עבודה מס' 063758
מחיר: 300.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מהי האחריות המוסרית של מנהלי פירמות לנוכח המחקרים המצביעים על ההשפעות השליליות של פרסום לילדים?
4,068 מילים ,15 מקורות ,2005
תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 נושא העבודה
1.2 שאלת המחקר
2. בחינת ההיבט הכלכלי של פרסום לילדים
3. בחינת ההיבט הערכי של התופעה
3.1 שימוש ברמזים מיניים
3.2 פרסום מזון המזיק לבריאות
3.3 שימוש במסרים אלימים
3.4 פרסומות בבתי ספר
3.5 שימוש במסרים שקריים
4. מיתוסים בעולם העסקים
4.1 מיתוס עסקים בלא מוסר
4.2 מיתוס העסקים כמשחק
4.3 מיתוס עסקים כג'ונגל
4.4 מיתוס הרווח
5. ביקורת על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית
5.1 אינטרס עצמי והתנהגות רציונלית
5.2 הטובה העצמית טובת הכלל
5.3 בין יחיד לחברה
6. הריסון הממשלתי
6.1 שימוש בילדים כפנייה מניפולטיבית
6.2 התייחסות המחוקק במדינות שונות
6.3 מגבלות הריסון הממשלתי
6.3.1 החוק עוזר רק לעוזריו
6.3.2 החוק מגיב באיחור
6.3.3 החוק כללי מידי
6.3.4 הרוכב תלוי בסוסו
6.3.5 To Big To Fall
6.3.6 הפרת החוק משתלמת
7. ריסון פנימי
8. אחריות המנהל
8.1 גישת בעלי העניין
8.1.1 הרמה האמפירית
8.1.2 הרמה האינסטרומנטלית
8.1.3 הרמה הנורמטיבית
8.1.3.1 גישת בעלי העניין כקפיטליזם קנטיאני
8.1.3.2 גישת בעלי העניין כפרדוקס מוסרי
8.1.3.3 גישת בעלי העניין כפלורליזם מוסרי
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה
מבוא:
המועצה הלאומית לשלום הילד הגישה בפברואר השנה את עמדתה בנושא פיקוחה של הרשות השנייה על פרסומות לבג"צ, בעתירת מק'אן-אריקסון כנגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.
במסמך שהוגש לבית המשפט כותבת המועצה: "אין ספק כי השנתיים האחרונות מאופיינות בהקצנה והתדרדרות של המסרים הגלויים והסמויים המועברים בפרסומות, בדרך הצגתם ובהיקפם. ביטוי לכך אנו מוצאים באין ספור התלונות אשר מגיעות בעניין זה למועצה לשלום הילד, מציבור נרחב ומגוון".
המועצה, שמצטרפת לעמדת הרשות השנייה, יוצאת כנגד חלק הפרסומאים והמפרסמים שאימצו לטענתה, גישות מקוממות, לפיהן, ניתן ויתכן אף צריך לפרסם, לשווק ולמכור מוצרים אך ורק באמצעות אלימות, בוטות, מין ואפילו פורנוגרפיה.
עוד מוסיפה המועצה: "במסווה של חופש ביטוי וחופש עיסוק כביכול, נוכח אינטרסים כלכליים ומסחריים, מנסים הפרסומאים, היצרנים והמשווקים לשבות את ליבם של צעירים, ללא כל גבולות, ללא ריסון עצמי ותוך טשטוש "הקווים האדומים" - הכל כדי למשוך את תשומת הלב ולהגביר מכירות. המצב הפך להיות כה פרוץ וכה חמור, כאשר חלק מהפרסומאים מצהירים בריש גלי, כי שימוש בפרובוקציות הוא כלי עבודה לגיטימי ומועדף. צריך לזכור ולהזכיר, לא כל האמצעים כשרים להשיג מטרות, גם אם הן טובות ולגיטימיות".
המועצה לשלום הילד חותמת את טיעוניה לבג"צ באמירה: "נראה, כי באין כל ריסון עצמי, ונוכח מגמת התדרדרות זו, הרי שאין ברירה אלא להפקיד את מושכות הבקרה בידיים אחראיות ומקצועיות, בידי גורם ששיקוליו המרכזיים הם בלתי תלויים, ושיש בידו לשקול שיקולים של טובת הילד לפני כל שיקול אחר, ובכלל זה שיקולים עסקיים". (1)
לאור כל האמור לעיל נשאלת השאלה מהי האחריות המוסרית של מנהלי פירמות לנוכח המחקרים המצביעים על ההשפעות השליליות של פרסום לילדים?
------------------------------------------------------------------------------
1. מיטל זדה, "המועצה לשלום הילד נגד הפרסומאים: 'אימצו גישות לפיהן צריך לפרסם רק באמצעות אלימות ופורנוגרפיה'", אתר הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, 06.02.2005.
http://www.rashut2.org.il/news_inner.asp?catid=58&pgid=14073&ShowPage=329&from=NewsLobby&stts=0
אלכסנדר, מלכה קרול. "נוהלים ציבוריים וטלוויזיה לילדים " (1990)הד הגן, נ"ד: 279-281
גרנות. גילה. "קשה לתפוס אותם כשהם קטנים" (2001). אותות, 250 : 34-35, 50.
גרנות, גילה. "כללי אצבע שתופסים ילדים" (2001). אותות, 251 : 30-32
גרנות, גילה. "מותג עם מוטיבציה" (2001). אותות, 249 32-33: , 39.
צוריאל, יואל. "שיווק לילדים: לא עוד אנשים קטנים אלא קהל צרכנים" (1998).ניהול: ביטאון מנהלי ישראל, 124 : 56,41.
קרניאל, יובל. "פרסום עד כאן ! גבולות החוק והאתיקה".(1998) אותות, 218: 58, 14-15
קינן, נעמי. "מיתוג הלמידה-פרסומות בבתי ספר ובאוניברסיטאות" (2002).הד החינוך, 76 (12) : 30-37
שלמה אדר, תמר. "ילדים תחת השפעה". (2002). הורים וילדים, 175 : 96-100
מחלקת בקרת פרסומות טלעד אולפני ירושלים בע"מ., חוברת שירות ללקוח (2005).
מצגת של המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, "הגנה על ילדים בתחום הפרסומת המסחרית בטלוויזיה".
מיטל זדה, "המועצה לשלום הילד נגד הפרסומאים: 'אימצו גישות לפיהן צריך לפרסם רק באמצעות אלימות ופורנוגרפיה'", אתר הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, 06.02.2005
Brown W.S, (2002)."Ethics and the business children's public television programming". Journal of Business Ethics. . Vol 6, lss.1 p. 73.
Fonda D. (2004). "Kill the messenger?". TIME. Vol 163, lss.23, p.87
Moore S.E, (2004). "Children and the changing world of advertising". Journal of Business Ethics. Vol 52, lss.2 p. 161-167
Stein L. (2004). "No Kidding".U.S. News World Report Vol 137,lss.15 , p 16.
אחריות · מיתוס · מנהל · קלאסית · ריסון · פרסומות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההיבט המוסרי בפרסום לילדים", סמינריון אודות "ההיבט המוסרי בפרסום לילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.