עבודה מס' 062930
מחיר: 193.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מחקר שנערך בקרב סטודנטים בנושא ידע אודות ההטרדה המינית.
5,276 מילים ,13 מקורות ,2003
תוכן עניינים
מבוא
1. מקורה של הטרדה המינית
1.1 מהי הטרדה מינית
1.2 רקע
2. פניה השונים של ההטרדה המינית
2.1 הטרדה מינית בעבודה
2.2 הטרדה מינית בצבא
2.3 הטרדה מינית במוסדות החינוך
3. בעד ונגד החוק
3.1 בעד החוק
3.2 נגד החוק
4. שאלת המחקר
5. השערות המחקר
6. שיטת המחקר
6.1 אוכלוסית המחקר
6.2 כלי המחקר
6.3 הליך
7. תוצאות המחקר
8. דיון ומסקנות
9. סיכום
10. בבליוגרפיה
במרץ 98', נחקק החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח 1998, ונכנס לתוקפו בספטמבר .1998
מטרתו היא לאסור הטרדה מינית בכדי להגן על כבודו של האדם, חירותו ועל פרטיותו ובכדי
לקדם את השוויון בין המינים ולקבוע דרכים לטיפול בתלונה על הטרדה מינית. לאחרונה, עלה
על סדר היום נושא ההטרדה המינית והפך לנושא מרכזי ביחסי עבודה. אמנם הטרדות על רקע
מיני נעשו גם בעבר, במקום העבודה ובמוסדות אחרים, אולם במשפט הישראלי לא הייתה
התייחסות נפרדת המיוחדת לנושא זה. אין חולק, כי הטרדה מינית הייתה והנה מעשה אסור,
אף בטרם נכנס החוק לתוקפו ( קמיר, 1998, עמ' .( 379 - 381
הצעת החוק למניעת הטרדה מינית, שהוכנה ע"י הועדה למעמד האישה בראשות ח"כ יעל דיין,
עברה קריאה ראשונה בכנסת. נושא ההטרדה המינית טופל עד כה במסגרת חוק שוויון
הזדמנויות בעבודה התשמ"ח 1988, לעניין יחסי עבודה בלבד. הצעת החוק החדשה היא הצעה
גורפת, המגדירה הטרדה מינית, מקיפה תחומים רבים ואף כוללת דרכים למניעתה. ההצעה
כוללת הרחבה לחוק הפלילי, ואוסרת הטרדה מינית לפי דיני הנזיקין, דיני העונשין ודיני
העבודה. מאחר שלהטרדה מינית נלוות לעתים התנהגויות מטרידות נוספות- שמטרתן להפעיל
לחץ על המוטרדת או להתנקם בה לשם הגנה - נכללות אלה בהגדרת התנכלות והן אסורות
במפורש. החוק מכיר בכך, שלהטרדה מינית אופי מיוחד והנזק שנגרם פעמים רבות הוא
לכבודה של המוטרדת, לביטחונה העצמי ולזכותה לאיכות חיים סבירה במסגרת העבודה או
בכל מסגרת אחרת (ופנר, 1998, עמ' 6). - 9
הטרדה מינית היא כל מעשה או התייחסות בעלי אופי מיני, הנכפים בניגוד לרצוננו, אינם
נעימים לנו, או פוגעים בנו. הטרדה מינית היא כפייה של דרישות מיניות בלתי רצויות בהקשר
של יחסים בין בעלי כוח בלתי שווה. הטרדה מינית מאופיינת כהתנהגות חד צדדית, הנעשית
בניגוד לרצונה של המוטרדת (רדאי, 1995, עמ' 319).
עקב היות נושא ההטרדה המינית מרכזי, נדון וניבחן בעבודה זו מהי ההטרדה המינית, נסקור
מספר סוגי הטרדות מיניות במקומות עבודה שונים, בעד ונגד החוק למניעת הטרדה מינית וננסה
לאמוד את הידע ונכונות הידע הקיים בקרב סטודנטים וסטודנטיות בנושא תוך שימת דגש על
השוני בין המינים.
שאלת המחקר
* מהן עמדות סטודנטים וסטודנטיות אודות תופעת ההטרדה המינית?
* באיזו מידה קיים שוני והאם קיים בכלל בין עמדותיהם וידיעותיהם של בנים ובנות אודות
קיום התופעה ונפיצותה?
* מה יחשב להטרדה מינית בקרב הנבדקים?
* האם אישה כקורבן הטרדה מינית נחשבת ע"י הנבדקים כגורם להתרחשותה ומה עמדתם לגבי
קורבן הטרדה מינית בן המין השני?
שיטת המחקר
אוכלוסיה
* הנבדקים הנם גברים ונשים - סטודנטים וסטודנטיות.
* קבוצת הנבדקים מנתה 10 סטודנטים ו10 - סטודנטיות.
* לא נעשתה חלוקה בין הנבדקים על רקע גיל, גזע, דת, תחום עיסוק, רקע חברתי-כלכלי או
מגמת לימוד.
* הנבדקים חולקו לגברים ונשים בלבד אך הוגש לכלל הנבדקים שאלון זהה, למילוי ע"י שני
בני המינים.
כלים
* לנבדקים הועבר שאלון בראשיתו פתיח בו צויין כי הוא נועד למטרות לימוד בלבד והינו
אנונימי. השאלון נלקח מתוך:
http://yachad.snunit.k12.il/upload/sexual_relations2/sexharquiz.html
הערת מערכת: עבודה זו היא הרחבה מחקרית של עבודה מס' .61312
בר-נוי, צ' וטבק, נ'. (2002). הטרדה מינית במקום העבודה, רפואה ומשפט, 26, עמ' 120 - 116.
ופנר, ל'. (1998). הטרדה מינית, מכתב לחבר, עמ' 9 - 6.
יושע, ר'. (1997). דיווח עצמי של סטודנטיות על התנסות בהטרדה מינית על ידי מרצה ומתרגל באוניברסיטה. הוצאה: חיפה עמ' 56-58.
סף, ש'. (1998). מהי הטרדה מינית?, הסניגור, סקירות מקצועיות, 19, עמ' 5 - 3.
קמיר, א'. (1998). איזו מין הטרדה: האם הטרדה מינית היא פגיעה בשוויון או בכבוד האדם?, משפטים, כ"ט (2), עמ' 388 - 317.
קמיר, א'. (1998). מי מפחד מהטרדה מינית, ולמה?, הסניגור, סקירות מקצועיות, 19, עמ' 8 - 6.
קמיר, א'. (2001). תגובה: "כשאת אומרת לא- למה את מתכוונת", שערי משפט, ב' (3), עמ' 319 - 317.
קרמניצר, מ' ולבנון, ל'. (2001). האיסור הפלילי על הטרדה מינית- קידוש האמצעי ומחירו, שערי משפט, ב' (3), עמ' 292 -288.
רדאי, פ'. (1995). מעמד האישה בחברה ובמשפט. ירושלים: שוקן עמ' 318-325.
Dubios, C. (1998). An empirical examination of same- and other- gender sexual harassment in the workplace, Sex Roles: A Journal of Research, 11, 1-25.
Felton, L.A. (2001). Recipients of unwanted sexual encounters among college students, College Student journal, 3, 1-6.
Henry, J. (1998). Perceptions of sexual harassment as a function of target's response type and observer's sex, Sex Roles: A Journal of Research, 8, 1-21.
Tata, J. (2000). She said, he said. The influence of remedial accounts on third- party judgments of coworker sexual harassment, Journal of Management, 11, 1-23.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטרדה מינית - ידיעת החוק וההגדרות", סמינריון אודות "הטרדה מינית - ידיעת החוק וההגדרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.