עבודה מס' 063945
מחיר: 433.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מהותו של מושג ה'כריזמה', כפי שהוא בא לידי ביטוי בהנחייה של קבוצות לימוד באוניברסיטה.
7,097 מילים ,18 מקורות ,2005
בהצביענו על מנחה מסוים כעל בעל 'כריזמה', נראה כי לכולנו ברורה משמעותו של מושג זה.
אך האם אכן זה כך? מהי בדיוק הכריזמה? מה בינה לבין מנהיגות כריזמטית? מהו סוד קסמו של המנחה הכריזמטי? האם כולנו מתכוונים לאותו הדבר בדברנו על 'כריזמה', או שאולי לכל אחד מאיתנו פירוש שונה לאותו מושג?
מטרת עבודה זו היא לנסות לעמוד על מהותו של מושג ה'כריזמה', כפי שהוא בא לידי ביטוי בהנחייה של קבוצות לימוד באוניברסיטה. אתבסס כאן על תיאוריות של מנהיגות בכלל, ועל תיאוריות של מנהיגות כריזמטית ויישומיה בהוראה בפרט.
לצורך זה, אציג תחילה בפרק הראשון את הגדרת מושג המנהיגות וסקירה של תיאוריות המנהיגות השונות. הפרק השני יעסוק במנחה כמנהיג כריזמטי, ולאחר מכן, בפרק השלישי, יובא מהלכו ותוצאותיו של מחקר שערכתי בקרב סטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה, ואשר ניסה לבדוק מהן התכונות המאפיינות את 'המנחה הכריזמטי'. לסיכום, יובא ניתוח של תוצאות המחקר ומסקנות המשתמעות ממנו.
כלי המחקר הוא שאלון. הנבדקים: 67 סטודנטים בקורסים שונים בחינוך ובפסיכולוגיה.
תוכן עניינים
מבוא
פרק ראשון: מנהיגות
מנהיגות מהי?
תיאוריות מנהיגות
תיאוריית האדם הדגול (Great-man theory)
תיאוריית התכונות (Trait theory)
התיאוריה המצבית (התנהגותית)
תיאוריית התליות (Contingency theory)
מנהיגות כריזמטית (Charismatic leadership)
מנהיגות מעצבת ומתגמלת (Transformational and transactional leadership)
מנהיגות כריזמטית מול מנהיגות מעצבת
מנהיגות "שב והנח" (Laissez Faire)
סופר-מנהיגות (SuperLeadership)
פרק שני: המנחה כמנהיג כריזמטי
מנהיגות מנחים בכיתה
הוראה כריזמטית
הוראה אפקטיבית וכריזמה
מנהיגות כריזמטית של מנחים
פרק שלישי: המחקר
מערך המחקר
עיבוד הנתונים
תוצאות
ניתוח תוצאות וסיכום
מגבלות המחקר והסתייגויות
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון
Archer, A. C. (1994). The Measurement of Charismatic Teaching in the College Classroom. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, Louisiana
Barbuto, J. (1997) Taking the charisma out of transformational leadership. Journal of Social Behavior Personality, 12 (3), 689-697.
Bass, B. M. (1999) Two Decades of Research and Development in Transformational Leadership. European Journal of Work Organizational Psychology, 8 (1), 9-32.
Bess, J. L. Goldman, P. (2001) Leadership ambiguity in universities and K - 12 schools and the limits of contemporary leadership theory. Leadership Quarterly, 10 (4), 419-450.
Chemers, M. M. (2000) Leadership Research and Theory: A Functional Integration. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 4 (1), 27-43.
Conger, J. A. (1999) Charismatic and transformational leadership in organizations: An insider's perspective on these developing streams of research. Leadership Quarterly, 10 (2), 145-169.
Ehrhart, M. G. Klein, K. J. (2001) Predicting followers' preferences for charismatic leadership: the influence of follower values and personality. Leadership Quarterly, 12 (2), 153-179.
Frost, D. Harris, A. (2003) Teacher Leadership: towards a research agenda. Cambridge Journal of Education, 33 (3), 479-498.
Fuqua, D. R. Newman J. L. (2004) Moving Beyond the Great Leader Model. Consulting Psychology Journal: Practice Research, 56 (3), 146-153.
Hativa, N. Barak, R. Simhi, E. (2001) Exemplary university teachers: Knowledge and beliefs regarding effective teaching dimensions and strategies. The Journal of Higher Education, 72 (6), 699-729.
Martinazzi, R. Samples, J. (2000) Characteristics and traits of an effective Professor. 30th
Shamir, B. (1999) An evaluation of conceptual weaknesses in transformational and charismatic leadership theories. Leadership Quarterly, 10 (2), 285-305.
Shevlin, M. Banyard, P. Davies, M. Griffiths M. (2000) The validity of student evaluation of teaching in higher education: Love me, love my lectures? Assessment and Evaluation in Higher Education, 25 (4), 397-405.
Vries, R. E. D. Roe, R. A. Taillieu, T. C.B (1999) On Charisma and Need for Leadership. European Journal of Work Organizational Psychology, 8 (1), 109-133.
Young, S. Shaw, D.G. (1999) Profiles of effective college and university teachers. The Journal of Higher Education, 70 (6), 670-687.
Yukl, G. (1999) An evaluation of conceptual weaknesses in transformational and charismatic leadership theories. Leadership Quarterly, 10 (2), 285-305.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות כריזמטית של מנחים באוניברסיטה", סמינריון אודות "מנהיגות כריזמטית של מנחים באוניברסיטה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.