היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח שוק הבירה בישראל

עבודה מס' 062542

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח כללי והתמקדות בחברת טמפו.

12,035 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

שוק הבירה בישראל הוא שוק עונתי, וכש - 70%-60% מהמכירות הן בחודשי הקיץ. המכירות בשוק הבירה בארץ נאמדות בכ- 140 מיליון דולר לשנה.
בשוק הבירה משחקות שתי החברות הגדולות "טמפו" ו-"מבשלות בירה ישראל". מנתוני החברות הללו עולה כי צריכת הבירה בישראל נאמדת בכ- 14-15 ליטר לנפש בשנה, אומדן זה נמוך בהרבה ביחס למדינות אחרות (גרמניה 128 ליטר לנפש וארה"ב 90 ליטר לנפש).
במקביל לשחקניות הגדולות בשוק הבירה ישנן גם חברות קטנות המייבאות מוצרים נוספים, בעיקר משקאות אלכוהוליים (ויסקי ורום).

העבודה מתמקדת במותגי הבירה המיוצרים, משווקים ומופצים ע"י חברת טמפו בע"מ.
חברת "טמפו" נוסדה בשנת 1954 וכיום הינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה תחת השם TMPO.TA. טמפו, יצרנית ומשווקת המשקאות השניה בגודלה בישראל, מייצרת במסגרת שתי חטיבות - חטיבת משקאות קלים וחטיבת הבירה.

הבעיה המרכזית של החברה עם מותגי הבירות היא שבשנים האחרונות נוקטת טמפו, במותגיה המקומיים, באסטרטגיית מנהיגת עלויות תוך זניחת אסטרטגיית נתח-שוק, דבר הגורם להזנחת המותגים ולהנמכת התדמית שלהם. הבירות לא מציגות חידוש ורענון כלשהו ועל כן נתפסות כעממיות, "בירות של פעם". הן נחשבות לבירות שורשיות אומנם אך גם כבירות בנאליות.

אנו מציעים שתי חלופות לפתרון הבעיה: האחת, נקיטת אסטרטגיה של פתוח שוק - פניה לפלחים שעד היום לא פנו אליהם. השניה, נקיטת אסטרטגיית בידול - יצירת אישיות מותגית חדשה.

מבין שתי החלופות הנ"ל ולאחר ניתוח איכותי וכמותי שלהן, החלופה המועדפת היא חלופה מספר 2. כלומר, אנו ממליצים אסטרטגיית בידול - יצירת אישיות מותגית חדשה. האסטרטגיה הנ"ל משלבת אלמנטים של מיצוב מחדש שיוביל לבידול עם חוזקות קיימות בפירמה ומעודדים אותה להסתמך על כוחה הפנימי.
הקו המנחה באסטרטגיה זו הוא ניצול מקסימלי של המשאבים הקיימים.

תוכן עניינים:
רקע
ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבה השיווקית
אפיון הסביבות השונות
Key Success Factor
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
ניתוח פנימי
מהות, מטרות ויעדי הפירמה
אסטרטגית הפירמה
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון קו המוצרים\שירותים של הפירמה
אפיון מרכיבי תמהיל השיווק
הבעיה המרכזית
הגדרת ואפיון הבעיה המרכזית ובעיות המשנה
הגדרת החלופות ניתוחן והערכתן
המלצות ונימוקים
טקטיקה שיווקית
ביבליוגרפיה

מקורות:

קוטלר פיליפ, הורניק יעקוב. ניהול השיווק 2000 הוצאת אוניברסיטה הפתוחה.

תגים:

משקאות · חריפים · ניתוח · פנימי · חיצוני · מיצוב · טמפו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שוק הבירה בישראל", סמינריון אודות "ניתוח שוק הבירה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.