עבודה מס' 061976
מחיר: 240.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: אופנים בהן מושפעת למידת הגיאומטריה ופתרון בעיות גיאומטריות מעיבוד מידע ויזאלי וקוגניטיבי ע"י המוח.
3,206 מילים ,9 מקורות ,2003
בעבודה זו ברצוני לדון באופנים בהן מושפעת למידת הגיאומטריה ופתרון בעיות גיאומטריות מעיבוד מידע ויזאלי וקוגניטיבי ע"י המוח. תיאוריות עיבוד מידע חזותי הרלוונטיות הן עקרונות הגשטאלט לעיבוד מידע חזותי ותיאורית האב טיפוס; תיאוריות עיבוד מידע קוגניטיבי הרלוונטיות הן תיאורית רמות הבנה גיאומטרית של ואן הילה ודוגמת מושג.
הדיון יעשה לפי ניתוח של שיעור פרטי, בו נכחתי. השיעור נערך עם מורה פרטית, שהיא לא מורה מקצועית, אלא סטודנטית לכלכלה, ושתי תלמידות. שתי הבנות הן תלמידות אותה כיתה - כיתה י' בשלוש - ארבע יחידות מתמטיקה (החלוקה ליחידות מתבצעת בסוף כיתה י'). א' היא תלמידה חלשה ומ' תלמידה טובה, הנמצאת באותם שיעורים עם אנה כדי "לחזק" אותה. נכחתי בכמה שיעורים של המורה עם תלמידים שונים ושיעור זה נבחר למטרת ניתוח, כיוון שהוא מייצג באופן הטוב ביותר כיצד משפיעים עיבוד מידע חזותי וקוגניטיבי על התפקוד בפתרון בעייה גיאומטרית. הרישום המילולי של מהלך השיעור מצורף בנספח בסוף העבודה.
Anderson, J.R.(1995) Cognitive Psychology and Its Implications.5th ed. W.H. Freeman and Company, New York.
Burger, W.F. Shaughnessy, J.M. (1986). Characterizing the van Hiele levels of development in geometry. Journal for research in Mathematics Education. 17, pp 31-48.
Gal H. Linchevsky, L. (2002). Analyzing Geometry problematic Learning Situations by Theory of Perception. Proceedings of the 26th PME, Norwich, United Kingdom. 2, 400-407.
Hershkowitz, R. (1989). Visualization inGeometry - Two Sides of a Coin. Focus on Learning Problems in Mathematics.11,1. pp. 61-76.
Hershkowitz, R. Ben Haim, D. Holes, C. Lappan, G. Mitchelmore, M. Vinner, S. (1990). Phychological Aspects of Learning Geometry. In: P. Nesher J. Kilpatrick (Ed.) Mathematics and Cognition: A research Synthesis by the International Group for the Psychology of Mathematics Education. pp. 70-95.
Cambridge, MA. Cambridge University Press.
Hoffer, A. (1983). Van hiele - Based Research. In: Lesh, R. Landau, M. (Ed.) Axquisition of Mathematics Consepts and Processes.
Mayberry, J. (1983). The van Hiele levels of geometric thought in undergeaduate preservice teachers. Jounal for research in Mathematics Education. 14. pp.58-69.
Vinner, S. (1991). The role of definitions in the teaching and learning of Mathematics. In: David Tall (Ed.), advanced Mathematical thinking. Kluwer Academic publishers.
גל ה. ולינצ'בסקי ל. (2003) תקשורת אישית.
הנדסה · גאומטריה · התפתחותיות · עיבוד · קוגניטיבי · תאוריות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מושגי יסוד בהתפתחות ההבנה הגאומטרית", סמינריון אודות "מושגי יסוד בהתפתחות ההבנה הגאומטרית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.