עבודה מס' 063971
מחיר: 217.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת נטייתם של בני הדור השני של יהודי אתיופייה להזדהות עם סגנונוות מוזיקליים כגון הרגאיי והראפ כתוצאה מן הניכור בו הם חשים בארץ
3,877 מילים ,11 מקורות ,2004
אל החברה הישראלית נוספה לפני שני עשורים ומחצה, קהילה בעלת מסורת ותרבות מיוחדות במינן אשר לא הוכרו עד אז בקרב חברה זו: קהילת יהודי אתיופיה. בני הקהילה עלו ארצה במבצעים אוויריים מפורסמים ומרשימים אשר נודעו בשמות "מבצע משה" ו"מבצע שלמה", אך גם סבלו יסורים ותלאות רבות אשר באו לדי ביטויי בשהייה ממושכת במחנות פליטים בסודן ובאתיופיה, בתנאי רעב קשים ומחלות קטלניות, ואף בהפרדותן של משפחות וחצייתן למשך תקופה ארוכה עד לאיחודן המחודש בארץ.
עם הגיעם לארץ נתקלו בני הקהילה בתרבות אשר הייתה שונה לחלוטין מן התרבות בה הם חיו במשך מאות ויש הטוענים אלפי שנים, ובנורמות חברתיות אחרות לגמרי מאלה שהכירו. תהליך קליטתם של יהודי אתיופיה היה ועודנו תהליך מורכב ורווי תהפוכות ומכשולים אשר חלקם נובעים מן ההבדל התרבותי הרב וחלקם נובעים מיחסה המפלה של החברה הישראלית כלפי קהילה זו.
כתוצאה מתהליך הפכפך זה התפתחו בקרב הקהילה מרכיבים שונים אשר בנו את זהותם התרבותית. עבודה זו אינה מתיימרת לעסוק בכל המרכיבים אשר השפיעו על זהות בני הקהילה ואף לא בכלל הקהילה. העבודה תתמקד בתהליך עיצוב זהותם התרבותית של בני הדור השני ליהודי אתיופיה ותנסה לתאר שילוב של שתי השפעות מרכזיות בעיצובה של זהות זו:
א. ההחלשה הרבה במעמדם של המנהיגים הרוחניים של העדה, אשר מייצגים את המסורות העממיות והמנהגים אשר היו נהוגים זה מאות בשנים באתיופיה.
ב. הזדהות בני העדה עם המוזיקה השחורה המתבטאת בסגנונות הרגאיי והראפ, ותרבות ההיפ הופ אשר מתבטאת מלבד המוזיקה גם בלבוש, תסרוקת, וסגנון דיבור יחודיים.
בהמשך תתואר גם מידת תחושת הקרבה (או מידת תחושת הריחוק), אשר הם חשים לתרבות ולחברה הישראלית.
תוכן העניינים
מבוא
פרק 1- הקהילה היהודית באתיופיה: סקירה היסטורית.
פרק 2- היחלשות המסורות העממיות והמנהיגות החברתית רוחנית
פרק 3- מוזיקה פופולרית כמעצבת זהות
פרק 4- מה הלאה? שתי גישות להמשך הדרך
סיכום
ביבליוגרפיה
ביתאצ'ין (1994). יהודי אתיופיה במעבר בין תרבותי: המשפחה ומעגל החיים. ירושלים: ג'וינט ישראל.
גיאוקרטוגרפיה (1994). סקר חשיפה לאמצעי תקשורת. תל אביב: איגוד המפרסמים בישראל.
וייל, ש. (1997). כינויים קולקטיביים וזהות קולקטיבית של יהודי אתיופיה. בתוך וייל, ש. (עורכת), יהודי אתיופיה באור הזרקורים (עע' 35-48). ירושלים: המכון לחקר הטיפוח בחינוך.
ליפשיץ, ח. , ונועם, ג. (אוגוסט 1993). סקר עולים צעירים מאתיופיה: דו"ח ביניים: ממצאים נבחרים. ירושלים: ג'וינט מכון ברוקדייל.
עוז, ע. (1998). כל התקוות: מחשבות על זהות ישראלית. ירושלים: כתר.
פישביין, י. (פברואר 1998). נקלטים או נפלטים: דו"ח בנושא השתלבות יהודי אתיופיה במערכת החינוך. ירושלים: אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה.
קורינאלדי, מ. (1988). יהדות אתיופיה: זהות ומסורת. ירושלים: ראובן מס.
קפלן, ס. (1997). התנגדות יומיומית בין יהודי אתיופיה: מבט מן המחקר, מבט על המחקר. בתוך אופיר, ע. (עורך), תיאוריה וביקורת: תרבות עממית (עע' 163-173). ירושלים: הקיבוץ המאוחד.
שבתאי, מ. (2001). בין רגאיי לראפ: אתגר ההישתיכות של נוער יוצא אתיופיה בישראל. תל אביב: צ'ריקובר.
שנתון סטטיסטי לישראל (2002). הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
Buzaglo, M. , Lifshtz, C. , and Noam, G. (1997). The integration of Ethiopian immigrant children into the education system: Summary report of an evaluation study of project "Shiluvim". Jerusalem: JDC- Broookdale institute.
חינוך · מסורת · ראפ · רגאיי · מוסיקה · מוזיקה · ניכור · שחורה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבט על מרכיבי הזהות התרבותית של בני הדור השני ליהודי אתיופיה", סמינריון אודות "מבט על מרכיבי הזהות התרבותית של בני הדור השני ליהודי אתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.