עבודה מס' 062806
מחיר: 271.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת תהליך השינוי ותיפקוד המנהל כגורם מרכזי בתהליך זה.
3,809 מילים ,26 מקורות ,2004
תוכן העניינים
מבוא
סקירת ספרות
ניתוח בעיה ניהולית
ביבליוגרפיה
מבוא
קצב השינויים הפוקדים אותנו בעידן הנוכחי מהיר ביותר. שינויים אלה מחייבים את החברה
למצוא פתרונות לאתגרים החדשים, ובכלל זה אתגרים בתחום החינוך. ההתמודדות עם
האתגרים והשינויים המתרחשים בחברה מותנית בהיערכות מתאימה של מוסדות החינוך
כאירגונים. (שרן- שחר, (1990
לפיכך, מערכת החינוך המבקשת להיענות לדרישות חברתיות ולהתאים את עצמה לרוח הזמן,
עומדת בפני הצורך לשנות קונספציות, מבנים ודרכי הוראה. כיום, נתפס השינוי כתהליך
נורמטיבי, אינטגרלי למערכת, שרק באמצעותו ניתן לצמוח ולהתפתח.(פוקס, (1995
בעבודה זו יוצג תהליך של הכנסת שינוי בבית הספר בתחום ההוראה - למידה בשילוב המחשב,
תהליך שהצליח רק בחלקו. לפי פוקס(1995), המציאות מוכיחה שמנהל בית הספר הוא גורם
המרכזי ורב השפעה במוסד המחדיר שינויים, ויש לו חלק נכבד בהצלחה או חוסר הצלחה של
השינוי. ולכן, יש מקום לבחון ולהעריך את אופן הניהול והסגנון של המנהל כמשפיע על תהליך
השינוי, בזיקה לספרות המקצועית בתחום זה.
גזיאל , ח. (1978). שינויים וחדשנות בבית הספר. בשדה חמד כ"א (ו-ז)עמ' 317-322
הרץ- לזרוביץ, ר. (1984)ללמוד בכתה פעלתנית . ירושלים משרד החינוך והתרבות
כספי, מ. ענבר, ד. (1979). שיקולים חינוכיים מנהליים . ת"א אוצר המורה
סמואל , י. (1996)ארגונים - מאפיינים מבנים תהליכים . אונ' חיפה , זמורה ביתן
פופר , מ. (1989 ). ההיררכיה בארגון ומשמעויותיה לגבי פיקוד והכשרה לפיקוד. ירחון "משאבי אנוש " מס' 13 עמ' 24-27
פופר, מ. (1994). על מנהלים כמנהיגים . הוצאת רמות - אוניברסיטת ת"א
פופר, מ. (1998 ). על ניהול, מנהיגות, מוטיבציה ומחויבות. מתוך: פיתוח ארגוני בישראל מס' 1 בתוך : מנהיגים ברשת - www. Leadersnet.co.il
פוקס ,א.(1995). שינוי כדרך חיים במוסדות חינוך . הוצאת צריקובר
פוקס , א. הרץ- לזרוביץ , ר. (1992). עיצוב מדיניות שינוי בבית הספר : מוקדים בתהליך עבודתו של המנהל . משרד החינוך והתרבות , המחלקה לתכניות ושיטות ואוניברסיטת חיפה
פישר, י. (2001). מנהלי בתי ספר כמנהיגים ארגוניים מחשבות לקראת הסמכת מנהלי בתי ספר בישראל . מתוך : משאבים גיליון מס' 240 בתוך : מנהיגים ברשת - www.Leadersnet.co.il
פרידמן, י. (2000). הכשרה להסמכה לניהול בתי ספר . ירושלים: משרד החינוך והתרבות
פרידמן , י. הורוביץ , ת. שליב , ר. (1988). אפקטיביות , תרבות ואקלים של בית הספר. ירושלים מכון סאלד
קולא , ע. (1991). קשרים בין סגנונות ניהול , השתלמוית מוסדית ואקלים ארגוני . עבודה לקבלת תואר מוסמך . החוג לחינוך אוניברסיטת ת"א
קולא, ע. גלובמן , ר. (1994). להיות מנהל ולהצליח . הוצאת רכס
שרן , ש. שחר, ח. (1990). ארגן ועבודת צוות במוסדות חינוך . ירושלים ות"א :שוקן
Bennis , W. Nanus , B. (1985).Leaders: The Strategies for Taking Charge. New- York , Harper Row
Belasen , A.T. (2000). Leading the learning organization. New- York : State University of New- York Press
Hall , Griffin Rutherford (1982). In: http://tcntr.telhai.ac.il/science/chevruta/menahel1.htm
Hesselbein , F. Goldsmith , M. Beckhard , R. (1996). The leader of future. San Francisco: Jossey Bass Publishers
Katz ,d. Kahn ,R.L. (1978). The Social Psychology of Organizations ,2d ed.New-York: Wiley
Kotter, J.(1990). A force for change : How leadership differs from management. New-York, The Free Press
Maslaw , A.H.(1954). Motivation and Personality. New- York Harper
Mintzberg, A.(1975).The Manager's job, Folklore and Fact. Harvard Business Review , 3, pp. 46-53
Murray , H.A.(1983). Explorations in Personality. New-York Oxford Univ.Press
Sarasons , S. (1982). The Culture of School and the Problem of Change. Boston: allyn Bacon
Schmuck , R. Runkel, P.(1985). The Handbook of Organization Development in Schools. Palo-Alto, Calif.Mayfield p.p 195-225
מינהל · חינוכי · מנהיגות · מנהלת · חינוך · ניהול
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכנסת שינוי בבית הספר בתחום ההוראה", סמינריון אודות "הכנסת שינוי בבית הספר בתחום ההוראה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.