עבודה זו תעסוק בתחום התקשורת השיווקית בחברת אל על. היא תתמקד בשירות חדש בחברה המיוחס "למחלקת הפלטינום" (מחלקת עסקים-ראשונה) ותפתח תוכנית תקשורת שיווקית אסטרטגית עבור שירות זה בשימוש מטרות שיווקיות, יעדים תקשורתיים ותבנה מחדש את ערכי המותג "אל על פלטינום" עפ"י מספר קריטריונים.
העבודה נסמכת על ספרים בשפה העברית ואנגלית, מאמרים ממאגר Emerald, חומר שיווקי מאל על, אינטרנט וכד'.
"מחלקת אל על פלטינום"
המוצר של אל על מיוחס למחלקת העסקים המשודרגת והחדישה "אל על פלטינום" המוצר לכשעצמו הינו מוצר בלתי מוחשי אך נלווים אליו אלמנטים מוחשיים כגון: כרטיסי הטיסה, הציוד והמתקנים (מטוס, אמצעים), הקבינה ומרכיביה (מושבים, משענת ראש וכו'), שירותים עיסקיים (פקס, טלפון אישי, וידאו אישי, חיבור למחשב נישא וכו') כמו כן עמידה בלוח זמנים ושירות כללי.
החברה עדיין בשלבי הטמעת המוצר אשר מוצג בקמפיין שיווקי בעיקר בקרב הפלח העיסקי. יש לציין כי התקיימו התייעצויות עם אנשי מחלקת פיתוח המותג של אל על והובהר כי לא ניתן לנתח ולתאר את המותג לפני ואחרי הקמפיין גם משום העובדה שהקמפיין עדיין בעיצומו.
המטרות השיווקיות ביחס לקמפיין
א. שוק מטרה - לחדור לשוק העיסקי הקיים היות והפוטנציאל הוא רב. קיים צורך להתחיל תהליך של שינוי בדימוי מחלקת העסקים של אל על, לשפר, לגוון ולהעשיר את רמת השירות.
הפניה היא ללקוחות עיסקיים מכל המגזרים קטנים וגדולים, לשמור על רמת שביעות רצון גבוהה ולשמר את נאמנות הלקוחות בקרב השוק ע"י הצגת מועדוני הנוסע המתמיד והזכאויות\הטבות הניתנות ע"י התקרבות יתרה של הקהל העיסקי תתקיים מגמה של הגדלת מכירות, דבר משמעותי לחברה.
ב. הנושא הבטחוני - לקדם בקמפיין את המימד הבטחוני של אל על שעשוי לשכנע ולהשפיע על הקהל העיסקי בישראל ובעולם כי רמת הבטחון של אל על בטיסותיה במחלקת העסקים החדשה היא מן הגבוהות בעולם, להמחיש את המוניטין רב השנים של החברה בתחום לאור אירועי ה-11 בספטמבר והטרור העולמי והאיזורי.
תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 חברת אל על - פרופיל הארגון והסביבה העסקית
1.2 מחלקת אל על פלטינום
2. תמהיל השיווק (P4's) - למוצר השירות: מחלקת אל על פלטינום
2.1 מוצר - Product
2.2 מחיר - Price
2.3 תקשורת שיווקית - Promotion
2.4 צינורות שיווק - Place
3. פירוט המטרות השיווקיות ביחס לקמפיין
3.1 שווק המטרה
3.2 מיצוב - Position
3.3 מודל (R. Vaughn) FCB
4. פירוט היעדים התקשורתיים
4.1 מודל AIDA
4.2 "אל על פלטינום"
4.3 מודל (Colley) DAGMAR
5. האסטרטגיה התקשורתית המשולבת - IMC
5.1 אסטרטגית המסר
5.2 פרסום
5.3 קידום מכירות
5.4 יחסי ציבור
5.5 מכירה אישית
5.6 שיטת SOSTAC
6. נכסיות המותג
6.1 שליטת המותג בשוק - Dominance
6.2 דימוי המותג אצל הצרכנים - Associstions
6.3 צמיחת המותג - Prospects
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים
אהרוני, י. (1982). אסטרטגיה עסקית, הפקולטה לניהול, אוניברסיטת ת"א.
אל על נתיבי אוויר לישראל בע"מ, (2000). "אל על - דין וחשבון לשנת 2000", סטודיו סודאי, נתב"ג.
הורניק, י. (1987). ניהול השיווק-שיטות, עיונים ואסטרטגיות, כרך ג', האוניברסיטה הפתוחה, ת"א.
הורניק יעקב, ליברמן יהושע. (1994). ניהול הפרסום. האוניברסיטה הפתוחה, כרך א'.
הורניק יעקב, ליברמן יהושע. (1994). ניהול הפרסום. האוניברסיטה הפתוחה, כרך ב'.
עופר, י. (1994). בשמי העולם, משרד הבטחון.
פרופ' יזרעאלי, דוב. (1994). "שיווק הלכה למעשה", מהדורה שלישית, הוצאת גומא צ'ריקובר.
פרופ' קוטלר, פ., הורניק, י. (2000). ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה.
Fill C. (1999). Marketing Communications, Prentice hall. (658.8 Fil).
Goldman G. (1999). Airways - a global review of commercial flight, June 1999, U.S.A.
Hackley, Kitehen (1998). IMC - A Consumer Psychological Prespective, Marketing intelligence and Planning, Emerald, Vol. 16, P. 229-235.
Holloway J.C., Robinson C. (1995). Marketing for Tourism, Pentince hall.
Pickton, David and Amanda Broderick, (2001). Integrated Marketing Communications, Financial times / Prentice hall. (658.8 Pic).
אסטרטגיה · מודלים · עיסקית · שיווק · שיווקיים · שיווקית · שירות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוצר השירות - "מחלקת העסקים אל על פלטינום".", סמינריון אודות "מוצר השירות - "מחלקת העסקים אל על פלטינום"." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.