היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקשורת והשפעות סמויות

עבודה מס' 064266

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזכות לחופש הביטוי מול הבעייתיות שבבעלות הצולבת על אמצעי המדיה.

17,566 מילים ,44 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

העיתונים בישראל, וחלק גדול מהמדיה התקשורתית נשלטים על ידי קבוצה מצומצמת של משפחות, שצברו הון ורכשו לעצמם עמדות השפעה. מצד אחד הציבור נפגע כי חופש הביטוי נפגע- לא ניתן ביטוי לכל הדעות, ולמעשה דעתם של בעלי העיתונים היא הקובעת. מנגד טוענים בעלי העיתונים לזכותם, המעוגנת בזכויות הקניין, לזכותם לבטא את עמדותיהם בלי ביקורת וצנזורה.
ההגנה המוענקת לחופש העיתונות נמצאת בעימות עם זכויות אחרות, צרכניות במהותן במתמצות חוק ההגבלים העיסקיים המונע פגיעה בציבור מצד גופים מונופוליסטים או בעלי השפעה החורגת מגבול הסביר.
העימות המרכזי בדיון שלנו הוא בין חופש הביטוי/עיתונות לחופש הקניין. הגנה על האחרון מכרסמת בראשון ולהיפך. העימות מחריף והולך כשמעמידים שתי זכויות אלו, במטרה לבדוק מי גוברת על מי. והנה אנו רואים כי שתיהן בעלות אותו מעמד (קו אופקי). שתיהן שואבות כוחן מחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. נדגיש כי קיים שוני בין התחולה של זכות בדין לבין ההגנה שהדין מעניק לאותה זכות. עצם עיגונה של זכות בחוק לא משווה לה הגנה ברמה המקסימלית. דהיינו, ישנו פער בין הקף התחולה של החוק לבין הקף ההגנה שהדין מעניק. משפטים אחרונים אלו מציבים בבהירות את מרכז הדיון בעבודה ואת הניסיון האינסופי לפתור את הדילמה הנצחית.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את הזכות לחופש הביטוי ומנגד את הבעייתיות שבבעלות הצולבת על אמצעי המדיה ולראות כיצד ניתן למצוא את "שביל הזהב" בין שני אלו, קרי מה רצוי מבחינה נורמטיבית ומבחינת הציבור כולו.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2. הקדמה
3. השפעות תקשורתיות - כללי
4. היבטים בהשפעתה של התקשורת
4.1 שינוי סדרי עדיפויות :
4.2 השפעות חינוכיות :
4.3 בטחון
4.4 אופני הגשת המידע
5. דוגמאות
5.1 עמדת המיעוט בפרשיית בראון
5.2 פרשיית רונית פנסו
5.3 עתון "המודיע"
5.4 הוראות מיוחדות בצה"ל בעניין מגדלי זקן
5.5 פרשת פרופ' מיכאל הרסגור
6. דיון
7. הצגת פתרונות
8. סיכום העבודה
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הראשון אשר עמד על האלמנטים השליליים שמקורם בחברה המתורבתת היה, כפי הנראה, ז'אן ז'ק רוסו. ביצירותיו הרבות טען כי "יצר לב האדם טוב מנעוריו" (בניגוד מוחלט למשפט היהודי המפורסם) רק האדם, לדעתו, הוא אשר הרס בחכמתו את העולם שנמסר בידיו.
הידע האנושי שהיה מצוי בדורו של רוסו, איננו יכול כמובן להידמות בשום מובן לזה הנמצא בדורנו.
מים רבים זרמו מאז. הטכונולגיות ששלטו במאה ה- 18, אינן אלו השולטות בימינו. מחלק העיתונים שהציע את מרכולתו בקרנות הרחוב אינו דומה בדבר למדיה האלקטרונית על סוגיה השונים.

מקורות:

הורביץ אילן, "תוקפה המעשי של האתיקה העיתונאית", "דברים אחדים", 2 סתיו ,1997 עמ' 140-134 הוצאת מכון ון ליר.
הרשקוביץ אביב, פרקים נבחרים בתקשורת המונים, ירושלים: הוצאת אור עם תש"ס
וולבק מישל, הרחבת תחום המאבק, תל-אביב: בבל תשס"ב 2001
חופש העתונות בין מיתוס למציאות אוניברסיטת ת"א, תשנ"ו - 1996, (ללא מחבר)
טיקוצ'ינסקי יונתן," מה עסקך", העין השביעית, הוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה, גליון מס' 5, ספטמבר 1996.
יהודה גוטהלץ דעת הקהל והעתונות, תל-אביב: עם הספר, תשכ"ט.
יוסי הראל, דפנה קני וגיורא רהב "נוער בישראל: רווחה חברתית, בריאות והתנהגויות סיכון במבט בינלאומי" מכון ברוקדייל, ירושלים.
יורן נועם, ערוץ 2 : הממלכתיות החדשה, תל-אביב: רסלינג תשס"א 2001
כשר אסא, "גבולות הסובייקטיביות העיתונאית", ספר השנה של העיתונאים תשמ"א - 1981,
ניל פוסטמן, "תחת מפל המידע", "הארץ" 13.6.97 עמ' ב-7
סגל זאב , "הזכות לפרטיות מול הזכות לדעת", עיוני משפט, כרך ט', חוברת 1, ינואר 1983,
סגל זאב , חופש העיתונות בין מיתוס למציאות, אוניברסיטת ת"א: פפירוס, 1996.
פייר בורדיה, על הטלוויזיה, תל-אביב: הוצאת בבל תשנ"ט 1999.
פלג, ישראל, אובייקטיביות בחדשות הטלוויזיה עבודה לשם קבלת תואר דוקטור, האוניברסיטה העברית, 1981.
פרום אריך, החברה השפויה, תלאביב: א. רובינשטיין, תשל"ה
פרקיס ויקטור, האדם הטכנולוגי, ספריית אופקים עם עובד, 1971,
צוקרמן משה, "אסכולת פרנקפורט ומושג חרושת התרבות בפרספקטיבה הסטורית" זמנים 44,.1993
קוטלר יאיר, כוח להשחית, ת"א:שור 1985.
קרמניצר מרדכי, "חופש הביטוי", בתוך זכויות האדם בישראל- קובץ מאמרים לזכרו של ד"ר חמן שלח
ר' אברהם ישעייהו קרליץ, חזון איש", קובץ אגרות, (ג) בני ברק ללא שם הוצאה
רונן משה, אתיקה עיתונאית תל-אביב: ידיעות אחרונות ספרי חמד, 1998
תדהר, חוה. "ילדים צעירים כצרכני טלוויזיה בעידן הטלוויזיוני החדש בישראל: נקודת ראות חינוכית מחקרית" נושאים בחינוך: תקשורת וחינוך נובמבר 1992.
;Lzarsfeld, P. Merton, Mass Communication, Popular Taste, and Organized Social Action, in L Bryson )ed( The, Communication, of Ideas, Harper, New- York. 1948
Bagdikian, Ben, The Media Monoply, Boston, Beacon Press. 1982
Benedict, R. Continuites and Discontinuities in Cultural Conditioning. In: R.E. Muss, ed., Adolescent behavior and Society: A book of readings, 3rd ed. New York: Rendom House, 1980
Benedict, R. Patterns of Culture. New York: New American Library,.1950
Hall, Stuart, "Culture. the media and the 'Ideological Effect'", in Mass Communication and Society. ed. Curran et. al., 1977
James Gleick, Faster : The Acceleration of Just About Everything, Pantheon Books, 2001
Laswell, Harold D. "The Structure and Function of Communication in Society", in Mass Communications, edited by Wilbur Schramm Urbana, University of Illinois Press, 1960
Lippmann, Walter, Public Opinion, New York, Free Press, 1960 )original edition 1922(
Marcuse, Herbert, The One Dimensional Man, London, Routledge Kegan Paul, 1964
McCombs, M.E., and Shaw, D.L., "The Agenda Setting Function of Mass Media", Public Opinion Quarterly, 36, 1972
Miliband, Ralph, The State in Capitalist Society, ch. VIII, London, Weidenfeld and Nicholson, 1969.
Noelle-Neumann, E., "The Spiral of Silenc" Journal of Communication, Spring 1974
Theodor W. Adorno, Max Horkheimer, Dialectic Of.2 Enlightment, trans. John Cumming )New York: Herder and.Herder, 1944(
Wilbur Schramm and William Porter, Men, Women, Messages and Media, 2nd) edition, New York, Harper and Row, 1982 Chapters 11 + 12
Wilke, Juergen, Nachrichten-auswahl und Medienrealitaet in vier jarhunderten, Berlin. de Gruyter, 1984
Williams, Raymond, Television, Technology and Cultural Form ,London, Chatto and Windus, 1966.

תגים:

אתיקה · עיתונות · דמוקרטיה · זכויות · אסכולת פרנקפורט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקשורת והשפעות סמויות", סמינריון אודות "תקשורת והשפעות סמויות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.