עבודה מס' 063315
מחיר: 603.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: יחסי הגומלין בין הקולנוע של טרקובסקי לבין אמנות פלסטית, תוך התייחסות לסרטים "אנדריי רובלוב", ו"הקורבן".
9,188 מילים ,11 מקורות ,2004
דרכו של טרקובסקי וסגנונו הקולנועי אינם בהכרח מתיישבים עם סגנון המיינסטרים הקולנועי הפופולארי. רוב צופי הקולנוע, גם אם הם יצהירו על עצמם כצופי קולנוע מושבעים ושוחריו, ימצאו את עצמם מתקשים, בעודם נאלצים לשבת מול יצירת מופת מושלמת והרמטית של במאי זה. טרקובסקי נמנה על גדולי יוצרי הקולנוע, אך צפייה "רגילה" בסרטיו אינה קלה כלל. הצופה בטרקובסקי מחויב למלא תפקיד אקטיבי. תהליכי מחשבתו, והקשריו האסוציאטיביים הם מהותיים בחוויה קולנועית זו. עמדה זו עומדת בניגוד לחוויית הצפייה בקולנוע העלילתי נוסחתי, בה הצופה, שכבר מכיר את מרבית הנוסחאות והמבנה הכרונולוגי של הסרט המוצג בפניו, אינו נדרש להפעיל מחשבה כל שהיא.
על כן, את יצירותיו של טרקובסקי, מין הראוי לבחון בכלים המיוחדים לסגנונן. שכן, סרטיו מקשרים במיומנות מופלאה בין אמנות פלסטית, פרוזה, ושירה פיוטית, בונים יחדיו עולם המתקיים לפי חוקים משלו.
בעבודה זו ברצוני לבחון את יחסי הגומלין בקולנוע של טרקובסקי, לבין אמנות פלסטית, הן מבחינת תכניהם של יצירותיו, עיסוקן במשמעותה ותפקידה של אמנות, תהליכי היצירה ודמות האמן, והן מבחינת השימוש האינטרטקסטואלי של יצירות אמנות בסרטיו של טרקובסקי כאמצעי לעיצוב וחיזוק רעיונות אלה. העבודה תתמקד בשניים מסרטיו: הראשון "אנדריי רובלוב" משנת 1969, והשני "הקורבן" משנת 1986.
כמו כן תציג העבודה נקודות מרכזיות מהתאוריה הקולנועית של טרקובסקי, אותה הציג בספרו Sculpting in time.
עבודה זו תנסה לענות על השאלות: מה הוא סוד קסמה של יצירתו הקולנועית של טרקובסקי.
מה המאפיינים הייחודיים לה? מה משמעותה של היצירה הקולנועית\ אמנותית עבור טרקובסקי? מה מנקודת מבטו תפקידה של האמנות בחברה האנושית?
תוכן העניינים:
מבוא
קולנוע פואטי
הזמן המוטבע
המרחב הפנימי
אמנות - הקרבה - אמונה - דת
ציור האיקונה
מעשה היצירה
סיכום
ביבליוגרפיה
פילמוגרפיה
Baggley, John. Doors of Perception: Icons and their spiritual significance, London and Oxford: Mowbray, 1987
Dalle Vacche, Angela. Cinema And Painting: How art is used in film. Athlone, London, 1996
Grande, Maurizio. "Andrej Rublev:Il senso della terra", Filmcritica, vol. 27 (Januery - Fabruary 1976): pp 10-12
Green, Peter. Andrei Tarkovsky: The Winding Quest, The Macmillan press, Hundmills and London, 1993
Jonson, Vida T. Graham, Petrie. The Fims of Andrei Tarkovsky: A Visual Fugue, Bloomington Indianapolis: Indian University Press, 1994
Tarkovsky, Andrey. Sculpting in time: Reflection on the cinema, Translated by Kitty Hunter Blair; University of Texas Press, 1989
Tarkovsky, Andrey. Andry Rublev, London: Faber Faber, 1991
Tarkovsky, Andrey. "Questions of Cinema art", Iskusstvo Kino, vol 4, 1967
Turovaskaya, Maya. Tarkovsky: Cinema and Poetry, London: Faber Faber, 1989
בטאי ג'ורג. תיאוריה של הדת, הוצאת רסלינג, תל אביב 2003
יערי, רגינה. קולנוע: לראות ולהביןת ירון גולן: תל אביב 2004
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יצירת האמנות בקולנוע של אנדרי טרקובסקי", סמינריון אודות "יצירת האמנות בקולנוע של אנדרי טרקובסקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.