היישום אינו מחובר לאינטרנט

עידן הפנאי והשלכותיו על איש החינוך

עבודה מס' 063774

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום שלושה מאמרים ודיון קצר בעידן הפנאי והשלכותיו על איש החינוך.

2,336 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

I המאמרים בהם בחרתי לדון בעבודה זו הינם:
1. אלוני, נמרוד. "חינוך לשלום ולדמוקרטיה", להיות אדם: דרכים בחינוך ההומניסטי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב, 1998, עמ' 191- 204.
2. כהן-ג'וור, אלי. "שעמום: סף הפנאי היוצר", גרונטולוגיה, ל (1- 2), תשס"ג - 2003, עמ' 87- 95.
3. נווה, אייל ויוגב, אסתר. "היסטוריה, תרבות ופוליטיקה בדיאלוג של נרטיבים מפויסים ורב-קוליים", בתוך: (נמרוד אלוני - עורך) כל שצריך להיות אדם: מסע בפילוסופיה חינוכית - אנתולוגיה, הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת, תל-אביב, 2005, עמ' 495- 498.

II בעידן העבודה תפקד בית-הספר כאמצעי שליטה והשגחה של השלטונות על זמנם של האזרחים הצעירים. בית-הספר הטמיע באזרחים הצעירים קונפורמיות וסתגלתנות, אולם בעידן של אובדן ערכים מוחלטים ואידיאולוגיה שלטת מסתבר שאלה הן קונפורמיות וסתגלתנות ריקות מתוכן, המחכות ליפול כפרי בשל לידיהם של שליטים עריצים ואידיאולוגיות קיצוניות.
כדי להישמר מאפשרות זו מוטלת על אנשי החינוך החובה לשנות את גישתם ולהכשיר בני אדם להתמודד עם האתגרים של עידן הפנאי.

תוכן העניינים:
חלק א': איסוף החומר
I. המאמרים בהם בחרתי לדון בעבודה זו
II. הנקודות העיקריות במאמרים
א. שלוש הנקודות העיקריות במאמרו של אלוני
ב. שלוש הנקודות העיקריות במאמרו של כהן-ג'וור
ג. שלוש הנקודות העיקריות במאמרם של נווה ויוגב
III. ניתוח מאמרו של כהן-ג'וור
חלק ב': עידן הפנאי והשלכותיו על איש החינוך
I. המאפיינים של עידן הפנאי
II. ההשלכות לגבי שדה החינוך בכלל ולגבי כאשת חינוך בפרט
חלק ג': סיכום אישי
ביבליוגרפיה

מקורות:

אלוני, נמרוד. "חינוך לשלום ולדמוקרטיה", להיות אדם: דרכים בחינוך ההומניסטי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב, 1998, עמ' 191- 204.
כהן-ג'וור, אלי. "שעמום: סף הפנאי היוצר", גרונטולוגיה, ל (1- 2), תשס"ג - 2003, עמ' 87- 95.
נווה, אייל ויוגב, אסתר. "היסטוריה, תרבות ופוליטיקה בדיאלוג של נרטיבים מפויסים ורב-קוליים", בתוך: (נמרוד אלוני - עורך) כל שצריך להיות אדם: מסע בפילוסופיה חינוכית - אנתולוגיה, הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת, תל-אביב, 2005, עמ' 495- 498.
ניטשה, פרידריך. "האדם הוא חבל המתוח בין חיה ועל-אדם - חבל על פני תהום" בתוך: (נמרוד אלוני - עורך) כל שצריך להיות אדם: מסע בפילוסופיה חינוכית - אנתולוגיה, הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת, תל-אביב, 2005, עמ' 203- 204.
סארטר, ז'אן-פול. "האדם אינו אלא מה שהוא עשה מעצמו", בתוך: (נמרוד אלוני - עורך) כל שצריך להיות אדם: מסע בפילוסופיה חינוכית - אנתולוגיה, הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת, תל-אביב, 2005, עמ' 206.
Godbey, Geoffrey and Jung Bohdan. Relations Between the Development of Culture and Philosophies of Leisure.

תגים:

מודרני · הומניסטי · שעמום · פילוסופיה · חינוכית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עידן הפנאי והשלכותיו על איש החינוך", סמינריון אודות "עידן הפנאי והשלכותיו על איש החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.