עבודה מס' 062481
מחיר: 361.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח השוק וחברת שטראוס.
15,736 מילים ,13 מקורות ,2003
תוכן עניינים
רקע
ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבה השיווקית
אפיון הסביבות השונות
Key Success Factor
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
ניתוח פנימי
מהות, מטרות ויעדי הפירמה
אסטרטגית הפירמה
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון קו המוצרים\שירותים של הפירמה
אפיון מרכיבי תמהיל השיווק
הבעיה המרכזית
הגדרת ואפיון הבעיה המרכזית ובעיות המשנה
הגדרת החלופות ניתוחן והערכתן
המלצות ונימוקים
טקטיקה
ביבליוגרפיה
מנהלים
שוק הגלידות הישראלי נאמד בכ800 - עד 900 מליון ש"ח בשנה, כל זאת בין החודשים מאי -
ספטמבר. עם זאת בחמש השנים האחרונות סובל הענף כולו מקיפאון המתבטא באי כניסה של
לקוחות חדשים וצמיחת החברות הואטה עד לכדי עצירה.
ענף הגלידה נוצר והתפתח בארץ הודות לחברת שטראוס הותיקה. עם השנים, חדרו לשוק מתחרים
בינלאומיים במטרה לבסס לעצמם פלח שוק במדינת ישראל החמה .
כיום, השחקניות הבולטות בו הן חברת גלידות שטראוס (%48) וחברת נסטלה (%35). בנוסף אליהם
קיימות חברות נוספות כגון: בן & ג'ריס (%2), האגן דאז (%1), פלדמן, ריאו, ד"ר לק, גלידת באר
שבע ומתחרים מקומיים נוספים שחולשים ביחד על %14 נתח שוק. ענף הגלידות פועל במספר
קטגוריות: גלידות אישיות, גלידות משפחתיות, חטיפי גלידה (טילונים, שלגונים, קרחונים)
וגלידריות.
העבודה מתמקדת בניתוח חברת גלידות שטראוס ומנסה לאתר לכל אורכה בעיות שיווקיות
המונעות מהחברה לצמוח מעבר לאחוזי השליטה שלה שיציבים לאורך השנים האחרונות..
הבעיה העיקרית לדעתנו היא מגוון המותגים הרחב של חברת גלידות שטראוס וחוסר יכולתה
לתמוך שיווקית בכל המותגים, בעיקר באילו שנתח השוק הנמוך שלהם, לא מצדיק כלל פעילות
שיווקית סביבם. כתוצאה מכך, חלק מהמוצרים והמותגים אינם זוכים לממש את הפוטנציאל
הגלום בהם.
אנו סבורים שעל מנת לטפל בבעיה המרכזית באופן היעיל ביותר, על חברת גלידות שטראוס לאחד
בין מותגים שונים שאינם רווחיים והם בעלי תועלות קרובות ו"אישיות" דומה מבחינת הלקוח
(למעשה לגרום "המתה יזומה") לכדי מותג אחד הכולל באישיותו ובתועלותיו את המותגים שנעלנו.
כך שתוכל החברה לעורר את שוק הגלידות, להכניס בו עניין מחודש של יציאה מהשגרה, כמו גם
להעביר את לקוחותיה ממותגים ישנים למתקדמים ולתפוס פלח שוק נוסף. צמצום קו המוצרים
יאפשר לחברה לתמוך פרסומית ושיווקית בכל מותגיה (בצורה רחבה יותר מכיום) למנוע בזבוז
משאבים ולהתמקד במספר מותגים חזקים בעלי משמעות ללקוח.
הערת מערכת: מרבית המקורות הם אתרי אינטרנט. כמו כן, לא נכתבו מראי מקום.
ניתוח · ענף · הגלידות · סביבה · המתחרות · פנימי · שטראוס · מזון · נסטלה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף הגלידות בישראל", סמינריון אודות "ענף הגלידות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.