תוכן עניינים
1. ניתוח השוק בו פועלת החברה
1.1 מידת התחרות
2.1 יתרון יחסי
3.1 ניתוח PEST
2. ניתוח סל המוצרים - מודל עב"מ
2.1 מוצרי "עוגן" - קפה ומאפה
2.2 בידול - יתרון האפייה בנקודות המכירה
2.3מגוון
2.4 מסקנות והמלצות
3. ניתוח סל המוצרים - מודל שש המחלקות
3.1 מחלקה 1: "חוד החנית"
3.2 מחלקה 2: "אנטי-עוגנים"
3.3 מחלקה 3: "מוקדי הרווחיות"
3.4 מחלקה 4: "חדשניים"
3.5 מחלקה 5: "תומכים"
3.6 מחלקה 6: "הבעייתיים"
3.7 מסקנות
4. המלצות ונימוקים
חברת בונז'ור (1986) הינה החברה הגדולה והמובילה בישראל בתחום דברי המאפה ובאספקת
מוצרי מאפה ולחם קפואים לפינות אפייה. החברה מייצרת, משווקת ומפיצה כ300 - סוגים של
מוצרי מאפה ולחמים קפואים המיועדים לאפייה במקום, בפינות מאפה, קונדיטוריות ומטבחי
שרות.
תחום העיסוק של החברה, המתמקד במוצרי אפיה ובדגש על מוצרים קפואים המוכנים למחצה,
מעמיד את החברה מול מספר מתחרים בשוק:
א. חברות המתחרות באותה הנישה- פילסברי.
ב. חברות המתחרות בתחום האפיה\קונדיטוריות.
ג. חברות המתחרות בתחום המוצרים הקפואים הביתיים (מעדנות, שלושת האופים וכד').
העבודה מנתחת את היתרון היחסי של חברת בונז'ור, עפ"י: ראשוניות, מגוון מוצרים ושירות
לקוחות.
כמו כן, בוצע מחקר עפ"י ניתוח .PEST ניתוח PEST הינו ניתו אשר מאפשר לנתח ולהבין את
הסביבה העסקית. בהיבט הארצי, לחברת בונז'ור אין שום אתגר לא פוליטי שכן החברה היא
ישראלית, אין אתגר כלכלי שכן אין שום השפעה בהיבט שערי מטבעות אלא מעט בהיבט המצב
הכלכלי מבחינת מוצרי ה"מותרות" של החברה כגון: עוגות קצפת. ניתן לבחון את השפעת
הסביבה בעיקר בהתפתחות החברה בהיבט היצוא למדינות זרות. בונז'ור החלה ביצוא מוצרים
לפני למעלה מ3 - שנים כשהיעד המרכזי הוא ארצות הברית.
ניתוח סל המוצרים בוצע בשני מישורים. ראשית עפ"י מודל העב"מ - עוגן, בידול ומגוון.
עפ"י מודל עב"מ - מודל 3 התפקידים, ההנחה היא שלכל משפחת מותגים ישתייכו לפחות 2
מתוך 3 התפקידים (עוגן, בידול ומיקוד). כאשר קיים תפקיד אחד בלבד מן השלושה, קיימת
בעיה שיווקית במשפחת המותגים, אולם לא כך הדבר בבונז'ור. לאחר ניתוח החברה בהתאם
למודל הנלמד בכיתה, אנו למדים ראשית, כי לפירמה עוגנים חזקים למדי בדמות המאפה
המתוק עוד משנת 1986. שנית, בונז'ור רואה את בעל העסק כשותף אסטרטגי למימוש החזון
בכל הנוגע למובילות בתחום מוצרי המאפה הנאפים בנקודות המכירה, ולשם כך היא מבליטה
את מוצריה ויוצרת בידול חיובי אל מול מתחריה באמצעות קונספט "האפייה במקום". שלשית,
מתוך כוונה למימוש החזון, רואה בונז'ור בקמעונאי "שגריר" כלפי הצרכנים של מוצרי המאפה
בנקודות המכירה השונות. בונז'ור מגדירה עצמה כחברה מחדשת ומתחדשת כל הזמן. מוצרים
חדשים מושקים בנקודות המכירה ומעוררים אצל הלקוח כמיהה למוצרי מאפה במגוון טעמים
חדשים.
בונז'ור מקיימת באופן מושלם את מודל העב"מ ויכולה להוות מופת ודוגמא לכל מתחריה ולכל
מי שמעוניין להצליח ברמה השיווקית.
עפ"י ניתוח סל המוצרים לפי שיטת שש המחלקות (חוד החנית, אנטי עוגנים, מוקדי הרווחיות,
חדשניים, תומכים ובעייתים). נסכם ונאמר כי 5 המחלקות מלאות ומסווגות. חברת בונז'ור, גם
עפ"י ניתוח זה של סל המוצרים פועלת שיווקית באופן חיובי, מתפתח, דינאמי, מגוון, חדשני ועם
ראייה פורה וצומחת לטווח הארוך.
הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.
בידול · בעייתיים · חוד · החנית · העבמ · מאפים · מדיניות · מודל · מוצרים · מוקדי · עוגנים · פרסום · רווחיות · ריווחיות · שיווק
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת בונז'ור", סמינריון אודות "חברת בונז'ור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.