היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקרונות ויישומים בתעמולה

עבודה מס' 061653

מחיר: 435.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח קמפיין ערוץ הילדים "סימן שאנחנו מגזימים" מבחינת יישום עקרונות התעמולה והתאוריות הנוגעות בדבר.

10,355 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

כבר מגיל צעיר ביותר, תוך כדי תהליך החיברות שאנו עוברים, אנו נחשפים לאמצעי התקשורת בכלל ולטלוויזיה בפרט. הטלוויזיה מהווה כלי חיברות מרכזי עבור ילדים ובני נוער אשר למדים ממנה על התרבות, על מנהגים ורוכשים דרכה אמונות ודיעות.
הטלוויזיה היא מדיום בעל עוצמה מיוחדת עבור ילדים, ילדים הופכים לצופי טלוויזיה "מן המניין" כבר בסוף השנה השנייה לחייהם וצופים בה כשלוש וחצי שעות בממוצע ליום. הסיבה המרכזית לכך היא נגישותה של הטלוויזיה לילדים: אין צורך לצאת מהבית כדי לצפות בה, היא משתמשת בהיצגים דמויי מציאות, שאינם מצריכים שליטה במיומנות מורכבת כמו קריאה. שילוב בו זמני של תמונה, תנועה וקול מאפשר המחשה ועושה אותה למדיום מושך עבור ילדים צעירים. בגלל מגוון מערכות הסמלים מהווה הטלוויזיה מדיום עשיר המציע אינפורמציה בצפיפות גבוהה.
הטלוויזיה למעשה הפכה להיות אמצעי להעברת ידע לילדים צעירים, אמצעי לפיתוח מיומנויות קוגניטיביות, אמצעי התורם לפיתוח הדימיון ואמצעי ללימוד של מיומנויות חברתיות.
גרפיקה, זוויות צילום ותיחכום הופכים את הפרסום בטלוויזיה עבור ילדים למפתה ביותר.
פרסומות טלוויזיוניות המיועדות לילדים נכתבות, מעוצבות ומתוכננות בקפדנות רבה, על מנת להעצים את השפעתם על הצופה הצעיר שנהנה ואף מושפע מאד מגירויים חזותיים.
דרך תוכניות ופרסומות בטלוויזיה מועברים לנו מסרים גלויים וסמויים כאחד.
פרסומות לילדים משתמשות בדרך כלל בעולם התוכן, השפה והדימויים של הילדים והמאפיינים האהובים עליהם. יש שימוש רב בידע פסיכולוגי וסוציולוגי, נסיון להבין את מערכות התפיסה והשיפוט של ילדים על מנת ליישם זאת בהפקת הפרסומת ולהשפיע על הילד עד כמה שניתן. ( ,Liebert 1989).,Sprafkin

בעבודה זו נתמקד בקמפיין הפרסומי של ערוץ הילדים (ערוץ 6 בכבלים) כנגד אלימות בין ילדים - "סימן שאנחנו מגזימים", שנערך בשנת 1999. הקמפיין מלווה בתנועת ידיים ("סימן") שהפך לקוד, שפה פנימית בין ילדים המסמלת רצון לעצור את ההתדרדרות המילולית והפיזית למעשי אלימות.
רקע אודות ערוץ הילדים:
ערוץ הילדים הוקם לפני כ-10 שנים, הערוץ הוא אחד מערוצי הילדים הראשונים בעולם ונחשב כיום לאחד הנכסים המוצלחים ביותר שהפיקה תעשיית הטלוויזיה בכבלים.
הערוץ מגיע לכ-1 מיליון ילדים מגיל 2 עד 16, עם גרעין קשה של בני 6 עד 12, שצופים בו באדיקות ומעדיפים אותו על פני ערוצים אחרים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ילד בארץ צופה כ-4 שעות ביום בטלוויזיה, מותר להניח שבחלק גדול משעות אלה הטלוויזיה פתוחה על ערוץ 6.
בראיון שנערך עם איריס הוד - משנה למנכ"ל נגה תקשורת, בעלת ערוץ הילדים, נאמר כי "מטרת הערוץ בין היתר, להעביר מסרים שתורמים לחברה ולפרט כמו אחריות, התנדבות, סובלנות ומניעת אלימות.
את שנת 1999 הקדיש ערוץ הילדים לטיפול בתופעת האלימות, הן ברמת קמפיינים והן בהתייחסות מערכתית להיבטיה וגילוייה השונים של התופעה. התשדירים נועדו לעורר הזדהות בקרב ילדים ולעורר דיון בסיטואציות המוכרות לכל ילד מחיי היומיום.

מטרתנו בעבודה זו:
יישום עקרונות התעמולה החברתית על הקמפיין הפרסומי בו בחרנו: "סימן שאנחנו מגזימים" - קמפיין נגד אלימות ששודר בערוץ הילדים.
סקירת תיאוריות שונות הנוגעות לנושא הנבחר:
התיאוריה של Ellul Jacques, תיאוריית הסוציאליזציה, פסיכולוגיה חברתית הכוללת את תיאוריית כח ההשפעה החברתית, תיאוריות העוסקות בתהליכים הקוגניטיביים המתרחשים אצל ילדים כאשר הם צופים בפרסומות ומאפייני פרסומות הפונות לילדים.
בנוסף, ניתוח החלק האמפירי (מיקבץ התשדירים ושיר הקמפיין). הניתוח יחולק למאפיינים תוכניים וצורניים, ניתוח טכניקות תעמולה על פי המודל של Rank ומציאת מסרים גלויים וסמויים.
בסופה של העבודה - חלק אנליטי, בו נציג סיכום ומסקנות ע"י קישור בין החלק התיאורטי לחלק האמפירי.

תוכן העניינים:
חלק א' - מבוא
חלק ב' - חלק תיאורטי
חלק ג' - חלק אמפירי, יישום חומר התעמולה שנלמד בקורס
חלק ד' - חלק אנליטי (סיכום ומסקנות)
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבן שושן, א. (1977). המילון החדש. ירושלים: קירת ספר, (עמ' 1109).
בן אליעזר, י. (1990). הממלכה השביעית. ת"א: המכללה למינהל.
גבע, א. (1994). התנהגות צרכנים. ת"א: האונ' הפתוחה.
הורניק, י. וליברמן. (1996). ניהול הפירסום ב'. ת"א: האונ' הפתוחה.
י. הוכמן, וא. קרניאל. (1992). חקירת ילדים, שירות המבחן לנוער - משרד העבודה והרווחה, דו"ח שנתי.- י.שפירא. ו א. בן אליעזר. (1995).יסודות הסוציולוגיה. עם עובד - ספריה אוניברסיטאית. עמ' 58-60.
ניר א. ורהב, א. (1993) פרסום בטלוויזיה: המדיום, המסר, הכסף, הוצאת מטר.
ר. ור. אטקינסון.(1994). מבוא לפסיכולוגיה, מהדורה 10 - כרך 3. עמ' 728-776.
Ellul Jacques.(1973). Propaganda, The Formation of Men's Attitudes. Vintage books.
Liebert R. and Sprafkin J.(1989). The Early Window - Effects of Television on Children and youth. Pergamon Press, U.S.A., Chapters 8,9, pp. 7-11, 191-2.
Wartella E.(1980). "Children and Television: The development of the Child's understanding of the Medium", Mass-Communication Review Yearbook. In Cleveland wilhoit Harold Debock (eds), Sage publications, Beverly Hills, CA.

תגים:

השפעה · טכניקות · מסר · ניתוח · סוציאליזציה · עקרונות · פסיכולוגיה · פרסומת · קמפיין · שכנוע · תאוריות · תעמולה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקרונות ויישומים בתעמולה", סמינריון אודות "עקרונות ויישומים בתעמולה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.