עבודה מס' 063972
מחיר: 386.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: תיאור הצלחתה של טרילוגיית הסרטים של ג' ר. ר. טולקין אשר הפכה לטרילוגיית הסרטים המצליחה ביותר בכל הזמנים. תהליך הפיכת הספרים לתסריטים, העבודה על הסט ומחוצה לו, השחקנים, הבמאי וההצלחה האדירה בקופות.
9,816 מילים ,36 מקורות ,2005
"One ring to rule them all, one ring to find them. One ring to bring them all and in the darkness bind them."
במשך שנים רבות הציתו מילים אלה את דמיונם של עשרות מיליוני קוראים ברחבי העולם כולו. מילים אלה נקראו לראשונה בשנת 1954, כאשר יצא לאור "אחוות הטבעת", הספר הראשון בטרילוגיית "שר הטבעות" מאת J.R.R. tolkien
יצירתו של טולקין הפכה לרבת השפעה על דורות רבים של קוראים ובסקרים בינלאומיים רבים היא נבחרה ל"ספר המאה". יותר מכל סימנה היצירה את כוחה של החברות, הנאמנות ואומץ הלב האנושי- כוחות אשר יכולים לעצור אפילו את כוחות האופל הגדולים ביותר.
ארבעה עשורים שלמים נדרשו עד להגעתה של האגדה שיצר טולקין אל מסכי הקולנוע ולהתגשמותה בטרילוגיית סרטים אשר היוו את אחת ההפקות הקולנועיות הגדולות ביותר שנעשו אי פעם ואשר ריתקו אל המסכים מאות מיליוני צופים ברחבי העולם. הצלחת הטרילוגיה הייתה בקנה מידה עצום: כל שלושת הסרטים נכנסו לרשימת 10 הסרטים המכניסים ביותר של כל הזמנים, זכו בפרסים רבים ובכללם 17 פרסי אקדמיה, ונבחרו במשאלים רבים ע"י צופי הקולנוע כסרטים הכי טובים של המאה. הצלחה פנומנאלית זו לוותה ביצירתו של קונספט הפקתי תקדימי אשר לא נוסה קודם בהוליווד: צילום של שלושה סרטים במקביל. במהלך עבודה זו אנסה להתחקות אחרי סיפור הצלחתה של הטרילוגיה עוד מהתקופה שנוצר הסיפור של "שר הטבעות" ועד לאחר יציאת הסרטים אל מסכי הקולנוע וכן אחרי הכבוד וההערכה לה הם זכו ברחבי העולם ובהוליווד בפרט.
עבודה זו תורכב מארבעה פרקים עיקריים:
בפרק הראשון אעסוק בסיפור התהוותם של ספרי "שר הטבעות", בסופר שכתב אותם, בתיאור קצר של העלילה, ובסיפור התגלגלות הספרים לסרטי קולנוע.
חלק השני של עבודה זו יעסוק באתגר ההפקה של שלושת הסרטים במקביל, בבעיות ובקשיים בהם נתקלו השחקנים והבמאי ובדרך התגברותם על קשיים אלו. כן יובאו פרטים ביבליוגרפים על אודות חברת ההפקה של הסרט (New Line), הבמאי והשחקנים.
חלקה השלישי של העבודה יעסוק בתהליך יצירת הסרטים מן ההיבט המעשי: ישולב בו נושא האפקטים המיוחדים שליוו את הטרילוגיה לכל אורכה והיוו חלק מרכזי בכלל התממשותה להצלחה גדולה, התפאורה בסרטים וסיפור יצירתה המורכב, והשימוש הייחודי באביזרים, בתלבושות ובדגמים אשר גרם לה להיות מציאותית מתמיד.
חלקה הרביעי של עבודה זו יעסוק בהצלחה הגדולה לה זכתה הטרילוגיה לאחר יציאתה אל מסכי הקולנוע, ההצלחה שהתבטאה בתזרים המזומנים בקופות ובהכרת האקדמיה לסרטים. כמו כן תיבחן עלייתו של ז'אנר הפנטזיה בהוליווד כפועל יוצא מהצלחת הטרילוגיה.
תוכן העיניינים
מבוא
פרק 1- מן הספר אל התסריט
פרק 2- אתגר ההפקה
פרק 3- על הסט: האפקטים המיוחדים בטרילוגייה
פרק 4- התוצאה: טרילוגיית הסרטים המצליחה ביותר
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח א': הדמויות בטרילוגיה
נספח ב': תצלומים ושרטוטים
אלנבוגן-פרנקוביץ, ש., לוי, ר. (1997). עולי אתיופיה בצמתי מעבר: משוחררי צה"ל שלא השתלבו בלימודי המשך. ירושלים: ג'וינט מכון ברוקדייל.
בארגמן, ד. (1986). השמות של יהודי אתיופיה ושינויים בישראל. עבודת גמר לתואר מוסמך בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. האוניברסיטה העברית בירושלים.
ביתאצ'ין. (1994). יהודי אתיופיה במעבר בין תרבותי: המשפחה ומעגל החיים. ירושלים: ג'וינט ישראל.
בנדר, א. (2003). בדרך הבייתה. [on lin]. http://www.bambili.com. (10/7/2005).
גיאוקרטוגרפיה (1994). סקר חשיפה לאמצעי תקשורת. תל אביב: איגוד המפרסמים בישראל.
גרנות, מ. (2004). שיחת גברים על נשים. תל אביב: ירון גולן.
ווהל, א., ליפקין, ש., אנוש, ה. (1994). הראיון העיתונאי. [on line]. http://www.lib.cet.ac.il. (12/8/2005).
ווהל, א., ליפקין, ש., אנוש, ה. (1996). לקרוא עיתון... ועוד איך! קריאה ביקורתית בעיתון. מט"ח: המרכז לטכנולוגיה חינוכית.
וייל, ש. (1997). כינויים קולקטיביים וזהות קולקטיבית של יהודי אתיופיה. בתוך וייל, ש. (עורכת), יהודי אתיופיה באור הזרקורים (עע' 35-48). ירושלים: המכון לחקר הטיפוח בחינוך.
יונה, י. (2003). בזכות ההבדל. ירושלים: הקיבוץ המאוחד.
כץ, מ., אורבך, ד. (1990). גיוס צעירים מאוכלוסיות מיוחדות: יש תמורה. צה"ל: מפקדת קצין חינוך ראשי.
ליפשיץ, ח. , ונועם, ג. (אוגוסט 1993). סקר עולים צעירים מאתיופיה: דו"ח ביניים: ממצאים נבחרים. ירושלים: ג'וינט מכון ברוקדייל.
מאנע, ע., אמדע, א., מאנע, י. (2004). זהותם של מתבגרים מאתיופיה ומארצות חבר העמים: עקרונות מארגנים של ייצוג תרבותי ייחודי של קליטת עלייה. מגמות, מ"ג (3).
מוצ'ניק, מ. (2002). לשון, חברה ותרבות. האוניברסיטה הפתוחה.
ממי, א. (1982). הגזענות. ירושלים: הוצאת כרמל.
פישביין, י. (פברואר 1998). נקלטים או נפלטים: דו"ח בנושא השתלבות יהודי אתיופיה במערכת החינוך. ירושלים: אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה.
פלק, א. (1973). שינויי שם ובעיית זהות. פסיכולוגיה 3, 3.
קוריאט, א. (1991). הסתגלות לצה"ל- סיכום המחקרים בתחום. מחלקת מדעי ההתנהגות: ענף מחקר.
קורינאלדי, מ. (1988). יהדות אתיופיה: זהות ומסורת. ירושלים: ראובן מס.
קפלן, ס. (1997). התנגדות יומיומית בין יהודי אתיופיה: מבט מן המחקר, מבט על המחקר. בתוך אופיר, ע. (עורך). תאוריה וביקורת: תרבות עממית. (עע' 163-173). ירושלים: הקיבוץ המאוחד.
רוטנברג, ח. (2003). עולים על קס הרבנות. [on line]. http://www.a7.org/newspaper. (17.8.2005).
שבתאי, מ. (1995). הבניית זהות בקרב חיילים עולים מאתיופיה: תהליכים של פרשנות ומאבק. אוניברסיטת באר שבע.
שבתאי, מ. (1999). "הכי אחי"- מסע הזהות של חיילים עולים מאתיופיה. תל אביב: צ'רקובר.
שבתאי, מ. (2001). בין רגאיי לראפ: אתגר ההשתייכות של נוער יוצא אתיופיה בישראל. תל אביב: צ'רקובר.
שמש, א. (2004). אתגר הרב תרבותיות בקידום נוער. [on line] http://noar.education.gov.il (20.9.2005)
ששון לוי, א. (2003). גבריות מתוך מחאה: על כינון זהויות של חיילים בתפקידי צווארון כחול. בתוך סוציולוגיה ישראלית.
Arcana, J. (1983). Every mother's son. London: The women's press.
Badinter, E. (1995). XY: on masculine identity: New York: Columbia university press.
Beynon, J. (2002). masculinities and culture. Philadelphia: Open university press.
Canaan, J. E. and Griffin, C. (1990). The new men's studies: part of the problem or part of the solution? In Hearn, J. and Morgan, D. (eds). Men, masculinities and social theory. London: Unwin Hyman.
Connel, R. w. (1987). Gender and power. Cambridge, polity: Stanford Calif: Stanford university press.
Caopland, N. (1995). What is sociolinguistic theory? Journal of sociolinguistic 1, p. 116.
Goffman, E. (1976). Gender display. Studies in the anthropology of visual communication. 3: 69-77.
Hughes, E. C. (1945). Dilemmas and contradictions of status. American journal of sociology. 50: 353-359.
Levi Strauss, C. (1962). La pensee sauvage, (1975). El pensamiento salvaje. Mexico: Fondo de cultura economica.
Lifshtz, C., and Noam, G. (1997). The integration of Ethiopian immigrant children into the education system: Summary report of an evaluation study of project "Shiluvim". Jerusalem: JDC- Broookdale institute.
Parfitt, T. (1985). Operation Moses. London: Weidenfeld and Nicolson.
Ramirez, L. R. (1999). What it means to be a man. New Jersey Rutgers university press.
Romain, S. (1994). Language and sociology. London: Oxford university press.
Schoenberger, M. (1975). The falashes of Ethiopia: an ethnographic study. Ph. D. Thesis. Cambridge university press.
West, C. and Zimmeman, D. H. (19910. Doing gender. In Lorber, J. and Farrell, S. A. (eds). The social construction of gender. London: Sage.
Westwood, S. (1990). Racism, black masculinity and the politics of space. In Hearn, J. and Morgan, D. (eds). Men, masculinities and social theory. (pp' 55-71). London: unwin hyman.
הוביט · טולקין · ספרות · קולנוע · פנטזיה · פמטסיה · ספרות · קולנוע
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""שר הטבעות": סיפור יצירתה של טרילוגיית הסרטים המצליחה ביותר בכל הזמנים", סמינריון אודות ""שר הטבעות": סיפור יצירתה של טרילוגיית הסרטים המצליחה ביותר בכל הזמנים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.