תוכן עניינים
מבוא
ניתוח חיצוני:
מגמות ותנודות בסביבה העסקית\שיווקית שבה פועלת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
מתחרים
מוצרים תחליפים
כוח מיקוח של לקוחות וספקים
חסמי כניסה ויציאה
אטרקטיביות השוק
גורמי מפתח להצלחה ((KSF
ניתוח פנימי:
מהות, מטרות ויעדים של החברה
אסטרטגיה של הפירמה
SWOT
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון קו מוצרים
אסטרטגיית כיסוי שוק
תמהיל שיווק
בעיה מרכזית
הגדרת חלופות והערכתן
בעיות משנה
ניתוח כמותי של החלופות באמצעות מודל פישביין
המלצות
ביבליוגרפיה
מנהלים
אירוע זה מציג ניתוח של שוק המיצים בישראל בהתמקדות על חברת פריגת.
מטרתנו הייתה לזהות בעיות שיווקיות תוך כדי ניתוח חיצוני ופנימי, ולהציע חלופות לפתרונן.
חברת פריגת הנה המובילה בשוק בכל הנוגע למשקאות קלים39% - נתח שוק, משקאות מבוססי
פרי23.5% - נתח שוק, סירופים25% - נתח שוק, כמו כן היא היצרנית היחידה של משקאות
קפואים ולכן מחזיקה ב100%- נתח שוק. כאשר לפי סקרים לקביעת מודעות בלתי נעזרת,
המותג פריגת הוא החזק ביותר בשוק זה ואף אחד החזקים בשוק בכלל.
החברה החלה לפעול ב1940- בקיבוץ גת בתחום שימורי הדר ויותר מאוחר עברה להתמחות
במיצים טבעיים.
הבעיה השיווקית המרכזית של פריגת היא בעיית מחיר. פריגת מייצרת משקאות טבעיים
מסוגים רבים והמחירים עבורם לעיתים נתפסים ע"י הצרכן כגבוהים ומוגזמים מדי, בכך פריגת
מפספסת פלח שוק במעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר שאינו יכול להרשות לעצמו מחירים יקרים,
אך בהחלט רוכש משקאות טבעיים של המתחרים הזולים יותר.
כמו כן זיהינו שתי בעיות משנה. בעיית המשנה הראשונה היא חוסר בידול קונקרטי בתוך קו
המוצרים הקיים של פריגת. אין בידול בין מוצר אחד למשנהו ולכן הצרכן לא יודע להבדיל בין
סוגים שונים של מוצרי החברה כמו ההבדל בין נקטר לבין מיץ סחוט ולמיץ טבעי.
בעיה נוספת היא חוסר חדשנות בקו המוצרים הקיים. פריגת נחשבת למובילה ברוב הקטגוריות
בשוק המיצים מבוססי פרי, אך עם זאת החברה לא מפתחת מוצרים חדשניים ומיוחדים שיהוו
יתרון תחרותי מהותי וימשכו צרכנים מפלחי שוק נוספים.
החלופות שהצענו לפתרון הבעיה השיווקית המרכזית :
חלופה א': חברת פריגת תנקוט באסטרטגיה של הורדת מחירים. החברה תוריד מחירים על
מותגיה הקיימים עד לקו השוואה עם החברות המתחרות באותם קטגוריות מוצרים.
חלופה ב': ייצור של קו מוצרים חדש, נפרד וזול יותר, שיהיה תחת המותג פריגת, אך ימוצב
עממי יותר ושונה מקו המוצרים הקיים. ייצור של קו מוצרים זה מתאים לשכבות אוכלוסייה
בעלי רמת הכנסה נמוכה יותר.
חלופה ג': ייבוא של קו מוצרים חדש וזול יותר ממדינה שבה עלויות הייצור של המיצים זולות
יותר ויהיה ניתן לשווק את המוצרים במחירים נמוכים מהמחירים של קווי המוצרים הנוכחיים
של פריגת.
לאחר ניתוח והשוואת החלופות לבעיה המרכזית שלנו עפ"י מודל פישביין, מצאנו כי החלופה
העדיפה לפתרון הבעיה היא ייבוא של קו מוצרים חדש וזול יותר ממדינה שבה עלויות הייצור
של המיצים זולות יותר.
עפ"י מודל ANSOF זוהי אסטרטגיה של הגוונה - כניסה של מוצר חדש וזול יותר (מיובא)
לפלח שוק חדש.
בכך תכניס פריגת לתמהיל המוצרים שלה מוצרים במחירים נמוכים מהמחירים של המוצרים
הנוכחיים, תפנה לפלחי שוק חדשים, תגדיל את נתח השוק הקיים שלה ותתחרה טוב יותר
במותגים דומים.
הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום. כמו כן, כל מקורות העבודה הם אתרי אינטרנט.
גניר · טמפו · יפאורה · מיץ · משקאות · נקטר · נקטרים · סחוט · סחוטים · פרימור · קלים · תבורי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שוק המיצים בישראל בהתמקדות על חברת פריגת.", סמינריון אודות "ניתוח שוק המיצים בישראל בהתמקדות על חברת פריגת." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.