היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיווק רב שכבתי

עבודה מס' 061985

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות מפוקפקת או לגיטימית של המסחר?.

14,921 מילים ,15 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
מהו שיווק רב שכבתי
עקרונות השיטה
שר"ש- התפתחות הכרתית רעיונית - יתרונות וחסרונות
השר"ש - נושא שנוי במחלוקת
חקר השר"ש, חקיקה, מודלים מתמטיים וכלכליים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מבוא

שיווק רב שכבתי הנה טכניקה עסקית רבת עוצמה אשר עולה ומתפתחת בשנים האחרונות באופן שקשה להתעלם ממנו ולהגדירו כ-"עוד שיטת שיווק אחרת", מאחר וטמונות בה יחד אם אפשרויות אדירות, ולעיתים אף בלתי נתפסות, גם לא מעט מחלוקות והרבה קולות נגד זו השיטה, ובשנים האחרונות מתחילים להופיע גם למידה ומחקר אינטנסיביים של אסטרטגיה זו ברמה האקדמית בכל העולם.
שיווק ככלל הוא חלק נכבד מאוד מחיינו בכל פינה שאליה נסתכל : בעסקים, בפוליטיקה ובחיינו הפרטיים. שיטות השיווק הן ענפות ורבות ולכל פינה בחיינו יש את אסטרטגיית השיווק המתאימה לה. תחום זה נלמד, נחקר ומתפתח בהתאם לכיווני ההתפתחות האישיים והעסקיים העולמיים , עידן המחשוב ששכלל והקפיץ את מושג הלוגיסטיקה לשיאים שלא ידענו כמותם כולל בתוכו את אסטרטגיות השיווק השונות ופתח חלון הזדמנויות אדיר להקל על שליטה ומעקב אחר ביצועים מורכבים .
בעזרת רעיון השיווק הרב שכבתי ויכולות המחשוב הקיימות כיום, נראית \מוצגת לבעלי ההון, לאנשי העסקים ולציבור הפרטים אפשרות שבה כל אחד יכול ליצר לעצמו מנוף הכנסה בעל פוטנציאל אין סופי לגדילה, התרחבות וכמובן קטיפת רווחים בשיעור עולה, וחשוב לציין, בהשקעה קטנה יחסית.
אם כך ניתן להחשיב שיטה זו כמן נוסחה להצלחה , אך לא כך הדבר ולייתר דיוק לא אצל כולם, אמנם ישנם בעלי חברות ופרטים אשר יספרו ויוכיחו כי שיטה זו היא הטובה בעולם, והם לא ישקרו, אבל, כאמור, לכל פינה בחיינו יש את האסטרטגית שיווק המתאימה לה ולפיכך אסטרטגיה זו לא מתאימה לכל מוצר / שירות ואוריינטציה שיווקית וכן אחוזי ההצלחה המרשימים מופיעים בהסתברות נמוכה מאוד.
המעניין בשיטת שיווק זו שלמראית עין היא פשוטה וטבעית להפליא ומגלה אפשרות לכל אחד לשנות את חייו ולחיות חיי עושר ושגשוג בלתי פוסקים , עושה שימוש במשאבים חומריים פיסיים ורוחניים כאחת ומצד שני מתגלה עולם של שחיתות, כזב, תעתועים וסבל, ובנוסף עולם שלם של פרשנויות שלא שוללות שיטה זו על הסף אך גם לא אוהדות את השיטה. עובדה מעניינת היא שבסיור קליל בכל תוכנת חיפוש באינטרנט אחר המושג שיווק רב שכבתי נוכל למצוא יותר שלילי מחיובי. ברוב פניותינו לחברות שר"ש בארץ לנסות להשיג נתונים או ראיון ההיענות לבקשה לא הגיעה ואפילו במישור הלא רשמי, קשה מאוד להשיג נתונים
בדוקים וברורים ומדעיים בתחום זה (להוסיף פסקה על כך מתוך המחקר ההשוואתי), בחלק מהקורות מהם דלינו חומר הנתונים האמפירים מסויגים כהערכות אך עדיין התעוררות ההתעניינות האקדמית שחלה לאחרונה אפשרה נגישות למידע יותר מדויק ומבוסס על נתוני ארגוני שיווק שונים, אם כך נושא השר"ש אפוף המסתורין, ומעורר המחלוקות נמצא מרתק בעיננו.

השאלות שאנו העלנו בעבודה זו הן:
- מהו שר"ש , מה הפוטנציאל הטמון ברעיון .
- מניין צמח הרעיון עצמו מה הדרישות מהפרט ו\או מחברה הפועלת -
באסטרטגית שר"ש, העקרונות הפועלים בשר"ש.
- מה מקור ההתנגדות - מה הבעיה שגורמת לאסטרטגיית שיווק תמימה כביכול להפוך לוויכוח.
- חקר השר"ש - דוגמאות להסברים ומודלים מתמטיים כלכליים וסוציולוגים שעלו מתוך חקר השר"ש.

ולבסוף ננסה לסכם את הנושא מנקודת המבט שלנו כסטודנטים ללוגיסטיקה וכפרטים פוטנציאלים ללקיחת חלק בפעילות שר"ש.

מקורות:

ריצ'ארד פו 1999 הגל הרביעי -שיווק מרושת במאה ה- 21 מהדורה מתורגמת לעברית בהוצאת איגוד לשכות הסחר. עמודים 37-43,52-56,85-87
ANDY GOTLIEB ,2001 , "OUTSOURCINGFIRM FINDS PROFITS IN DOWN-TURN", PHILADELFIA BUSINESS JOURNAL.v20 p20
DARYL KOEHN, 2001, "ETHICAL ISSUES CONNECTED WITH MULTILEVEL MARKETING SCHEMES", JOURNAL OFBUSSINESS ETHICS. V29 P153-160
FANG WANG, MILENA HEAD, NORM ARCHER, 2000 , "A RELATIONSHIP-BUILDING MODEL FOR THE WEB RETAIL MARKET PLACE" INTERNET RESEARCH. V10 P 374-384
GLENN SINGER, 2000 , "PHESICIANS DEBATE ETHICS OF SELLING HEALTH PRODUCTS TO PATIENTS " KNIGHT-RIDDER/TRIBUNE BUSINESS NEWS.
JOHN R. SPARKS, JOSEPH A. SCHENK, 2001 , "EXPLAINING THE EFFECTS OF TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP:AN INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF HIGHER-ORDER MOTIVES IN MULTILEVEL MARKETING ORGANIZATIONS" , JOURNAL OF ORGANIZATINS BEHAVIOR. V22 849-869
KRISTINE ZIWICA , 1999 , "ABCD...MLM" SUCCESS V46 P78
NICOLE E. COVIELLO , RODERICK J. BRODIE , PETER J. DANAHER, WESLEY J.JOHNSTON, 2002 , "HOW FIRMS RELATE TO THEIR MARKETS: AN EMPIRICAL EXAMINATION OF CONTEMPORARY MARKETING PRACTICES" , JOURNAL OF MARKETING. V66 P33-46
PATRALEKHA BHATLACHYARA , KRISHNA KUMAR MEHTA , 2000 , "SOCIALIZATION IN NETWORK MARKETING ORGANIZATIONS : IS IT CULT BEHAVIOR?" , JOURNAL OF SOCIO-ECONOMICS. V29 P361-374
PETER J. VANDER NAT , WILLIAM W. KEEP, 2002 , "MARKETING FRAUD: AN APPROACH FOR DIFFERETIATING MULTILEVEL MARKETING FROM PYRAMID SCHEMES" , JOURNAL OF PUBLICK POLICY AND MARKETING . V21 P131-151
PUMELA MSWEIL, ADRIAN SARGEANT ,2001 ," MODELLING DISTRIBUTOR RETENTION IN NETWORK MARKETING ORGANIZATIONS", MARKETING INTELLIGENCE AND PLANNING.
ROBIN CROFT , LINDSAY CUTTS , PATRICIA MOULD, 2000 , "SHIFTING THE RISK : "BUYBACK" PROTECTION IN NETWORK MARKETING SCHEMES" , JOURNAL OF CONSUMER POLICY.
STEWART BRODIE , JOHN STANWORTH , TOMAS R.WOTRUBA, 2002 , "COMPARISON OF SALESPEOPLE IN MULTILEVEL VS. SINGLE LEVEL DIRECT SELLING ORGANIZATIONS" JOURNAL OF PERSONAL SELLING AND SALES MANAGEMANT. V22 P67-75
WORLD FEDERATION OF DIRECT SELLING ASSOCIATIONS 2003 "AVOIDING ILLEGITIMATE SCHEMES" WWW.WFDSA.ORG

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק רב שכבתי", סמינריון אודות "שיווק רב שכבתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.