עבודה מס' 061680
מחיר: 264.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח שלושה מאמרים.
5,675 מילים ,25 מקורות ,2002
תוכן עניינים:
1. תמצית
1.1 השאלה הניהולית
1.2 השיטה
1.3 התוצאות
2. מבוא - השאלה הניהולית
2.1 סקירה
2.2 הנימוקים לבחירת השאלה
2.3 רקע תאורטי ואמפירי
2.4 השערות המחקר בתחום השאלה הניהולית ונימוקיהן
2.5 ההשערות המחקריות הנגזרות מתוך הרקע התאורטי והאמפירי
3. שיטה
3.1 מדגם - הנבדקים (תאור דמוגרפי) והארגון
3.2 כלי המחקר והתהליך
4. תוצאות - הצגת התוצאות בטבלאות ותרשימים
4.1 מאמר 1
4.2 מאמר 2
4.3 מאמר 3
5. דיון - התשובות לממצאים
5.1 מאמר 1
א. דיון
ב. יישומיות המחקר
ג. מחקרים עתידיים
5.2 מאמר 2
א. דיון
ב. מגבלות המחקר
5.3 מאמר 3
א. דיון
ב. תרומות המחקר
ג. יישומיות המחקר
ד. מגבלות המחקר
ה. הצעות למחקרי המשך
5.4 סיכום
מקורות
נספחים
נספח מס' 1 - נתונים דמוגרפיים, מאמר 3
נספח מס' 2 - תרשים תהליך המחקר
תמצית
השאלה הניהולית
בעבודה תידון שאלת השפעת מחוייבות העובדים לפירמה (commitment) על ביצועי הפירמה (performance).
כל אחד מהמאמרים שלהלן דן בהיבטים מסוימים הרלוונטים לשאלה הניהולית.
כותב המאמר הראשון מתמקד במימד אחד מתוך כמה מימדים המרכיבים מחוייבות לארגון - מימד המחוייבות "ההמשכית" (continuance ). כותב המאמר בוחן האם המחוייבות "ההמשכית" מועילה לארגון.
בכתיבת המאמר השני התרכז המחבר בביצועי עובדי קרקע בחברת תעופה כפונקציה של מחויבות העובדים בה. המאמר השלישי בוחן את התנהגות המחוייבות הארגונית ושביעות הרצון בעבודה כמנבאי התנהגויות וגישות שעולות כלפי שינוי ארגוני.
השיטה
בכל מאמר נבחרה השיטה המתאימה לאופן ביצוע המחקר והצגת המסקנות.
המאמר הראשון עוסק בתועלת שמביאה המחויבות לארגון, ובוחן ביצועים כתלות במחויבות בארגונים שאינם מערביים. המחקר שנערך בשנת 1997 כלל 3 חברות ירדניות, סה"כ 55 עובדים מ-3 רמות היררכיה שונות. לכל עובד ניתן שאלון בצירוף מכתב אישי המבטיח אנונימיות. בסך הכל הוחזרו 45 שאלונים לכל מח' המו"פ ב-3 הפירמות השונות, שהם כ82% - מהשאלונים שחולקו.
בניגוד למאמר הראשון, המחקר המוצג במאמר השני מתבסס על נתונים מכ-60 חברות תעופה הפועלות בארה"ב בלבד כש-95% מהטיסות עצמן של אותן חברות הינן פנימיות (רק בתוך ארה"ב).
הארגון תחקר את העובדים באופן שגרתי לכל תקופת המחקר בנושא שביעות הרצון והמחויבות הרגשית. המידע על הביצועים התקבל ממידע שגרתי שאוספים חברות התעופה, משרד התחבורה וארכיב חברת התעופה.
ההשערות המחקריות במאמר השלישי נבדקו בעזרת נתונים שנאספו מארגונים השייכים לאיחוד האמירויות בלבד עפ"י שיטת דגימה אקראית למתן שאלונים ובחתכי נתונים דמוגרפיים / סוציולוגיים שונים.
המאמרים:
1. Suliman A, Iles P. (2000), Is continuance commitment beneficial to organizations ,Commitment-performance relationship : a new look. Journal of Managerial Psychology 15: 407-26
2. Nebeker D . (2001), Airline station performance as a function of employee .satisfaction. Journal of Quality Management, 6:29-45
3. Yousef DA2000).), Organizational commitment and job satisfaction as predictors of :attitudes toward organizational change in a non-western setting. Personnel Review, 29 567-92
Suliman A, Iles P. (2000), "Is continuance commitment beneficial to organizations? Commitment-performance relationship : a new look". Journal of Managerial Psychology, 15: 407-26.
Nebeker D . (2001),"Airline station performance as a function of employee satisfaction". Journal of Quality Management, 6:29-45.
Yousef DA.(2000),"Organizational commitment and job satisfaction as predictors of attitudes toward organizational change in a non-western setting". Personnel Review, 29: 567-92.
Al-Qattan A.(1987),"The relationship between organizational commitment and personal characteristics and job performance".Arab Journal of Administrative Sciences, 11: 5-31 .
Lawrence RT.(1958),"The changing of the organizational behaviour patterns, a case study of decentralisation", Harvard Business School, Boston, MA.
Porter L. . (1974),"Organizational commitment, job satisfaction and turnover among psyciatric technicians". Journal of Applied Psychology, 59.
Meyer JP. . (1989)," Organizational commitment and job performance: it is the nature of comitment that counts". Jornal of Applied Psychology, 74:152-6.
Angel HL, Lawson MB.(1994), " Organizational commitment and emploees performance ratings: both type of commitment and performance count". Psychological Report, 75:1539-51.
Yousef DJ.(1997), "Satisfaction with job security as a predictor of organizational commitment and job performance in a multicultural enviroment". International Jornal of Manpower, 19: 184-94.
Reicheld FF, Sasser WE. (1990), "Zero defections: quality comes to service". Harvard Business Review, 68:105-12.
Ashworth SD . (1996), "The linkage between costumar satisfaction data and emploee based measures of a company's strategic business intent". Paper presented at the Tenth Annual Conference of the Society for Industrial and Organizational Psychology, Orlando, FL.
Nyhan RC.(1999), "Increasing affective organizational commitment in public organizations". Review of Public Personnel Administration, 19: 58-70.
Pfeffer J. (1994), "Competitive advantage through people: Unleashing the power of the Work Force", Harvard Business School Press, Boston, MA.
Carnall, CA. (1986), "Toward a theory for the evaluation of the organizational change". Human Relations, 39: 745-66.
Dunham RB . (1989), " The development of an attitude toward change instrument". Paper presented at Academy of Management Annual Meeting, Wasington, DC.
Dawson P. "organizational Change: A Process Approach". Paul Chapman, London (1994).
Iverson RD. (1996), "Emploee acceptance of organizational change: the role of organizational commitment". The International Journal of Human Resource Management, 7:122-49.
Lau C, Woodman RC. (1995), "Understanding organizational change: a schematic perspactive". Academy of Management Journal, 38: 537-54.
Ali AJ. (1996), "Organizational development in the arab world". Jornal of Mnagement Development, 15:4-16.
Allen AJ, Meyer JP. (1990), "The measurment and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization". Journal of Occupational Psychlogy, 63:1-18.
Suliman AM. (1995), " Organizational conflict and loyalty in sudanese industrial firms", Master Dissertation, University of Jordan, Amman, Jordan.
Farh J. . (1991), "Cultural relativity in action: a comparison of self ratings made by chinese and US workers". Personnel Psychology, 44:129-47.
Weiss D. . (1967) , " Manual for the Minnesota Satisfaction Questionnaire", University of Minnesota Industrial Relation Center, Minneapolis, MN.
Mathieu JE, Zajac DM. (1990), " A review and meta-analysis of the antecedents, correlates and consequences of organizational commitment".Psycological Bulletin, 108: 171-94.
Odom RY . (1990), " Organizational culture, commitment, satisfaction and chesion". Public Productivity and Management Review. 14:57-168.
ארגון · ביצועיות · מוטיבציה · מחויבות · נומטיבית · ניהול · ניהולית · עובד · פירמה · פרט · רגשית · שאלה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחוייבות העובד לפירמה והשפעתה על ביצועי הפירמה", סמינריון אודות "מחוייבות העובד לפירמה והשפעתה על ביצועי הפירמה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.