במאמרו "The Auteur Theory" אומר פיטר וולאן (Peter Wollen) כי "תיאורית האוטר
(Auteur) פותחה ע"י קבוצת המבקרים [צרפתים] אשר כתבו למגזין קולנוע Cahiers du
589)" Cinema, תרגום שלי). לדבריו היו מספר סיבות להתפתחות זאת: ראשית העובדה
שבצרפת הכבושה ע"י גרמניה הנאצית לא הקרינו סרטים אמריקאיים ואחרי השחרור
הצרפתים נחשפו לכמות גדולה של סרטים ישנים, אשר לא זכו לראות בעבר, יחד עם הסרטים
החדשים; שנית, בצרפת הייתה תנועת cine-club אשר חיברה בין קולנוע לאינטליגנציה;
בנוסף, הסינמטק של פריז היה בקשר עם התנועה הזו והקרין כמות מכסימלית של סרטים. כל
אלה "אפשרו לאוהבי קולנוע (cinephiles) צרפתיים לפתח תפיסה מיוחדת לגבי מימד היסטורי
של Hollywood וקריירות של במאים אינדיבידואליים"(589, תרגום שלי).
בעבודה זו אני מוכיח כי סטנלי קובריק הוא אוטר. ההוכחה מתבססת על התבוננות בקריירה
של קובריק וניתוח של שני סרטיו: מטאל ג'אקט והתפוז המכני, כאשר הממצאים מושווים
לתיאורית האוטר של פיטר וולאן (Peter Wollen) אשר מוצגת בתחילת העבודה ומבוססת על
מאמריהם של פיטר וולאן ואנדריו סאריס. כמו כן אני משתמש בכתבי עת של סינמטק, הארץ
וידיעות אחרונות.
סאריס, אנדריו. "נפילתו ועלייתו של במאי-הקולנוע". תרגום: אהרון אמיר. עולם בדים : אנתולוגיה לאמנות הקולנוע. עריכה: הלגה קלר. תל אביב: עם עובד, 1997. 74-64.
Wollen, Peter. "From Sign and Meaning in the Cinema - The Auteur Theory". 1969,1972. Film Theory and Criticizm. Eds. Gerald Mast, Marshall Cohen and Leo Braundy. 4th ed. New York and Oxford : Oxford U P, 1992. 589-605.
retep · nellow · אוטר · אקטס · המכני · התפוז · מטאל
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סטנלי קובריק כאוטר לפי התאוריה של פיטר וולאן.", סמינריון אודות "סטנלי קובריק כאוטר לפי התאוריה של פיטר וולאן." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.