היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערך הקמפיין של התנועה ליציאה בשלום מלבנון

עבודה מס' 064333

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור הקמפיין תוך התייחסות לתיאוריות שונות מחקר התקשורת ומחקר תנועות המחאה החברתיות.

8,847 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

נושא העבודה הוא הקמפיין שניהלה "התנועה ליציאה בשלום מלבנון", בראשותו של השר המשפטים יוסי ביילין. תנועה זו דגלה ביציאה חד-צדדית של כוחות צה"ל מלבנון, על-פי תוכנית "גב אל גב" (נספח 1). התנועה קמה בעקבות אסון השייטת (ספט' 97'), לאחר מגעים ושתוף פעולה עם קבוצת "ארבע אמהות", וכן עם אישים שונים מכל גווני החברה הישראלית. כאמור, התנועה דגלה בנסיגה מלבנון, ונמקה את גישתה בניצול הזדמנויות ואינטרסים של הצדדים השונים הפועלים ומשפיעים בלבנון.

רקע
שורשיה של המעורבות הישראלית בלבנון נעוצים עוד בשנות השבעים, ומבצע ליטאני 1976) היווה את ראשיתה. מעורבות זו התבססה במבצע "שלום הגליל" שהפך עד מהרה למלחמת לבנון (1982) היא המשיכה עד שנת 2000. ממשלת האחדות שמיר-פרס החליטה על נסיגה מלבנון בשנת 1985, תוך כוונה לבסס בדרום לבנון כוח מקומי (צבא דרום לבנון - צד"ל). אולם, עד מהרה התברר שצד"ל איננו מסוגל לעמוד בנטל, וישראל החלה להזרים כוחות של צה"ל לדרום לבנון, כדי לתת חיזוק וגיבוי לכוחות צד"ל. כוחות אלה הלכו והתעבו עם השנים, ולאורך גבול ישראל-לבנון התבססה "רצועת הביטחון", בעומק ממוצע של כעשרה קילומטרים בתוך שטחה הריבוני של לבנון.

תוכן עניינים:
הנושא
רקע
רקע עיוני
שאלות רלוונטיות
יעדים ומטרה, טקטיקות ואסטרטגיה
בחירת אנשי המועצה הציבורית
"המפות"
קהל היעד
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

נושא הקמפיין של "התנועה ליציאה בשלום מלבנון" מעניין אותנו, בשל מספר סיבות:
- אין זה קמפיין רגיל, שניסה לפנות לדעת הקהל בדרכים המקובלות של פרסום ויחסי ציבור. המוצר אותו מנסים למכור איננו מוצר צריכה או אישיות, אלא אידיאולוגיה. הדבר גם איננו דומה לתעמולת בחירות, משום שהמטרה איננה פתק ביום מסוים בקלפי, אלא שינוי של תפיסות מושרשות וקונצנזוסיאליות. כך, על פי המודל החברתי הוובלניאני, הקמפיין איננו מנסה להשיג ציות או הזדהות, אלא פונה במישרין להשגת הפנמה. קשה יותר להשיג הפנמה, בייחוד בנושא כל כך טעון ושנוי במחלוקת, ועל כן הוא מעניין.
- "התנועה ליציאה בשלום מלבנון" היתה תנועה חדשה יחסית, עם רעיון חדש ותוכנית פעולה שמתפתחת "בזמן אמת". זוהי הזדמנות נדירה לעקוב אחרי התפתחותו של קמפיין ייחודי, ואחר יצירת המתודות ו"המפות" שיאפשרו שכנוע.
- קמפיין זה התנהל בצמוד ובהתאם לאירועי השעה, ובעיקר - כפי שהיו מוצגים בתקשורת. מכן, נתן לזהות כי היה קיים יחס דו-משמעי בין הקמפיין לתקשורת - האירועים שסוקרו היוו במה, רקע והזדמנות להצגת הרעיונות של התנועה מחד, ומאידך - שאפה התנועה להופיע כמה שיותר באמצעי התקשורת כדי לזכות בחשיפה רחבה ככל הניתן. האתגר הגדול של התנועה היה להשאיר את הנושא של היציאה מלבנון על סדר היום הציבורי כמה שיותר, למרות מגבלותיה התקציביות.

מקורות:

1. McCombs, M.E. Shaw, D.L. (1972). "The Agenda-Setting Function of the Mass Media". Public Opinion Quarterly, Vol. 36, no. 2, pp. 176-187.
2. McCombs, M.E. Shaw, D.L. (1993) "The Evolution of Agenda-Setting Research: Twenty-Five Years in the Marketplace of Ideas". Journal of communication, Vol. 43, no. 2, pp. 58-67.
3. Molotch, H. (1979). "Media and Movements". In: M. Zald and J. McCarthy, eds., The Dynamics of Social Movements. Cambridge, Wintharp, pp.71-94.
4. Wolfsfeld, G. (1984). "Symbiosis of Press and Protest. An Exchange Analysis". Journalism Quarterly. Vol. 61, no. 3, pp. 550-555.
5. Gamson, W. and Wolfsfeld, G., (1993). "Movements and Media as Interacting Systems". The Annals of The American Academy of Political and Social Science. Vol. 528, pp. 114-125.
6. ביילין, י. (1998). המדריך ליציאה מלבנון, תל-אביב, הוצאת הקיבוץ המאוחד, עמ' 8-45.
7. הרמן, ת. (1995). מלמטה למעלה: תנועות חברתיות ומחאה פוליטית, תל-אביב, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, כרך ב' עמ' 196-217.

תגים:

מנהיגות · תנועות · חברתיות · מחאה · פוליטיקה · תקשורת · חברתית · פרסום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערך הקמפיין של התנועה ליציאה בשלום מלבנון ", סמינריון אודות "מערך הקמפיין של התנועה ליציאה בשלום מלבנון " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.