היישום אינו מחובר לאינטרנט

טלוויזיה, חינוך וילדים

עבודה מס' 063259

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הספרות בנושא השפעת הטלוויזיה על הלימודים.

3,197 מילים ,14 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

האם לילדים המרבים בצפייה בטלוויזיה ציונים נמוכים מילדים הממעטים לבלות מול המרקע?
האם ילד המרבה בצפייה בטלוויזיה הוא יותר אינטליגנטי מחברו הממעט לצפות בה?
האם ילדים המשתלבים היטב עם חבריהם צופים פחות במרקע מאשר ילדים פחות "חברותיים"?

מאז חדירתו של המדיום הטלוויזיוני לחיינו וביסוס מעמדו כמדיום המרכזי, נעשו ונעשים מחקרים רבים אשר מנסים לבחון את השאלות החשובות שהוצגו.

בבואי לסקור את המידע העיוני והאמפירי בשאלת הקשר בין הצפייה בטלוויזיה של תלמידי בית הספר להישגיהם בלימודים, ובין רמתם האינטיליגנטית והשתלבותם בחברת ילדים אתמקד בנושאים הבאים:
* הילד והטלוויזיה - רקע כללי, שעורי ודפוסי צפייה.
* הטלוויזיה כגורם משפיע על התנהגות הילד - האם הטלוויזיה אכן משפיעה על התנהגות הילד בכלל ובתחומים הקשורים ללימודים בפרט.
* הטלוויזיה והכנת שיעורי הבית - על הקשר בין הצפייה בטלוויזיה והכנת שיעורי הבית.
* הטלוויזיה והלימודים בבית הספר - כיצד מתייחסים המומחים, המורים והילדים עצמם להשפעת הטלוויזיה על הלימודים בכלל ועל ההצלחה בלימודים בבית הספר בפרט.
* הטלוויזיה וההשכלה הכללית של הילד - האם אכן הטלוויזיה ממלאת תפקיד בנושא זה ואם כן איזה? האם היא מהווה מקור חשוב וחיוני להרחבת אופקי הילד או גורם מרדד בהשכלתו הכללית?
* תיאוריות הלמידה והטלוויזיה - באילו תחומים הטלוויזיה עשויה להוות אמצעי לימוד.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הילד והטלוויזיה, רקע כללי, שעורי ודפוסי צפייה
3. הטלוויזיה כגורם משפיע על התנהגות הילד
4. הטלוויזיה והכנת שיעורי הבית
5. הטלוויזיה והלימודים בבית הספר
6. הטלוויזיה וההשכלה הכללית של הילד
7. תיאוריות הלמידה והטלוויזיה
ביבליוגרפיה

מקורות:

בלום, א. "ילד וטלוויזיה". מגוון. (אפריל 1982). עמ' 54-56.
"הכשרת ילדים לצפייה סלקטיבית ומבוקרת בטלוויזיה". אגרת לחינוך. כרך 65. (מאי 1982). עמ' 16-17.
"ילדים קטנים מול מקלט הטלוויזיה". אגרת לחינוך. כרך 53. (מרץ 1978). עמ' 92-93.
"מה עושה הטלוויזיה לילדינו?". אגרת לחינוך. כרך 53. (1978). עמ' 89-91.
ווהל, א. "כלי התקשורת- עיסוי או עישוי?". הד החינוך. (ינואר 1983). עמ' 5-10.
פורת, ד. "הסביבה התקשורתית וסכנותיה". החינוך. כרך נ"ג. (1981). עמ' 323-325.
שנלר, ר. "משמעותם החברתית של דפוסי הצפייה בטלוויזיה בנוער הישראלי". אוניברסיטת חיפה. חיפה. 1979.
כץ, א. גורביץ, מ.(1978) תרבות הפנאי בישראל: השימושים של אמצעי הקומיניקציה. בתוך גורדון, ד. (עורך). תקשורת המונים: מקראה לבתי ספר תיכוניים. תל-אביב. עמ' 92-93.
Dunham, F.(1952). Effect Of Television on School Achievement of Children's. Sociogical Life, 34. PP#88-89.
Himmelwit, H. T.A.N. Oppernhein. Pamela Vince.(1958). Television And The Child. London. Nuffield Foundation.
Schramm, W.(1961). Television In The Lives Of Our Children. California. Standford Univercity Press.
Postman, N.(1979). Teaching as Conserving Activity. New York. Delacorte. PP #244.
Robert, A. S.(1957). The Role of the Mass Media the Effect of Aggressine Film Contest Upon Children's Aggressive Responses Identification Choices.

תגים:

השפעות · חינוך · טלוויזיה · ילדים · מסך · מסכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טלוויזיה, חינוך וילדים", סמינריון אודות "טלוויזיה, חינוך וילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.