עבודה מס' 061686
מחיר: 544.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הצורך בכינון ספריית אינטרנט אשר תכיל את מכלול החומר הספרותי, המדעי והעסקי.
7,468 מילים ,42 מקורות ,2000
כל איש אקדמיה מודע לכך שאינו יכול להגיע למכלול המידע בתחום מסוים, גם אם הוא בקיא בפרטי פרטים בטכניקות חיפושם ואיסופם של מקורות. גם בעלי מקצוע בתחומים שונים, מקוסמטיקה ועד לרפואה ומיין עד ארכיאולוגיה, אינם יכולים לקבץ בידם את מלוא המידע הקיים בתחומים השונים. למרות שמשתכללים מנועי החיפוש ברשת האינטרנט ולמרות הקטלוג של נושאים על פי מפתחות שונים, עדיין קיימת בעיה להגיע למכלול ההיצע שקיים על פני הגלובוס. מידע זה לעתים, הינו בעל ערך רב.
כבר זמן רב מטרידה אותי השאלה, כיצד להגיע למכלול המקורות ולחלץ מהם נתונים המעניינים אותי באופן אישי. אנו נמצאים בעידן המידע, ששפתו היא אנגלית. המחשבים מדברים זה אל זה אנגלית ויותר מ-80% של המידע המאוכסן במאות מיליוני מחשבים ברחבי תבל הם באנגלית. יותר ממחצית כתבי העת הטכניים והמדעיים בעולם כתובים באנגלית וזאת גם שפת הרפואה, האלקטרוניקה וטכנולוגיית החלל. אנגלית תופסת את מקום השפות האירופיות ששלטו במאות שקדמו למאה ה-20 ונתפסת כשפה משותפת בארצות שבהן אנשים מדברים שפות רבות, כמו למשל בהודו או ברבות מארצות אפריקה. האנגלית גם חדרה לשפות רבות (נייסביט ואבורדין, 1990: 140-143). למרות שהמידע זורם פחות או יותר בשפה אחידה ולמרות שהוא עשוי להיות נגיש באמצעות האינטרנט לכל אדם בעולם, מתקשים רבים מהנזקקים למידע, לקבל מענה על צורכיהם, כתוצאה מסרבול המערכת.
עבור מרבית האנשים קיימת פתיחות למערכות המתנהגות יפה וניתנות לפתרון, כמו אלו המופיעות בספרי הלימוד. מערכות שאינן ליניאריות מביעות איתן כאוס אמיתי וגם מדענים, הניצבים בפני מערכת אי-ליניארית, חייבים להציב בה קירובים ליניאריים. למרות שמרבית המערכות אינן ליניאריות ודווקא המערכות הליניאריות המסודרות, הניתנות לפתרון, הן החריגות, מרבית האנשים מעדיפים אותן מפני שהן נוחות וברורות יותר (גליק, 73-74 :1991). מערכות ליניאריות נוחות וקלות לחישוב ולסיווג ואילו מערכות אי-ליניאריות מצויות בעיקר מעבר לאפשרות הסיווג וכל אחת שונה מהאחרות (שם: 158). במקרים רבים, נתפסת מערכת האינטרנט כמערכת אי-ליניארית, שלא ניתן לנוע בתוכה בחופשיות מתחום לתחום והיא תובעת חיפוש ממושך הגוזל זמן רב ומוביל לתוצאות דלות ביותר.
בעבודה זו אטען לצורך בכינון ספריית אינטרנט, אשר תכיל את מכלול החומר הספרותי, המדעי והעסקי, כאשר ספרייה זו תנוהל על ידי מחשבי על שמהירותם צוברת תאוצה במשך הזמן, ובכך ניתן יהיה לקיים את החיפוש לא רק על ידי איתור כותרות ומילות מפתח מרכזיות, כי אם גם באמצעות חיפוש מילת מפתח מגופם של החיבורים ובכך להגיע למידע המבוקש וכן למידע מוצלב.
כדי לתמוך בטענתי, אציג בפרק הראשון את מהותן של מערכות המידע וכן את יתרונותיהן וחסרונותיהן. בפרק השני אעמוד על שימושי מערכות המידע ואילו בפרק השלישי אנסה להתמודד עם בעיות הנובעות ממערכות המידע, כמו הבעיה האקדמית שהצגתי, בהיעדר הצלבה בין-תחומית והבעיה האתית. למרות שהעניין המרכזי הוא הפונקציונאליות האקדמית של מערכות המידע, עדיין מצאתי לנכון להתייחס גם לבעיות אתיות, העשויות להוות ברבות הזמן, חלק מכל תחום ובכללו גם התחום האקדמי.
תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: מהותן של מערכות המידע
1.1 הגישה האינפורמטיבית
1.2 יתרונות, חוזקות והזדמנויות הנובעים ממערכות המידע
1.3 מגבלות, חולשות ואיומים של מערכות המידע
פרק ב: שימושים במערכות מידע
פרק ג: פתרונות אפשריים
3.1 התחום המקצועי
3.2 התחום האקדמי
3.3 תחומים אתיים וחברתיים
סיכום
ביבליוגרפיה
איזנברג, י., "מאגרי מידע בלימוד יהדות", מחשבים בחינוך 40, 1997, עמ' 12-17.
אלון, ג., "מודל הוראה בינתחומית המבוסס על מבנה הדעת של הדיסציפלינות בסביבה ממוחשבת", מחשבים בחינוך 48, 1999, עמ' 33-38.
בהם, א., (1999), שיווק בשירותי אנוש: היבטים תיאורטיים ומעשיים, צ'ריקובר, תל אביב.
גליק, ג'., (1991), כאוס, ספריית מעריב, תל אביב.
גתי, א., רייס, א. וקיברי, ל., "מערכת כיוונים ושילובה בתהליך הייעוץ בבחירת מסלול הכשרה, לימודים ומקצוע", אדם ועבודה 7(1-2), 1996, עמ' 7-21.
טופלר, א., (1992), מהפך העוצמה, ספריית מעריב, תל אביב.
טיל, א., "חיפוש תבניות בידיעות עיתונאיות ממוחשבות: ניתוח המקרה של הקק"ל", מחשבים בחינוך 42, 1997, עמ' 31-36.
יזרעאלי, ד., (1994), שיווק הלכה למעשה, צ'ריקובר, תל אביב.
מוהבן, ד., (1997), פיתוח ובדיקה של סביבה ממוחשבת להפקת ידע מומחה בפתרון בעיות של הפרעות התנהגות אצל ילדים והכנסתו לבסיס ידע של מערכת הכשרה ממוחשבת, חיבור לשם קבלת התואר "מוסמך אוניברסיטה", אוניברסיטת תל אביב, תל אביב.
נג'אר, ז., (1998), המפגש ההדדי בין חינוך וטכנולוגיה במערכת החינוך הערבית בנצרת, חיבור לשם קבלת התואר "מוסמך בחינוך", אוניברסיטת תל אביב, תל אביב.
נייסביט, ג'. ואבורדין, פ., (1990), לקראת שנת 2000, מטר, תל אביב.
סובלמן, א.ט., "מהפכת המידע וביטחון לאומי: ההקשר המזרח תיכוני", עדכן אסטרטגי 1(2), 1998, עמ' 13-15.
סלומון, ג., "סביבות למידה קונסטרוקטיביסטיות חדשניות: סוגיות לעיון", חינוך בחשיבה 11, 1997, עמ' 27-37.
סמואל, י., (1990), ארגונים, הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה, חיפה.
עדן, א., "גם בניהול משאבי אנוש אפשר וצריך להשתמש במודלים כמותיים" מתוך: מחשבים PC 115, 1991 , עמ' 16-18.
פינטו, ש., (1999), השפעת המנב"ס על יחסי ההורים עם בית-הספר, עם בעלי התפקידים בו ועם ילדיהם התלמידים, חיבור לשם קבלת התואר "מוסמך במנהל חינוכי", אוניברסיטת תל אביב, תל אביב.
פרלינג, ט., "כיצד מבשרים מרכזי המידע הממוחשבים את הפריצה אל אופקים חדשים במחקר ההיסטורי?", מחשבים בחינוך 43, 1997, עמ' 15-20.
צ'רצ'מן, א., "Habitat II: תכנון מנקודת מבט פלורליסטית", תיכנון סביבתי 56, 1997, עמ' 53-61.
קובסניאנו, ע., (1998), מקורות המידע של מדורי החדשות הרכות בעיתון הישראלי: עיתונאות מקצועית או כלי ליחסי ציבור?, חיבור לשם קבלת התואר "מוסמך אוניברסיטה", אוניברסיטת בר אילן, רמת גן.
קלארק, א., (1963), קץ הילדות, עם עובד, תל אביב.
רוטין, י., "מאגרי מידע מקוונים, אתגר חדש למערכת ההוראה", מחשבים בחינוך 41, 1997, עמ' 18-23.
רמתי, ד., (1997), פיתוח מודל למידה ממאגרי מידע תורניים ממוחשבים, עבודה לשם קבלת התואר "מוסמך אוניברסיטה", טורו קולג', ירושלים.
שגב, ע. וגריי, פ., (1995), אסטרטגיה ליחידה עסקית, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב.
Ahituv, N., Zif, J. Machlin, I., "Environmental Scanning and Information Systems in Relation to Success in Introducing New Products", Information and Management 33(4), 1998, pp. 201-211.
Auslanfer, G. Cohen, M., "Reliability Issues in the Development of Computerized Information Systems", Computers in Human Services 12(3-4), 1995, pp. 327-338.
Baruchson-Arbib, S., "Information and Supportive Literature in `Aid Organizations' The Case of Israel", Libri, 46(3), 1996, pp. 168-172.
Behrendes, U. Stenner, M., "Registered Union of the Bonn Forum of Citizens and Police: An Experimental Dialogue between Police Officers and People from Political Initiatives", Forschungsjournal Neue Soziale Bewegungen 11(4), 1998, pp. 90-95.
Berkman, P., Heinik, J., Rosenthal, M. Burke, M., "Supportive Telephone Outreach as an Interventional Strategy for Elderly Patients in a Period of Crisis", Social Work in Health Care 28(4), 1999, pp. 63-76.
Dowbor, L., "Decentralization and Goverance", Latin American Perspectives 25(1), 1998, pp. 28-44.
Jones, P.R. Harris, P.W., "Developing an Empirically Based Typology of Delinquent Youths", Journal of Quantitative Criminology 15(3), 1999, pp. 251-276.
Kamens, D.H., Meyer, J.W. Benavot, A., "Worldwide Patterns in Academic Secondary Education Curricula", Comparative Education Review 40(2), 1996, pp. 116-138.
McLaughlin, J., Rosen, P., Skinner, D. Webster, A., (1999), Valuing Technology: Organisations, Culture and Change, (Book Abstract), Routledge, London.
Mioduser, D., Venezky, R.L. Gong, B., (1998), The Weather Lab: An Instruction-Based Assessment Tool Built From A Knowledge-Based System, (Research Report no. 51), Tel Aviv University, Tel Aviv.
Osin, L. Lesgold, A., "A Proposal for the Reengineering of the Educational System", Review of Educational Research 66(4), 1996, pp. 621-626.
Phelan, M., (1998), Human Development Index in Venezuela and Information System for Local Management, (Association Paper).
Rabina, D.L., "Foil and Foia Compared: A Comparison Between the Freedom of Information Law in Israel and the U.S. Freedom of Information Act", Journal of Government Information 26(2), 1999, pp. 89-108.
Reading, R., Langford, I.H., Hayens, R. Lovett, A., "Accidents to Preschool Children: Comparing Family and Neighbourhood Risk Factors", Social Science and Medicine 48(3), 1999, pp. 321-330.
Ross, F., G., "Effective Communication, Motivation and Service Quality among Hospitality management", In: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., (1996), The International Hospitality Buissiness, London - New York, pp. 122-138.
Rubinstein, R., (1999), The Development of a Knowledge-Based Front-End for Information Retrieval in the Reference Services of Historical Archives, M.A. in Archive and Information Studies, The Hebrew University, Jerusalem.
Salomon, G. Perkins, D.N., "Learning in Wonderland: What do Computers Really Offer Education?", in: Kerr, S.T., (ed.), (1996), Technology and the Future of Schooling, The National Society for the Study of Education, Chicago, pp. 111-130.
Schein, E.H., (1965), Organizational Psychology, Prentice-Hall, New Jeresy.
Smart, J., Russel, J. Custodio, C., "Developing a Computerized Health Record in a Protective Services System", Child Welfare 77(3), 1998, pp. 347-362.
טכנולוגיה · מאגרי · מידע · מידענות · מיחשוב · ממוחשבים · ספרים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיתוח ספריה וירטואלית צולבת", סמינריון אודות "פיתוח ספריה וירטואלית צולבת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.