נושא העבודה הוא הייצוג של ונוס באמנות הרנסנס ביצירותיהם של בוטיצ'לי, טיציאן וג'ורג'ונה.
ונוס היוותה מוזה רבת השראה לאמנים רבים החל מהעת העתיקה ובין העוסקים העיקריים בה נימנים בוטיצ'לי, טיציאן וג'ורג'ונה, אשר יצירותיהם ייסקרו וינותחו במהלך עבודה זו.
אלת האהבה והיופי המכונה "ונוס", הוצגה לאדם כשלמות פיזית באופן שתרם למעמדה כמודל היופי, האהבה והנשיות האולטימטיבי מאז ומעולם.
השאלות שיידונו בעבודה זו נוגעות למניעים של אמני הרנסנס הבולטים לעסוק ביצירותיהם בונוס ובטיפוח האידיאלים שהוצגו לעיל. מסקרנת במיוחד היא העובדה כי אמני הרנסנס חזרו אל המקורות היווניים-רומיים הקדומים כהשראה וכקרקע פורייה למשלוח ידם דווקא על רקע התחזקות הכנסייה ועמה המגמות המנוגדות כביכול לכל מה שמיוצג על-ידי ונוס.
בבחינה מדוקדקת יותר של שאלה זו עולה מעל פני השטח שאלה מסקרנת לא פחות הנוגעת להבדלים בתפיסה הרוחנית-גשמית של ונוס כפי שבאה לביטוי ביצירותיהם של השלושה, והקשר בין דרך ההצגה של ונוס לבין הפרשנויות השונות הרווחות, לאלגוריה של ונוס עם מקבילותיה בהווה קרי בתקופת הרנסנס.
על פניו נראה כי המכנה המשותף הגדול ביותר בהצגתה של ונוס ע"י הנמנים עם "אסכולת ונציה" הוא תפיסתה של כסמל לפיתוי ולמיניות. אך, מניתוח מעמיק שיעשה בעבודה זו מתברר כי ההבדלים בהבנת התפקיד אותו היא ממלאת הם עקרוניים והפרמטר העיקרי אותו יש לבחון מתייחס לקשר שבין גופה של ונוס לבין המרחב ולא לדרך הצגתה הצורנית.
כדי לענות על שאלות אלו פניתי לשלושה אמני רנסנס שלדעתי מייצגים את קשת הדעות השונות וביצעתי ניתוח צורני, קדם-איקונוגרפי ואיקונוגרפי מעמיק של שלוש יצירות מרכזיות שבוצעו על-ידם: "לידתה של ונוס"-בוטיצ'לי, "ונוס מדז'רדן"- ג'ורג'ונה, ו"ונוס מאורבינו"- טיציאן.
תוכן העניינים:
מבוא
פרק א'- אמני הרנסנס והחזרה לאמנות היוונית-רומית
א'1-- ציורים מיתולוגיים ואלגוריים
ב'1-- הרקע ההיסטורי ליצירה "לידתה של ונוס" (נספח 1)
ב'2-- ניתוח צורני של "לידתה של ונוס", סנדרו בוטיצ'לי
ב'3-- ניתוח קדם- איקונוגרפי של "לידתה של ונוס"
ב'4-- ניתוח איקונוגרפי של "לידתה של ונוס"
פרק ג'- אסכולת ונציה ודרכם של האמנים ג'ורג'ונה וטיציאן
ג'1--הרקע ההיסטורי לציור "ונוס מדז'רדן"- (נספח 7)
ג'2-- ניתוח צורני של "ונוס מדרז'דן"
ג'3-- ניתוח קדם- איקונוגרפי של "ונוס מדרז'דן"
ג'4-- ניתוח איקונוגרפי של "ונוס מדז'רדן"
ג'5-- הרקע ההיסטורי לציור "ונוס מאורבינו"- (נספח 8)
ג'6-- ניתוח צורני של "ונוס מאורבינו"
ג'7-- ניתוח קדם- איקונוגרפי של "ונוס מאורבינו"
ג'8-- ניתוח איקונוגרפי של "ונוס מאורבינו"
פרק ד'- השוואה בין היצירות
פרק ה'-סיכום
ביבליוגרפיה
קולב, טיציאן בחיר ציירי ונציה, הוצאת מסדה, ת"א, תשי"ד.
א.ה. גומבריך, קורות האמנות, עם עובד, 1985.
אליק מישורי, אמנות הרנסנס באיטליה יחידות 9-11, האוניברסיטה הפתוחה, רמת אביב, 1994.
זכה להב, פרקים בתולדות האמנות, מסת"ב, 1994.
עדית המילטון, מיתולוגיה, רמת גן, מסדה, 1976.
מירנדה ברוס מיטפורד, אלפי סימנים וסמלים מכל העולם, כתר, 1998.
ז.בזאן, תולדות האמנות מימי קדם ועד ימינו, הוצאת דביר, ת"א, תשכ"ו.
דיוויד פייפר, אנציקלופדיה לאמנות הציור והפיסול מסורות ויצירות מופת, כתר, ירושלים.
חיים גמזו, בוטיצ'לי, רביבים, 1976.
פרופ' דיוויד פייפר, אנציקלופדיה לאמנות הציור והפיסול לקסיקון הציור והפיסול אמנות ואמנים, כתר, ירושלים.
אליסון קול, בעין האמנות, רנסנס, ספריית פועלים, 1995, ת"א.
הלן גארדנר, האמנות מראשיתה ועד ימינו, מסדה, רמת גן, 1972.
ונדי בקט, סיפורו של ציור, הד ארצי, 1999.
The oxford guid to classical mythology in the art 1300-1900's, volume 2.
Gods and goddesses in art and legend
Kenneth Clark, The nude-A study in ideal form, prinston UN press, 1953.
Frank zollner, Botticeli images of love and spring, , pagasus library, 1998
Ludwid Baldass, Giorgione, Hadson London,1965
Paul Hamlyn, The life and times of titan, The hamlyn publishing group ltd, 1968
אלגוריה · אסכולת · בוטיצ · ונה · ונוס · ונציה · ורג · טיציאן · מיתולוגיה · רנסנס
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הייצוג של ונוס באמנות הרנסנס ביצירותיהם של בוטיצ'לי, טיציאן וג'ורג'ונה.", סמינריון אודות "הייצוג של ונוס באמנות הרנסנס ביצירותיהם של בוטיצ'לי, טיציאן וג'ורג'ונה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.