עבודה מס' 063321
מחיר: 241.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: שיטת היחס המסייע מול שיטת הספורתרפיה.
3,488 מילים ,24 מקורות ,2004
מושג האלימות כולל בתוכו מגוון רחב של פעולות מזיקות הנעשות במטרה לפגוע בזולת, בין היתר על ידי שימוש או איום בשימוש בלתי חוקי, בלתי מוצדק ומיותר בכוח לשם פגיעה באנשים או ברכוש (הורוביץ, 2000).
אמיר (1982) מגדיר אלימות כשימוש ואיום בשימוש בלתי חוקי, בלתי מוצדק ומיותר בכוח, לצורך פגיעה באנשים או ברכוש.
לפי הורוביץ 1989(), הגדרת התנהגות מסוימת כאלימות היא תוצר שיפוט סובייקטיבי של השופט, הצופה או הקורבן ומכאן הפרשנות שתינתן לאירוע מסוים תשפיע ותקבע את סוג התגובה אליו.
מטרת העבודה היא לבדוק צורת הטיפול היעילה יותר לצמצום רמת התוקפנות של ילדים בגיל 11 בראשית ההתבגרות, היחס המסייע מול ספורתרפיה.
שיטת ההתערבות- בעבודה בדקנו את ההבדלים בתהליך הטיפול באמצעות ניתוח התגובות המילוליות של המטופלים (שלושת התלמידים).
השערות העבודה :
- לא ימצאו הבדלים בתגובות המשמעותיות (חקירה רגשית וקוגניטיבית,תובנה ושינוי) של המטופלים בין שתי צורות הטיפול היחס המסייע מול הספורתרפיה.
- בשיטת טיפול בספותרפיה התלמידים ידווחו על רגשות חיוביים יותר בזמן המפגש ובתאור המפגש יותר מאשר בשיטת טיפול היחס המסייע .
האוכלוסייה הנבדקת
שלושת התלמידים נבחרו מבית ספר אחד יסודי -ממלכתי בחיפה בשכונת "אלחליסה", שכונה זו מוכרת כשכונה בעייתית. התלמידים נתקלים במציאות הקשה היומיומית של בעיות סמים, אלימות למיניה, ובעיות חברתיות ומשפחתיות כמו נישואין מרובים, וממצב סוציואקונומי נמוך ומצב כלכלי קשה. התלמידים נבחרו על פי שאלון למורה-סינון התלמידים לקבוצה, נתבקשה מחנכת הכיתה למלא השאלות שמדרג ההתנהגות המילולית והפיזית מסקלה מ1- עד 4.
הכלי שהשתמשתי לצורך בדיקת התגובות של המטופלים (התלמידים), לפי (Hill, 1999).
בתגובות המטופלים נכללו 8 גורמים לצורך העבודה.
הספירה תתיחס לכמות התגובות של המטופלים בכל אחת מהפגישות.
תוכן הענינים:
מבוא
שיטה
מטרת עבודה
שיטת התערבות
אוכלוסיה נבדקת
כלים
התהליך
ממצאים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
אמיר, מ. (1982). מושגים יסודיים והיבטים עיקריים הקשורים לנושא האלימות. בתוך ר' ארגמן וד' טיקוצ'ינסקי (עורכות), שיפור האוירה בבי-הספר (15-18). ירושלים: משרד החינוך והתרבות.
אלירם,י. (1982). אלימות במסגרת החינוכית. בתוך : ר.ארגמן, וד.טיקוצ'ינסקי (עורכות), שיפור האווירה בבית-הספר (19-23). ירושלים : משרד החינוך והתרבות.
בנשנישתי,ר., זעירא,ע. (1998). אלימות במערכת החינוך, גל ראשון-נובמבר 1998: מצצאים ראשונים.
ברומברגר,א. (1994). אלימות ובעיות משמעת בבית-הספר. מכון הנרייטה סאלד.
דגני,א. דגני,ר. (1990). אלימות בין כותלי בית הספר: התופעה וממדיה במערכת החינוך ובמרחב העירוני של תל אביב-יפו. תל אביב : מכון גיאוקרטוגרפיה.
הורוביץ,ת. (1989). אלימות בבית-הספר- היבטים סוציולוגיים. ת"א: פפירוס. חוזר המנהל הכללי, (1994). מניעת אלימות בבתי הספר . משרד החינוך והתרבות: ירושלים.
הורוביץ, ת. (2000). אלימות כתופעה אנטי חברתית. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.
הורוביץ, ת., ואמיר, מ. (1981). דפוסי התמודדות של מערכת החינוך עם בעיית האלימות. ירושלים : מכון הנרייטה סאלד.
וילנאי,מ. (1999). תוכנית לאומית לצמצום האלימות בקרב ילדים ונוער במערכת החינוך בישראל, הודעה הציבורית לצמצום האלימות בקרב ילדים ונוער-דו"ח המלצות ראשוני ליישום : ירושלים.
כהן, א. (1990), סיפור הנפש : ביבליותרפיה הלכה למעשה, קרית ביאליק : אח.
קובובי, ד. (1985). סיפור כתקשורת תרפויטית בין הורים לילדים. בתוך בית הספר והחינוך. (עמ' 210-191). ירושלים : מאגנס.
קובובי,ד. (1993). ספורתרפיה. ירושלים : האוניברסיטה העברית , מגנס.
רולידר,ע., לפידותנ., לוי,ר. (2000). תופעת ההצקה בבתי-ספר בישראל. המכללה האקדמית עמק יזרעל, החוג למדעי ההתנהגות.
שכטמן, צ. (1997). הערכת השפעתה של תוכנית התערבות טיפולית לצמצום תוקפנות אצל מתבגרים : ממצאים ראשונים. עיון ומחקר בהכשרת מורים. (4) 31-52.
שכטמן, צ. (1998). צמצום תוקפנות של תלמידים: מורים חוקרים את התערבותם הטיפולית, עיון ומחקר בהכשרת מורים.
Jamison, C. Scogin, F. (1995). The outcome of cognitive bibliotherapy with depressed adults. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 63, 644-650.
Kendall, P.C., Tolan, P.H. Guerra, N.C. (1995). Introduction to special section : prediction and prevention of antisocial behavior in children and adolescents. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 63, 515-517.
Paradeck Paradeck .(1994) . Bibliotherapy- A clinical approach for children. London : Gordon Breatch Science Publication.
Prochaska, J.O. (1995). An eclectic and integrative approach: transtheoretical therapy. In A.S. Gurman S.B. Messer. (1995). Essential psychotherapies : Theory and practice. N.Y. : The Guilford press.
Prochaska, J.O.Diclememete,C. Norcross,J. (1992).In search of how people change: Application to addictive behaviors. American Psychologist, 47, 1102-1114.
Schrank, F.A. (1982). Bibliotherapy as an elementary school counseling tool. Elementary School Guidance and Counslting, 16, 218-227.
Vitiello, B. Stoff, D.M. (1997). Subtypes of aggression and their relevance to child psychiatry. Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 36, 307-315.
Yalom, I.D. (1995). The theory and practice of group psychoterapy (4th Ed.). N.Y. : Basic Book.
אלימות · התמודדות · טיפול · יחס · מסייע · ספורתרפיה · ביבליותרפיה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות עם אלימות", סמינריון אודות "התמודדות עם אלימות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.