עבודה מס' 062137
מחיר: 362.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הבעיות העיקריות שגורמות לעלייה במספר מעשי האלימות בחברה בכלל והשפעתה על מערכת החינוך בפרט.
5,917 מילים ,15 מקורות ,2002
"...האלימות היא סרטן חברתי והחברה שלנו היא חברה שנגועה במחלה הזאת. אם זה ממאיר או לא, אני לא יודע. סופו של התהליך יעיד על תחילתו. ברור לי שאני לא מוכן לוותר על המאבק... אני מקבל את זה בהרבה מאוד תחומים אחרים, כי במקום בו נכשלה החברה, מערכת החינוך לעולם לא תצליח, אולם בנושא זה ישנה סיטואציה ייחודית שבה מערכת החינוך יכולה להיות הסטרטר שיכול להניע הרבה מאוד מערכות חברתיות מחוץ לבית-הספר, כלומר ליצור תהליך לפיו בית-הספר הוא מנוף להרמתם של עולמות אחרים... מערכת חינוך אשר לא מתמודדת עם תופעות האלימות, מבחינתי היא לא מערכת חינוך...". (מדברי ד"ר אברהם בורג, יו"ר ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, בדיון מיוחד בנושא אלימות שהתקיים בכנסת ב-02/05/94).
בחרתי לפתוח את עבודתי בדבריו הנחרצים של ח"כ, ד"ר אברהם בורג, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת דאז. בהתייחסי לדברי ד"ר בורג, נותרות עדיין שאלות קשות ביחס לדרך הנכונה והיעילה בה ניתן להתמודד עם אחת התופעות החמורות ביותר החלות על חברתנו - תופעת האלימות. תופעה ההולכת ומחריפה בשנים האחרונות, הפוגעת באורחות חיינו ובאיכותם ומעיבה על רבים מתחומי חיינו הפרטיים והציבוריים.
בעבודתי אעמוד על הבעיות העיקריות שגורמות מזה מספר שנים לעליה במספר מעשי האלימות בחברה בכלל והשפעתם על מערכת החינוך בפרט. גוף העבודה יחולק לארבעה חלקים עיקריים. החלק הראשון יעסוק בהגדרת האלימות על פי התיאוריות הידועות בהתבסס על חוקרי העבר (פרויד, דולרד, מילר ועוד). בחלק השני, אדון באלימות כתופעה חברתית, ואגע בשתי תופעות עיקריות - האלימות במשפחה והשפעת התקשורת וסרטים אלימים על בני הנוער. בחלק השלישי בעבודתי אעסוק בתופעת האלימות במערכת החינוך, אתן סקירה של מספר מחקרים שנערכו בשני העשורים האחרונים ובין היתר אתבסס על דו"ח הוועדה לצמצום האלימות בקרב ילדים ונוער במערכת החינוך שהגישה את מסקנותיה בשנת תשס"א, ובראשה עמד שר המדע התרבות והספורט דאז, האלוף (מיל') מתן וילנאי. לבסוף אעמוד על הנחת היסוד כי קיים קשר, מתאם ישיר בין התופעות הנראות בחברתנו, לבין תופעות האלימות במערכת החינוך.
בעבודתי, אסתמך על ספרים ומאמרים של אישים בולטים מתחום החינוך וההוראה, כגון: ד"ר תמר הורביץ, חוה פרנקל, אמיר מנחם, ד"ר אבי צפרוני ועוד. כמו כן, אתבסס על מחקרי מכון הנרייטה סאלד, מכון ון-ליר ומשרד החינוך העוסקים בתחום האלימות.
לבסוף אחווה את הערכתי האישית, בכל הנוגע לאלימות כתופעה חברתית והשפעתה על מערכת החינוך, אסיק מסקנות ואציע דרכי טיפול לשיפור תופעה חמורה זו.
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. אלימות - מהי?
3. האלימות כתופעה חברתית
4. האלימות במערכת החינוך
5. הקשר שבין האלימות בחברה לאלימות במערכת החינוך
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
גוטהלף יהודה (תשכ"ט), "דעת הקהל והעיתונות", הוצאת עם ספר בע"מ, ת"א.
גור שלמה, "אלימות בחברה הישראלית", מכון ון-ליר (1999), ירושלים.
לוין גדעון, "המאבק נגד האלימות-כשלונה של התרבות", המרכז ללימוד פעילות הילד (1999), ת"א.
שוהם גיורא, אשכנזי ג', "אלימות", הוצאת אור-עם (תשנ"ד), ת"א.
"אלימות ובעיות משמעת בבית-הספר", מכון הנרייטה סאלד (1994), ירושלים.
"דו"ח הוועדה לצמצום האלימות בקרב ילדים ונוער במערכת החינוך", מדינת ישראל-משרד החינוך והתרבות (2001), ירושלים.
הורביץ תמר-ד"ר ופרנקל חוה, "דפוסי האלימות של בני נוער", בהוצאת מכון הנרייטה סאלד (1990), ירושלים.
הורביץ תמר-ד"ר ומנחם אמיר, "אלימות כתופעה אנטי-חברתית", בהוצאת מכון הנרייטה סאלד (1980), ירושלים.
הראל יוסי ד"ר, "אלימות בני נוער בישראל", בהוצאת המחלקה לסוציולוגיה - אוניברסיטת בר-אילן (1998), רמת-גן.
כ"ץ יוסי ופזי זהבה, "אלימות בבית הספר", השירות הפסיכולוגי החינוכי (פברואר 1997), חיפה.
לב-ארי רונית, ווליץ ברוריה, "דגם למניעת אלימות במערכת החינוך", הוצאת נעמת, הסתדרות המורים (1992).
דונסקי עופרה (1996), "לא לאלימות במערכת החינוך", בתוך הד החינוך כרך ע' גיליון מס' 5.
עלי חינוך מס' 35, ניסן תש"ס, ביטאון לחינוך הקיבוצי, עמ' 15-11.
צפרוני אבי (1995), "חינוך למניעת אלימות", בתוך: מקרא ועיון גיליון מס' 67 (עורך צפרוני א'), אורט ישראל.
בני · נוער · עבריינות · אלימות · מילולית · פיזית · טלוויזיה · משמעת · בית · ספר · עבירות · רכוש
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות כתופעה חברתית והשפעתה על מערכת החינוך", סמינריון אודות "אלימות כתופעה חברתית והשפעתה על מערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.