עבודה מס' 062406
מחיר: 191.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מאפייני החינוך במגזר הערבי בישראל.
3,684 מילים ,10 מקורות ,2002
החינוך הערבי כפוף בעיקרון למשרד החינוך אולם קיימת אצלו אוטונומיה רבה בקביעת מטרת הלימוד ותוכניות הלימודים. למן קום המדינה חלו בקרב הישוב הערבי בישראל שינויים חברתיים, תרבותיים, כלכליים ופוליטיים כבירים המלווים רוח חדשנית בחוגים רבים בתוכה. תמורות אלו השפיעו ומשפיעות גם על מטרותיו, תכניו ודרכיו של החינוך, אולם הן יצרו גם קשיים הנובעים ממגבלותיו של תהליך המודרניזציה ומהפרשי הקצב של ההתקדמות בתחומי שונים.
מטרת העבודה הנוכחית היא לענות על השאלות:
1. האם יש הבדל בין מטרות החינוך בין רוב למיעוט ומדוע.
2. האם מרכיב הזהות של האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל משפיע על קביעת המטרות
3. מי קובע את מטרות החינוך
4. האם האוכלוסייה הערבית שותפה בקביעת המטרות
5. האם לזמן יש השפעה על קביעת המטרות ומדוע.
6. מדוע מטרות החינוך כלפי האוכלוסייה הערבית הייתה אחידה עד שנות השבעים ומדוע חל שינוי בקביעת המטרות בהתפלגות לתת קבוצות (דרוזים, בדואים, צ'רקסים ועוד).
הערת מערכת: המקורות לעבודה הם בעיקר מאמצע שנות התשעים (95-96).
תוכן העניינים:
מבוא
דיון
2.1 האם יש הבדל בין מטרות החינוך בין רוב למיעוט ומדוע
2.2 האם מרכיב הזהות של האוכלוסייה הערבית משפיע על קביעת המטרות
2.3 מי קובע את מטרות החינוך, והאם הערבים שותפים להם
2.4 האם לזמן יש השפעה על קביעת המטרות ומדוע
2.5 מדוע מטרות החינוך כלפי האוכלוסייה הערבית
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה
אבו חסין ג., (1995), הקשר בין מערכת הערכים של מנהלי בתי הספר במגזר הערבי בישראל לבין סגנון המנהיגות להם, עבודת מ.א., אוניברסיטת תל-אביב.
קופולוביץ ע. (1972), "החינוך במגזר הערבי- עובדות ובעיות", בתוך אורמיאן י., החינוך בישראל, ירושלים.
אל-חאג', מ., (1994), מערכת החינוך הערבי בישראל: סוגיות ומגמות, מכון פלורסהיימר למחקרי מדיניות, מרץ.
אל חאג' מ. (1995), הערבי בישראל: מעמד: שאלות וצפיות המורה, מרכז לחקר החינוך, אוניברסיטת חיפה, מרץ 1995.
ישי י., (1994) קבוצות אינטרס, תל אביב.
לייש א. (תשמ"א), הערבים בישראל-רציפות ותמורה האוניברסיטה העיברית ירושלים.
לנדאו י, הערבים בישראל-עיונים פוליטיים הוצאת מערכות 1971.
נויברגר י., דמוקרטיה ליברלית, ירושלים 1990.
קיסטר י., (1990), "בני העדה הדרוזית מעריכים את מדיניות הליכוד",בארץ ישראל, פברואר.
שרמר ע., (1979) החינוך בין רדיקליות לסובלנות, ירושלים: מאגנס.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מטרות ומדיניות החינוך בחברה הערבית", סמינריון אודות "מטרות ומדיניות החינוך בחברה הערבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.