היישום אינו מחובר לאינטרנט

התרבות ההומוסקסואלית בחברה ובתקשורת

עבודה מס' 061575

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת התרבות ההומוסקסואלית בחברה ובתקשורת הישראלית לאורך השנים, תוך השוואה להתייחסות להומוסקסואליות בחו"ל.

5,545 מילים ,18 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בעבודה זו אתמקד בעמדות החברה הישראלית כלפי התרבות ההומוסקסואלית.
זכויות האדם קשורות כולן בכבוד האדם ואין הדבר משנה מהם מינו, דתו, נטייתו המינית או מוצאו. כך נקבע בהצעת חוק יסוד: זכויות חברתיות .
על פי הצעה זו של חוק יסוד: זכויות חברתיות, די בכך שאדם יהיה תושב המדינה כדי שיסופקו לו הצרכים הבסיסיים האמורים.
במשך שנים ארוכות התעלמו במערכת הציבורית מזכויותיהם של בעלי נטיות הומוסקסואליות והיתה אף תקופה קדומה יותר, בה נטיות מיניות חריגות היוו עבירה על החוק.

בית הכנסת ההומוסקסואלי הראשון התארגן בחוף המערבי של ארה"ב בשנת 1973. החברות בו היתה פתוחה לכל. הרב אלכסנדר שינדלר, נשיא איחוד הקהילות העבריות האמריקניות הרפורמיות, שלל גם הוא הומוסקסואליות אולם הרפורמים ככלל לא רצו להרחיקם מהקהילה.

מנגד, בארץ, בעיות רבות התגלעו לאחר חקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, שעל פיו טוענים המצדדים במתן זכויות להומוסקסואלים, ולמעשה המחלוקת היתה על כל חוקי היסוד.
מצדדי החוקה בימין ובשמאל הדגישו כי אין להעלות על הדעת כי חוקת ישראל המודרנית תתבסס על התורה עתיקת היומין.
העניין סבוך ולו השלכות לא רק דתיות אלא חברתיות ורגשיות ממדרגה ראשונה.

בשנים האחרונות חל בישראל שינוי בכל הנוגע לאינטראקציה בין הציבור ההטרוסקסואלי, המייצג את הרוב, לבין המיעוט ההומוסקסואלי. מעמדם של הציבור ההומוסקסואלי נראה טוב מבעבר.
עברנו בהדרגה מעידן "ההיעדר" לנוכחות (קמה, 2002)

במישור החוקתי פוליטי,נחקק חוק בדבר חוקיות ההומוסקסואליות ואיסור אפליה במקומות עבודה.
הוקמה ועדה לענייני הומוסקסואלים ביוזמת ח"כ יעל דיין,ביהמ"ש הצבאי הכיר ב-1997 באדיר שטיינר כאלמנו הרשמי של הטייס ד"ר דורון מייזל. בנוסף נבחרה דנה אינטרנשיונל כנציגת ישראל לתחרות הארוויזיון ב-1998.

בעבודה זו אבחן את מצב הקהילה לאורך השנים ואת אופן הצגתם בחברה ובתקשורת בישראל.
האם ההתייחסות שלנו נובעת מדעות קדומות, האם אנו מושפעים מהצגה סטריאוטיפית?
דעה קדומה- דעה על קבוצה חברתית שאיננה מבוססת על בחינת עובדות (בן זאב 1996), למשל להקשר הנוכחי "כל ההומואים נשיים\ סוטים" (קמה, 1998)

סטריאוטיפ - התייחסות אל כל מי ששייכים לאותה קבוצה חברתית כאל אנשים זהים בתכונותיהם (בן זאב, 1996). בהקשר הנ"ל, במידה ו"הכרנו" דרך התקשורת הומוסקסואל המתנהג באופן "נשי", חלש, רגיש או לחילופין הומוסקסואלים שהיו קשורים לעברות מין, כולם יהיו "כאלה" - חלשים, נשיים, עבריינים.
אותה סטיגמה (גופמן, 1983) גורמת לנו לחוש כלפי הומוסקסואלים תחושות שלעיתים יהיו מנותקות מהמציאות ויתבססו על הדעה הקדומה והסטריאוטיפ.

בעבודה אתייחס לסטריאוטיפ ולדעות הקדומות, וכן לשינוי לאורך השנים. אבחן את אופן ההתייחסות להומוסקסואלים בתרבות ובתקשורת הישראלית לאורך השנים ואציג הצעת מחקר.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הצגת התרבות ההומוסקסואלית בחברה ובתרבות הישראלית
2.א. הצגת התופעה ההומוסקסואלית כתרבות
2.ב. קונפליקטים בהצגת הקהילה בתרבות הישראלית
2.ג. ביטוי עצמי לתרבות ההומוסקסואלית
3. התערותם של המוסדות ההומוסקסואלים בערים הגדולות
3.א. זכויות הגאים בישראל- פריצת דרך
3.ב. שינויים בחברה הישראלית
3.ג. המהפך התקשורתי
3.ד. תצפיות בת"א
4. דיון
5. סיכום
6. הצעת מחקר
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

איילון, יצחק,( 1994) תקשורת ההמונים המשודרת והחברה, מתוך: האומנם יכולים הפרסומאים לשלוט ברגשותינו? הוצאת איילון עמ' 116-121.
בן זאב אבינועם,( 1991) דעות קדומות, חיפה, הקיבוץ המאוחד, עמ' 17-105.
גופמן, א. ( 1983) סטיגמה, רשפים, תל אביב, עמוד 7-14, 118-120.
גורן, דינה,( 1993), תקשורת ומציאות, הוצאת כתר, פרק 7-8.
גיטלין,ט. "אידיאולוגיה של זמן צפיית שיא" המקור:
Gitlin,T. (1979)."Prime Time Ideology: The Hegemonic Process in Television Entertainment", Social Problems,26,3: 251-236
דשן,ש.(1994) "הדתיות של המזרחים: ציבור, רבנים ואמונה", אלפיים,9: 50-58.
טרנר ו. (1977) "תהליך מערכת וסמל: סינתזה אנתרופולוגית חדשה" המקור:
Turner, V,(1977) ."Proscess.System, and Symbol: A New Anthropological Synthesis" Daedalus,106: 66-74
כספי, דן,( 1993), תקשורת המונים, בהוצאת האו"פ, תל אביב, כרך א' עמ' 70-74, כרך ב', עמ' 66-81.
כ"ץ אליהוא (2000) משפחה וחברים, בתוך תרבות הפנאי בישראל, תמורות בדפוסי הפעילות התרבותית 1970-1990, בהוצאת האו"פ, תל אביב, עמ' 9-18.
לזרספלד פ. פול, מרטון ק. רוברט,( 1995), תקשורת המונים, טעם פופולארי ופעולה חברתית מאורגנת, מתוך תקשורת המונים, מקראה בעריכת דן כספי, בהוצאת האו"פ, תל אביב, עמ' 76-92.
ד"ר קמה עמית,(1999) פניוגרפיה סיפורי חיים של חברי בו- תרבותיות נאלמות: הרצאה שניתנה בכנס ה-4 של האגודה הישראלית לתקשורת.
By their performances shall ye know them /. Appel W. Schechner R.(1980).
Cohen, E.(1995)."Contemporary turism-trens and Challengers", in R. Butler and D. Pearce (EDS.), Change in Tourism. N.Y.: Rutledge, pp. 12-29
Dyer, R. (1999), Stereotyping from Gross Woods ,The Columbia reader on lesbians and gay men in media, society politics, pp. 297-301.
Kama, A (2002), From terra incognita to terra firma (reprint): the logbook of voyage of gay men's community into the Israeli public sphere, Reprinted from Journal of homosexuality, vol. 38, no 4, 2000, pp. 133-162.
Peterson, R.A. (1994)."Culture Studies Through the Production Perspective: Progress and Prospects", in D. Crane (ed.), The Sociology of Culture, Cambridge, Mass: Blackwell, pp. 163-189

תגים:

דיעה · הומו · הומוסקסואל · הומוסקסואליות · חברה · נידוי · ניכור · סטייה · סטריאוטיפ · עיתונות · קבוצה · קדומה · תופעה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התרבות ההומוסקסואלית בחברה ובתקשורת", סמינריון אודות "התרבות ההומוסקסואלית בחברה ובתקשורת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.