היישום אינו מחובר לאינטרנט

השקעות הון סיכון בישראל

עבודה מס' 064452

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חובות הדירקטוריון במצבים של אינטרסים נוגדים של קבוצות בעלי מניות בקרנות הון סיכון.

8,375 מילים ,17 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

חוק החברות החדש שהוחק בשנת 2000 מכיל הוראות דומות לפקודת חברות (נוסח חדש) אולם בכמה מקרים ישנה נימה של החמרה עם נושאי המשרה. אחת הדרישות היא חובת תום הלב. עבודה זו עוסקת בחובת תום הלב, היקפה ומהותה בחוק החדש.
קרנות הון סיכון שולחות מטעמם דירקטורים חברות בהן הן משקיעות. בעלי קרן הון הסיכון מעוניינים בהצלחת החברות, אולם לדירקטורים יש חובת אחריות לניהול חברה על פי החוק ולא רק לטובת בעלי קרן הון הסיכון. הבעיה יכולה להיות בשתי נקודות:
1. לחברה מספר פעילויות ואילו הקרן אמורה להרוויח רק מאחת מהן. הדירקטורים מטעם קרן ההון הסיכון אמורים להטות את הפעילות לכיוון אותו מוצר, למרות שהחברה לא אמורה להרוויח רווח מכסימלי.
2. לבעלי קרן הון הסיכון אמור להיות חשוב אך ורק מהרווח הסופי אולם עלולים להיווצר בעיות אתיות בניהול החברה וכך עשוי להיווצר קונפליקט בפעילותם.
בעיית הנציג משקפת את התנגשות האינטרסים בניהול החברה. בעלי המניות משקיעים כספים בחברה, על מנת שעסקיהם ינוהלו באמצעותה ובדרך הטובה והיעילה ביותר. מטעם זה מטיל הדין חובות של אמון וזהירות כבדות על שכמם של המנהלים. עם הכוח לנהל את רכושו של הזולת חייבת לבוא גם האחריות לניהול תקין. כוח ללא אחריות משול להפקרות. משימת הניהול מוטלת בדרך כלל על בעלי האחריות, כלומר על המנהלים .
בעיית הנציג מתעוררת כתוצאה מכך שפרט אחד (או פרטים), להלן - הנציג, מנהל את ענייניו של פרט או פרטים אחרים, להלן - המיוצג, ותוצאותיהן של פעולות הנציג משפיעות על כיסו של המיוצג. בעיית הנציג מתעוררת במלוא חריפותה ביחסים שבין החברה לבין דירקטור או מנהל בחברה. במערך יחסים זה אין כל ערובה לכך שהעסקאות שיבצע הנציג בשמו של המיוצג תהיינה עסקאות יעילות או הוגנות. בהחלט ייתכן שהנציג יבצע פעולות משפטיות שלא רק אינן מקדמות את האינטרס של המיוצג אלא אף מקדמות את טובתו שלו עצמו. למותר לציין כי במצב כזה ייתכן שעסקאות שתצאנה לפועל לא תקדמנה את היעילות הכוללת ותנאיהן יימצאו כבלתי הוגנים .

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את השיקולים האמורים להנחות דירקטורים אלו.

תוכן העניינים:
1. מבוא לתום הלב בדיני חוזים
1.1 מטרת העבודה
1.2 מהות הפעילות של קרנות הון סיכון
2. חובת תום הלב ל הדירקטורים
2.1 הגדרת נושא משרה
2.2 ההסכם בין קרן ההון לחברה כ"חוזה"
2.3 בעיית הנציג
3. אחריות דירקטורים ונושאי משרה
3.1 אחריות חוזית בגין ניהול משא ומתן חוזי בשם החברה
3.2 חובת הנאמנות לחברה
3.3 חובת תום הלב
3.4 היחס לחוק השליחות
3.5 כללי בקרה ופיקוח
3.6 תרופות
4. השוואה מול הדין בארה"ב ובאנגליה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישראל היא המובילה העולמית בהשקעות הון סיכון. בשנים 2003-1998 היוו השקעות הון הסיכון בישראל בממוצע כ- 1.3 אחוזים מהתמ"ג, בעוד שבאנגליה הם הסתכמו ב- 0.7 אחוזים, בארצות הברית ובשבדיה 0.6 אחוזים, באיחוד האירופי כ- 0.3 אחוזים וביפן כ- 0.03 אחוזים - כך עולה ממחקר חדש שבוצע לאחרונה על ידי ה- OECD, הארגון הבינלאומי לשיתוף פעולה ולפיתוח.
ואולם, כלכלני התמ"ס מציעים לשים לב גם להצעות ה- OECD. "במקביל לשבחים הרבים שישראל קיבלה בזכות מגוף יוקרתי כ- OECD, כדאי גם להאזין להערותיהם המופיעים במחקר, כגון היתרונות והחסרונות בתלות רבה מדי, שאינה אופיינית לשאר המדינות בהשקעות זרות בתעשיות הון סיכון הישראליות, שמשמעותה 'דחיפת' חברות צעירות להנפקה מהירה ו/או השתלטות זרה על חברות/טכנולוגיה/מוצרים ישראליים, והסכנה הגלומה לתפוקה/לתעסוקה התעשייתית".

מקורות:

בהט יחיאל (1999) חברות - החוק החדש והדין, תל אביב: רמל ספרות משפטית בע"מ.
גרוס יוסף , פרופ' (2000) חוק החברות החדש, תל-אביב: תאגידים בע"מ, מהדורה שנייה.
וינבוים ישראל (2000) בדרך מקובלת ובתום לב הוצאת סדן, 2000.
וינבוים מרי א., (1998), "המדע החדש ודפוסי הניהול", ניהול: ביטאון המנהלים בישראל, 102, עמודים 8-6.
חביב-סגל אירית (1999) דיני חברות לאחר חוק החברות החדש, תל אביב: הוצאת אל-טק הפקות בע"מ.
פלמן אברהם (1994) דיני חברות להלכה ולמעשה, מהדורה רביעית מורחבת.
פרוקצ'יה אוריאל (1978), "פירוק חברה לפי בקשת מיעוט בעלי המניות", משפטים ח 1977-1978, עמודים 13-46.
פרוקצ'יה אוריאל (1994) דיני חברות חדשים לישראל; דין נוהג, דין רצוי והדרך לחקיקה, הדפסה שנייה, תשנ"ד
רוזנברג ע., (2000) זיקות בין הקמת דירקטוריונים לביצועים עיסקיים בהדגמה: התעשיה הקיבוצית, אוניברסיטת תל אביב: בית הספר למוסמכים במנהל עסקים.
שלו גבריאלה (1995) דיני חוזים, מהדורה שנייה, הוצאה לאור בע"מ, ירושלים תשנ"ה.
Boyd B (1990) "Corporate Linkage And Organizational : A Test Of The Resources Dependence Model Strategic Mamagnet Journal 11 Pp.419-430
Coulson T.C., (1991). "Competent Directors: Boardroom Myths And Realities" Journal Of General Management . 17,1,Autumn, 1-26.
Gales L.M And Kesner I.F (1994) "An Analysis Of Director Size And Composision In Bankrupt Organizations" Journal Of Business Research 30, Pp. 71-282
Molz E (1998) "Managerial Dominitionl Of Board Of Directors And Financial Performance ;"Journal Of Business Research 16, Pp.235--249
Stevenson Gt, (2000) "A Conceptual Framework For Desribing The Phenomenon Of New- Venture Creation", Academic Of Management Review, 10, 4, Pp.696-709.
Waldo C.N. (1985) Boards Of Director Quorum Books Westport
Walsh J P And Seward J.. (1990) "On The Efficiency And External Corporate Mechanism" Academy Management Review 15\(3) Pp 421-458

תגים:

קרנות · הון · סיכון · תום · חברות · חברה · מניות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השקעות הון סיכון בישראל", סמינריון אודות "השקעות הון סיכון בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.