תוכן עניינים:
מבוא
רקע
ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
קהל הלקוחות והקונים וכושר המיקוח שלהם
ספקים וכוח המיקוח שלהם
מוצרים תחליפיים
חסמי כניסה לשוק
חסמי יציאה מהשוק
גורמי מפתח להצלחה KSF
אטרקטיביות השוק
ניתוח פנימי
רקע כללי
מהות העסק
מטרות
יעדים
אסטרטגיה
SWOT
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון תמהיל השיווק
ניתוח הבעיות
ניתוח ואפיון הבעיה המרכזית
ניתוח ואפיון בעיות המשנה
הגדרת החלופות, ניתוחן והערכתן
המלצות
סיכום מנהלים
שוק כרטיסי האשראי בישראל הפך בשנתיים האחרונות לשוק תחרותי. השוק נאמד כיום בכ-100 מיליארד ש"ח עם גידול של 4% בשנה.
בשוק המקומי קיימים כ-3.7 מיליון כרטיסים, מתוכם כ-15% אינם פעילים. הצרכן הישראלי מחזיק כיום ב-1.5 כרטיסי אשראי בממוצע ומבצע מידי חודש בין 11 ל 14 פעולות באמצעות כרטיס האשראי שבידיו. כמו כן, שעור החדירה של כרטיסי אשראי לאוכלוסייה בישראל מגיע לכ- 70%.
על החברות הפועלות בשוק, להתמודד ביניהן על נתחי השוק המוגבלים, ועיקר התחרות ביניהן כיום הוא על תפיסת מקום כרטיס האשראי השני של הצרכן. כרטיס האשראי העיקרי מונפק ברוב המקרים ע"י הבנק אליו משתייך הצרכן.
המתחרות בשוק כיום הן תשלובת ישראכרט, כאל ולאומי קארד. שלושת החברות פועלות בענף עם תמהיל מוצרים דומה באופן כללי. לכל אחת מהחברות מגוון כרטיסי אשראי המותאמים בצורה סגמנטיבית לקהלי המטרה אליהן הן פונות. כמו כן מנפיקות חברות האשראי כרטיסי מועדון שונים על פי תחומי עניין והטבות ספציפיות למחזיקים בהם. בנוסף, החלו החברות לפעול בשנים האחרונות בצורה המרחיבה את תמהיל המוצרים שלהן על ידי הצעת מוצרי אשראי מגוונים כגון הלוואות ואפשרויות תשלום נוחות בתחומים שלא היו נהוגים עד כה (כגון שכר דירה, מס הכנסה ועוד).
בעבודה זו נתמקד בפעילותה של חברת כאל בשוק כרטיסי האשראי בישראל. חברת Cal (כרטיסי אשראי לישראל בע"מ) נוסדה בשנת 1978 וחברה בארגונים הבינלאומיים של "ויזה", "דיינרס קלאב" ו"מסטרקארד".
החברה מנפיקה וסולקת כרטיסי אשראי ומספקת שירותים לבנק מרכנתיל דיסקונט, בנק איגוד, בנק המזרחי, בנק ערבי ישראלי, בנק אינווסטק ובנק הדואר.
חברת כאל נחשבת לחברה מובילה בתחום כרטיסי האשראי בארץ, במיוחד לאור העובדה כי לחברה עצמאות כלכלית ייחודית שמקורה בשותפות עסקית חזקה. היא החברה השנייה בגודלה בענף ומחזיקה בכ-31% מנתח השוק.
בשוק כרטיסי האשראי ניתן לזהות כיום חוסר בידול בין חברות האשראי השונות. כיום, כשמישהו אומר ויזה, ישראכרט או מאסטרקארד הוא אינו מתכוון בהכרח לאותו הכרטיס. יש בלבול גדול בקרב הצרכנים בקשר לכרטיסי האשראי ואין הם מבחינים בהכרח בין חברות האשראי השונות.
לצרכנים אין נאמנות לחברה, אלא הם פונים לקבל כרטיס שיקנה להם את ההטבות המתאימות להם ביותר.
מכאן, שהבעיה המרכזית העומדת בפני חברת כאל הנה העדר בידול בתחום כרטיסי האשראי.
החלופה שנבחרה על ידינו לפתרון הבעיה היא שמירה על המצב הקיים.
זהו הפתרון הנכון ביותר עבור חברת כאל כיום. החברה ממוקמת במקום השני בשוק כתוצאה מפעילות עם תמהיל המוצרים הרחב שלה, הכולל קו מוצרי אשראי מגוון וקו כרטיסי אשראי רחב, המסייע לה לפנות לאוכלוסייה רחבה ולהגיע לרווחיות.
החברה מצליחה לפעול בצורה יעילה ונכונה תחת מדיניות של פנייה סגמנטיבית לקהל המטרה ולכן אין סיבה להיכנס להשקעות גבוהות על מנת להחליף אסטרטגיה מצליחה זו.
תהליך השמירה על הקיים אין משמעו קפיאה על השמרים. על החברה להמשיך לגבש ולבסס את תדמית המותג, כך תוכל להמשיך ולשמור על לקוחות נאמנים ולשמור על הצלחתה בענף. על החברה לזהות פלחים נוספים ולפעול בהם באותו האופן שפעלה עד כה. דהיינו, להמשיך ולהציע לצרכנים מועדוני לקוחות אטרקטיביים וכרטיסי אשראי על פי הפלח אליו הם משתייכים.
הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום, וכל המקורות הם אתרי אינטרנט.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שוק כרטיסי האשראי בישראל בהתמקדות על ויזה כאל.", סמינריון אודות "ניתוח שוק כרטיסי האשראי בישראל בהתמקדות על ויזה כאל." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.