היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיתונות אובייקטיבית

עבודה מס' 063117

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה היסטורית ודיון במושג.

3,952 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
הקדמה
ההיסטוריה של מושג האובייקטיביות בתקשורת
אז איך עושים את זה?
ביבליוגרפיה

מארק טווין אמר פעם: "אם אינך קורא את העיתון, אינך מעודכן. אך אם אתה קורא אותו -
הנך מולך שולל". גישה זו של טווין משקפת אולי את אחד החששות המשמעותיים ביותר שלנו
כציבור צרכני התקשורת, בבואנו לגמוע ממעיינו המתגבר של עולם החדשות התקשורתי - חוסר
האובייקטיביות וההטיה בתכנים לטובת אינטרסים כאלו ואחרים.
ישנה ציפייה מצד ציבור הקוראים \ מאזינים \ צופים \ גולשים (אקרא להם בעבודה זו בשם
הכולל "ציבור הצרכנים", ללא קשר הדוק להיבט הכלכלי של המונח) לקבל מאלו האמונים על
תעשיית החדשות התקשורתית את הדברים "כמו שהם". הם מבקשים את החדשות ללא
ה"רעש" וה"לכלוכים" שמתווספים להם בדרך, בעוברם את כל אותם Gate keepers. הם
רוצים לדעת "מה קרה באמת" - ולא "מה קרה לפי דעתו של מן דהו" או "מה נתן לנו מן דהו
לדעת שקרה". זוהי דרישה הגיונית בעולם בו לכלי התקשורת כוח בלתי יתואר ויכולות
אינסופיות בהבניית המציאות.
או אז מתעוררת השאלה המתבקשת - האם דרישה זו היא ברת ביצוע? האם דרישה זו
מתיישבת עם אינטרסים מאינטרסים שונים ודעות שונות של כל אותם "פילטרים", "בעלי
הדעה" ו"בעלי המאה"? האם בעולם סבוך ומורכב כשלנו, בו התקשורת היא מזמן תעשייה ככל
התעשיות, אשר נמדדת בשורת קריטריונים ארוכה בה לאובייקטיביות והוגנות משקל סגולי
יחסי בלבד, יש אפשרות לשיקוף "עיוור" של המציאות ללא תיווך חושים, מחשבות ודעות
אישיות? הרי לעתים קרובות - כמספר הכתבות - מספר הדעות - אז האם יש בכלל אפשרות
לצפות ממערכת אנושית כל כך להביא לנו את ה news ללא עירוב של ה views? איך נמנעת
התקשורת מיצירת המציאות ומספקת לנו את שיקופה בלבד?

האם באמת ניתן להגיע לאובייקטיביות? כיצד עושה זאת הכתב? כיצד בעצם משיגים מקסימום
אובייקטיביות ומוצאים את אותה "מציאות ממשית" במסגרת סבוכה ומורכבת זו? אחלק את
תשובתי לשאלה זו לשני חלקים:
החלק הראשון יפרט את הצעדים בהן ינקוט ה"מוען האובייקטיבי" והחלק השני, הקצר יותר,
את הצעדים אותם ינקוט הנמען במטרה לקבל תמונה אובייקטיבית כלל הניתן.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

מקורות:

למיש, דפנה (1986) נא להכיר - טלוויזיה. מבוא לצריכה ביקורתית, הוצאת בית רוטנברג, חיפה.
הרצאות שונות במהלך הקורס "גישות ומודלים בעיתונות" של מר אריה אבנרי וג'ייסון גווירץ, אונ' ת"א 2004
מחברת הקורס "גישות ומודלים בעיתונות" של ד"ר יורם פרי, אונ' ת"א 2004
מחברת הקורס "היסטוריה של אמצעי התקשורת" של ד"ר ז'רום בורדון, אונ' ת"א 2003
Fiske, John (1994) [1987] Television as a culture, Routledge, London and New York, pp. 281-296
Tucman, Gaye (1972) Objectivity as a Strategic Ritual: An Examination of Newsmen's Notion of Objectivity. American Journal of sociology, No. 77:660-679.

תגים:

אובייקטיביות · הוגן · הוגנות · המונים · עיתונאות · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיתונות אובייקטיבית", סמינריון אודות "עיתונות אובייקטיבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.