עבודה מס' 061596
מחיר: 361.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: עבודה הדנה בבני הנוער החירשים מהיבטים שונים מחסום השפה, חיי החברה, השתלבות בבתי ספר והשתלבותם כאזרחים רגילים בכל תחומי החיים.
6,665 מילים ,16 מקורות ,1996
עבודתי מתחלקת לחמישה ראשי פרקים, כאשר כל אחד מהם דן בנושא אחר.
הפרק הראשון מגדיר בכלליות את המושג "חירשות". באותו הפרק אציג גם את גיבוש האישיות של החרש על פי התיאוריה של בקר וגופמן, שני סוציולוגים שעסקו בגיבוש אישיותו של אדם חריג והשתלבותו בחברה הכללית-הנורמטיבית. אתאר אף את הקשיים של החרש, שהובילו אותו ליצור תת-תרבות.
בפרק השני אדון במחסום השפה של הנער החרש, אגדיר את המושג שפה, משמעות יחסי הגומלין עם שותפי התפקיד, על מנת להשתלב בחברה. העדר התקשורת מעכבת את השתלבותם של בני הנוער החרשים בהרבה מקומות ואירועים, בהם הם לא יכולים לקחת חלק במתרחש, כי אין ביכולתם להיות שותפים לכך.
בפרק השלישי אתאר את חיי החברה של הנערים והנערות החרשים: השתלבותם בחברה הרגילה, במקומות בילוי וחיי החברה שלהם, חיי עולם הדממה.
בפרק הרביעי אעסוק בתחום החינוך של בני הנוער החרשים, השתלבותם בבתי-ספר רגילים, בכיתות מיוחדות ואף בכיתות שילוב עם ילדים שומעים. אתאר את נכונות המורים לעזור לתלמידים החרשים ככל שבאפשרותם, ומאמציהם לגיבוש תוכניות לימוד מתקדמות לנערים ולנערות החרשים.
הפרק האחרון יעסוק בבני הנוער החרשים והשתלבותם כאזרחים רגילים בכל תחומי החיים. תחום אחד הוא התעסוקה, שם אדון במקצועות בהם רוב החרשים מתמחים ועוסקים בהם. עוד תחום לדוגמא הוא זכויותיהם של החרשים לפי הסעיפים בתקנון הממשלה ובסניפים לביטוח לאומי בישראל. בין היתר אתאר את השתלבותם של החרשים כמדריכים בקייטנות קיץ ואת התנדבותם לצה"ל.
מקווה שאספק את מירב המידע בתחומי השילוב השונים של הנערים והנערות החרשים בחברה "הרגילה" - "השומעת".
תוכן העניינים:
מבוא
החרשים כתת-תרבות
מחסום השפה
חיי החברה של בני הנוער החרשים
בני הנוער החרשים כתלמידים בבתי הספר הרגילים
בני הנוער החרשים כאזרחים "רגילים"
סיכום עבודה עיונית
מבוא לעבודה האמפירית
שאלון
הצגת הנתונים ועיבודם
סיכום עבודה אמפירית
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה
בן-ארזה, חנה. השפעת צורות תקשורת וקבלה הורית על דימוי עצמי והסתגלות חברתית של ילדים חרשים. ח"מ, חמו"ל, 1981.
ידין, צבי. השפעת המסגרות החינוכיות שלהחרשים על רמת שאיפתם ודימויים החברתי-אישי במגע עם שומעים. רמת-גן. חמו"ל, 1977.
כץ, שלמה. מחקר מעקב של בוגרי מסלולי לימוד והכשרה מקצועית על יסודית. ח"מ, חמו"ל, 1979.
ליפסון, שניאור. בריטניקה לנוער. י"ם, "בית ההוצאה הירושלמי", 1978.
מיסניק, אסתר. דימוי עצמי של בני נוער חרשים באוירת תקשורת וביחסי סביבה שונים במשפחה ובחברת בני הגיל. ת"א, חמו"ל, 1982.
משה ליסק, דנקן מיטשל. לקסיקון דביר לסוציולוגיה, הוצאת דביר בע"מ, 1984.
סלעי, יהודית. השתלבותם של חרשים בוגרי פנימיות בחברת השומעים. ח"מ, משרד הסעד, המחלקה למחקר, 1972.
פלאוט, אביבה. השפעת סוג המגע בין תלמידים שומעים וחרשים בבי"ס רגילים ועמדת המורה על קבלה חברתית של תלמידים חרשים ע"י חבריהם השומעים. רמת גן, חמו"ל 1977.
פיליפ סליזניק וליאונרד ברום. הסוציולוגיה - יסודות עקרונות וגישות. י"ם, 1987.
צרפתי, לינדה. חרשות - מסגרת לימודים - מושג עצמי והסתכלות. רמת גן, חמו"ל 1975.
שפירא יונתן ובן אליעזר אורי. יסודות הסוציולוגיה, י"ם, 1987.
אנו עוד נשמע. מתולדותיה ופעולותיה של אגודת החרשים בישראל. ח"מ, חמו"ל, 1950.
דש. האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת. ת"א.
הכשרת ליקויי שמיעה לעתודה בעולם הטכנולוגי. בת קול 9, 1990.
מהי שפה מרומזת. קול למורה. כרך 20, 1988.
שמע. בת קול. ת"א.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקשורת בני הנוער החירשים בישראל", סמינריון אודות "תקשורת בני הנוער החירשים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.