היישום אינו מחובר לאינטרנט

סדנא בנושא יחסים בין המינים

עבודה מס' 061263

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בחשיבות העברת סדנא בנושא זה לבני נוער בכלל ולבני נוער בסיכון ומצוקה בפרט.

5,785 מילים ,22 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בחשיבות העברת סדנא בנושא מין ויחסים בין המינים לבני נוער בכלל ולבני נוער במצוקה בפרט. אחד המקומות שבהם יש בני נוער במצבי סיכון הוא מוסד השייך לרשות חסות הנוער ובעבודה יוקדש פרק לחסות הנוער.
נראה כי הדרך היעילה להעברת תכנים רגישים הקשורים למין ומיניות הוא באמצעות שיחה קבוצתית ולא באופן פרטני, משום שהדיון הקבוצתי מאיים פחות מהדיון הפרטני בנושאים אלה. לקבוצה יתרונות רבים, במיוחד בגיל הנעורים, ותרומות אלו יידונו בעבודה. משמעות ההתערבות הקבוצתית תידון בהתייחסות לבני נוער בכלל, ובהתייחסות לבני נוער במצבי סיכון ומצוקה, בפרט.
בעבודה יוקדש פרק לסדנאות לחינוך מיני שיכלול, התפתחות החינוך המיני בארץ ובעולם; מהותן וחשיבותן של הסדנאות; ומשמעות העברת סדנאות אלה לנערות במצוקה.
בסוף העבודה תוצג דוגמא לסדנא בנושא יחסים בין המינים ויוצגו מטרות הסדנא, תכני הסדנא ומאפייני הסדנא, תוך התייחסות לרקע התיאורטי שהובא במהלך העבודה.

תוכן עניינים
מבוא
רשות חסות הנוער
נערות במצוקה
התערבות קבוצתית עם בני נוער
סדנאות לחינוך מיני :
א. התפתחות החינוך המיני
ב. מהותן וחשיבותן של סדנאות לחינוך מיני
ג. נערות במצוקה וסדנאות לחינוך מיני
דוגמא לסדנא בנושא "יחסים בין המינים"
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

8אטיאס, נ; ולבנה, ד. (1994). התערבות קבוצתית עם נוער עובר חוק בשירות מבחן לנוער ברמלה. בתוך ווזנר, י; וגולן, מ. (עורכים). עבריינות ועבודה סוציאלית: ידע והתערבות. עמודים 318-329. תל אביב: רמות.
אליצור, י; טנא, ד; ווגשל, מ. (1994). עבודה עם משפחות במעונות חסות הנוער. בתוך ווזנר, י; וגולן, מ. (עורכים). עבריינות ועבודה סוציאלית: ידע והתערבות. עמודים 279-302. תל אביב: רמות.
גיבור, ח. (1993). גישה הוליסטית בחינוך מיני לנוער מנותק. משילוב לניתוק: ויזמות ומחשבות, במה לעובדי קידום נוער בישראל, 5, 56-62.
גולן, מ. (1986). הקשר בין דימוי עצמי לבין הסתגלות אצל נערות החוסות במוסדות רשות חסות הנוער. עבריינות וסטייה חברתית, י"ד, 51-63.
גולן, מ; ודוד, מ. (1994). מקראה: התוכנית להכשרה בהנחיית קבוצות לעובדי קידום נוער. תל אביב: אוניברסיטת תל אביב.
גולן, מ; להב ןקסנטיני, א. (1999). עבודה קבוצתית עם נערות במצבי סיכון ומצוקה: לקט מאמרים. תל אביב: אוניברסיטת תל אביב.
גולן, מ; קסנטיני, א; ומל, צ. (2000). עבודה קבוצתית עם בני נוער: לקט מאמרים. ירושלים: משרד החינוך והתרבות, מנהל חברה ונוער.
גינדי-קרן, ג. (2001). ידע, עמדות, כוונות התנהגות והתנהגות מינית של נערות במצוקה ממוצא אתיופי ושל נערות במצוקה ותיקות בארץ. עבודת מ"א, אוניברסיטת חיפה.
טנא, ד. (1987). נערות במצוקה: היבטים טיפוליים. ירושלים: האוניברסיטה העברית.
כאהן-סטרבצ'ינסקי, פ; רונאל, נ; ודנון-נבט, ג. (2000). הערכה של מרכזי מידע וייעוץ לבני נוער "הפוך על הפוך". תל אביב: ג'וינט- מכון ברוקדייל והפורום לנושאי ילדים ונוער.
להב, ח. (1994). מניתוק לשילוב. ירושלים: משרד החחינוך התרבות והספורט, מנהל חברה ונוער.
לוי, א. (1991). מן השוליים אל המרכז. ירושלים: עריית ירושלים, המחלקה לנוער ספורט וחברה.
פינקלשטיין, מ. (1993). הערכת תוכנית לחינוך לחיי משפחה וחינוך מיני לחיילות המגויסות לצה"ל במסגרת מקא"ם. עבודת מ"א, אוניברסיטת חיפה.
פליאל-טרוסמן, ע. (1992). ערכה לחינוך מיני: תדריך לעובדת נערה במצוקה. ירושלים: משרד העבודה והרווחה.
פליישמן, ר; ברנע, נ; דולב, ט; ווגשל, מ. (1999). סקר מעונות לבני נוער ומתבגרים במצבי סיכון וסכנה ומערכת הפיקוח של רשות חסות הנוער. ירושלים: ג'וינט- מכון ברוקדייל.
פנסו, ע. (2000). מ"נערה במצוקה" ל"אישה ישראלית": התהליך החינוכי-שיקומי בפנימייה. ירושלים: המכון לחקר הטיפוח בחינוך.
שור-לוי, א. (2001). הקשר בין עמדות כלפי מין והתנהגות מינית אצל נערות במצוקה ובין עמדות כלפי מין של אמהותיהן. עבודת מ"א, אוניברסיטת בר אילן.
שטיינר, י. (1982). מערכות התערבות וטיפול בנערה במצוקה. ירושלים: משרד העבודה והרווחה.
שפירא-מזוז, א. (1999). נוירוטיות ודימוי עצמי בקרב נערות חוסות עברייניות שהיו קורבן להתעללות בילדות. עבודת מ"א, אוניברסיטת בר אילן.
Kirshner, K.S. (1994). Fostering the sense of self: group psychotherapy for girls in early adolescent. Journal of Child and Adolescent Group Therapy, 4(1), 27-45.
Malekoff, A. (1994). A guideline for group work with adolescent. Social Work With Groups, 17, 5-19.
Wasmund, W.C; Brannon, J.M. (1987). Integrating affective change: A re-evaluation of self concept and peer treatment. Residential Treatment for Children and Youth, 4(4), 93-102.

תגים:

נוער במצוקה · בני נוער · התערבות · חינוך מיני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סדנא בנושא יחסים בין המינים", סמינריון אודות "סדנא בנושא יחסים בין המינים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.