת מטרותיה של הקבוצה ודרכי תפקודה (בראל, נוי, מאיר, 1992).
חוקרים רבים ביקשו ללמוד את תופעת המנהיגות, כך שבעתיד ניתן יהיה לנבא מי יהיה מנהיג טוב יותר, תוך תיאור תכונות המנהיג, לבחון מהי השפעת התנהגותו על מונהגיו, מהו סגנון המנהיגות האפקטיבי ביותר וכיצד משפיעה הסביבה על סגנון המנהיגות. החל מתחילת המאה הנוכחית מנסים חוקרי מדעי ההתנהגות לפתח כלים מדעיים שבאמצעותם ניתן יהיה להבהיר יותר את תופעת המנהיגות. לעיתים דנים על סוג מסוים של אנשים, היודעים להפעיל אחרים, לאו דווקא מכוח הסמכות שניתנה להם אלא מכוח אישיותם ותכונותיהם. על אנשים אלה אומרים כי הם מנהיגים מלידה וזאת בשל תכונה, או צירוף של תכונות אישיות המאפשרות להם להטיל את מרותם על אנשים אחרים אשר יקבלו את מרותם בהכנעה מכוח סמכותם המוקרנת על הסביבה או מתוך הכרה בכישוריהם להוביל אנשים לקראת היעד הנכון (מדריך הלמידה עמודים 20-21).
המחקר אודות סגנונות מנהיגות, בהקשר החינוכי, מסתמך ברובו על התחום הכללי הרחב העוסק בסגנונות מנהיגות בארגונים בכלל, מסיבה זו לא ניתנה עדיפות למחקרי מנהיגות בתחום החינוך. רובם המכריע של המחקרים, שנעשו בתחום זה, לא בחן את נושא המנהיגות מתוך התייחסות לנושא החינוכי, אלא תוך התייחסות לספרות הארגונית הכללית ורק מיעוטם של המחקרים עוסק בתחום הקשור למערכת החינוך.

מטרת העבודה היא לסקור את השפעת הטכנולוגיה על מנהיגות המורה. תכלית העבודה היא להעריך את ההשפעה על מורים שונים, כלומר מורים בעלי סגנונות מנהיגות שונים. שאלות המחקר הן:
1. כיצד משפיע המחשב על מנהיגות המורה
2. כיצד משפיעה הטלוויזיה\ וידאו על מנהיגות המורה.
העבודה הינה תאורטית ותבחן את המחקרים השונים- והמועטים בנושא. אי לכך חלק ממסקנות העבודה ישענו על הנחות נסיבתיות.

תוכן העניינים:
1. מבוא
הצגת הנושא
שאלת המחקר
2. מהי מנהיגות
3. חדירת הטכנולוגיה לתחומי החינוך
הוידאו\טלויזיה
המחשבים
התנגדות לשינוי
חינוך מרחוק
4. ההשלכות של התפתחות הטכנולוגיה על מנהיגות המורה בכיתה
5. השפעת השינויים על מנהיגות המורה
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Yukl מציג את המנהיגות כתהליך של השפעה על פעילות הקבוצה המאורגנת לקראת השגת מטרה (Bauch And Behling 1984 אצל Yukl 1994 מתוך מדריך הלמידה עמוד 15).
המנהיגות נתפסת גם כאומנות השכנוע, קרי, קיומה של האומנות אצל המנהיג לשכנע את האחרים לעשות מה שהוא רוצה שהם יעשו. המנהיגות היא גם יחסי הכוחות בין הפרטים בקבוצה. "המנהיג" הוא בדרך כלל אדם בעל השפעה הגדולה ביותר על פעילות הקבוצה ואמונותיה. הוא יוזם הפעולות, הנותן הוראות, מקבל ההחלטות, מיישב מחלוקות וכן גם השופט בקבוצה. כמו כן הוא גם מעניק תגמולים, מעניש, מעודד, נותן השראה, הוגה רעיונות מבריקים ועומד בראש כל הפעילות הקבוצתית (בראל, ונוי, מאיר, 1992).

מקורות:

ארנברג תמר (1995) "למידה מתוקשרת והכשרת מורים" מחשבים בחינוך יח.
בראל, צ. ונוי, מאיר, מ. (1992) מפגשים עם הפסיכולוגיה תל אביב
סלומון גבי (1998), במאמרו: החינוך הגבוה לאן? מבט מן האקדמיה ירושלים: משרד החינוך והתרבות
גורי רוזנבלט שרה (1996), תכנון תוכניות לימודים, האוניברסיטה הפתוחה, יחידה 4.2.2.2.
גורי רוזנבלט שרה (1996), תכנון תוכניות לימודים, יחידה 4.2.2.2.
גלוברזון, א. (1990) דמוקרטיה ארגונית ברמת המפעל-שינוי מהותי בסגנון הניהול וביחסי עבודה, משאבי אנוש ויחסי עבודה בישראל: אופקים חדש. תל אביב 180-161.
גרינגרד, ע., פרנק, א., אופיר, ב. (2002). למידה מבוזרת כנושא לימוד באמצעות למידה  מבוזרת. הוצג  בכנס "למידה מרחוק אקדמית", מיט"ל, פברואר 2002. 
היילפרין ישראל, יהודים ויהדות במזרח אירופה, ירושלים תשכ"ט.
ספר הקורס מנהיגות ויישומיה בחינוך תל-אביב האוניברסיטה הפתוחה, עמ' 15.
חזקיה, ע. (1995) השפעת שליטה וצרך בסירות קוגניטיבית על מידת ההתנגדות לשינוי ארגוני, המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
טל, ד. (2002) מאפייני אלימות בגיל הרך באר שבע: אוניברסיטת באר שבע, עבודה לשם קבלת תואר מוסמך בחינוך, עמודים 8-9
לוי ע., (2000) ניהול שינוי ארגוני, גישות, שיטות ותהליכים, הוצאת צ'ריקובר.
לסטר , 1989 - מתוך מדריך הלמידה של הקורס מנהיגות ויישומיה בחינוך תל-אביב האוניברסיטה הפתוחה.
מוס ר., (1988) תיאוריות על גיל ההתבגרות, תל-אביב, ספרית הפועלים, עמודים 60- 99
משרד החינוך והתרבות (1993), "מחשבים בחינוך בישראל, תמונת מצב (תשנ"ב)", מחשבים בחינוך, אפריל.
סמואל, מ. (1996) ארגונים חיפה: אוניברסיטת חיפה, הוצאת אח.
פופר מ. (1994) על מנהלים כמנהיגים הוצאה רמות - אוניברסיטה ת"א.
פופר, מ, , רונן א. (1996) על מנהיגות, מנהיגות במחקר מנהיגות בצה"ל.
פוקס א., הרץ וליזרוביץ (1992), מנהיגות כניהול, תל-אביב: מטר.
פישר ד., (1996) - מתוך מדריך הלמידה של הקורס מנהיגות ויישומיה בחינוך תל-אביב האוניברסיטה הפתוחה .
קרן, א. (1998) שיטות ארגון וניהול כנרת בית הוצאה לאור.
שגיא א. (1986), שינויים בארגון, תל-אביב: המכון לפריון העבודה.
שגיא, א. אליצור, ד. (1995) שיתוף או הכוונה של עובדים בהחלטה אסטרטגית ובהחלטה טקטית של שינוי ארגוני, בית הספר למנהל עסקים אוניברסיטת בר-אילן.
שניר י., (1992), "שילוב מחשבים בחינוך- גישה מציאותית", עיונים בחינוך, 57 עמודים 133-144.
תלם מ., (1999) "מערכות תומכות החלטה לשירות מערכת החינוך" בתוך חן דוד ואחרים (עורכים) החינוך לקראת המאה ה- 21, ירושלים: משרד החינוך והתרבות.
Brandt, R. (1998).Powerful Learning. Association for Supervision and Curriculum Development,  pp. 3-56. http://www.ascd.org/readingroom/books/brandt98book.html#conditions,
Burns Macgregor James, (1996) Leadership New York, Harper And Row Publishers. pp 2-.
Davis d., (1999) "perceived usefulness", mis quarterly 13(3) pp.316-333.
Dede C. (1994) "Leadrship Without Followers" In Bugler Ronit (Ed) Leadership And Its Applications In Education Open University: Tel Aviv Pp 404-414
Dede, C. (1995). The transformation of distance education to distributed learning. Intro, July 1995.  http://www.gsu.edu/~wwwitr/research/dede1995.htm
Holmberg, B. (1977). Distance Education: A survey and Bibliography. London: Kogan Page.
Holmberg, B. (1986). Theory and Practice of Distance Educatio. Routledge, London.
Keegan, D. (1986). The foundation of Distance Education. London: Croom Helm.
Moore, M. G. (1993). Theory of transactional distance. In D. Keegan (Ed.), Theoretical principles of Distance education (22-38). London, New York: Routledge.
Owston R D (1997) "The World Wide Webl: A Technology To Enhance Teaching And Learning" In Bugler Ronit (Ed)
Reddin, W. Y.,(1988) Managerial Effectiveness, N. Y.
Sagie, A. and Roslovsky, M. (1994). "Effects of Participation in strartegic and tactical fecicious on acceptance of Planned change". Jourmal of Social Psychology 130, 459-465.
YUKL d.(1994 ) "Children Perception Of Martial Conflict And Their Self-Esteem, Peer Relationship And Social Competence" Dissertation Abstracts International 64 (4)
Walgner, P. J. (1994) "The measurement and antecedent of affective continuance and normative commitment to the organization", Journal of Occupational Psychology, p. 63, 1-18.
"טקסונומיה של למידה מרחוק-  הגדרות, תפישות, מודלים" http://www.edu-negev.gov.il/tapuz/michalli/TAXONOMY.HTM

תגים:

מורה · הוראה · מנהיגות · סגנון · ניהול · מחשב · טלוויזיה · טלביזיה · וידאו · מינהל · חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת טכנולוגיות הלמידה על מנהיגות המורה בכיתה.", סמינריון אודות "השפעת טכנולוגיות הלמידה על מנהיגות המורה בכיתה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.