עבודה מס' 060947
מחיר: 361.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירה תיאורטית ובחינת הטיפול בפנימיית "הבית לילד" בכפר יחזקאל.
4,632 מילים ,16 מקורות ,2002
הוצאת ילדים מבתיהם למסגרות חוץ- ביתיות היא תופעה מקובלת בישראל. בשנת 2001 בלבד סודרו ע"י שרות ילד ונוער כ-9403 ילדים במסגרות אלה (לש"ס, 2001).
הוצאת ילדים מביתם נעשית לאחר שיקול דעת מעמיק ומהווה צעד הגנתי חיוני לשלומם. לפי מחקרים שנערכו בישראל בראשית שנות התשעים, 15 אחוז מהילדים אותרו כקורבנות הזנחה או התעללות גופנית ומינית במשפחתם ומספרם נאמד ב- 24 אלף בשנה, אך חשוב לציין כי הערכה זו אינה כוללת ילדים הסובלים מפגיעה נפשית.
עם זאת, חשוב לציין שבשנים האחרונות משתררת יותר ויותר אי שביעות רצון ממצב זה של הוצאת ילדים מסביבתם הטבעית והשמתם בסידורים חוץ- ביתיים, הרי שבסופו של תהליך חוזר כל ילד למערכת משפחתו המקורית, ואם מערכת זו איננה עוברת שינוי של ממש, נחשף הילד מחדש לפתולוגיה ממנה חולץ, ובדרך כלשהי משתלב בה מחדש.
שרשרת ההעברה הבין- דורית נמשכת ורבים מהילדים המתחנכים במסגרות חוץ ביתיות הם בנים להורים שבעצמם התחנכו במסגרות אלה. מצב זה מחייב פיתוח מתמיד של תוכניות התערבות ומציאת פתרונות שונים ומגוונים, פיתוח עולם הידע והמחקר. חובה עלינו לגשת לנושא מתוך ראיה כוללנית וגישה אסטרטגית שיתבססו על שיתוף פעולה אמיתי, בין- ארגוני ובין- תחומי. כמו כן, יש לשים דגש רב על תוכניות מניעה ברמת הפרט והקהילה. יש להשקיע בהפנמה של מושג זכויות הילד והכרה בו כאדם לכל דבר, הן בקרב מבוגרים והן בקרב ילדים. וכמובן, יש להקצות לכל אלה את המשאבים הדרושים שהיום כמעט ולא קיימים, בודאי שלא ברמה ובהיקף ההולמים את הצרכים הרבים (איילון, 1999).
תוכן העניינים:
הקדמה
סקירה ספרותית בנושא ילדים בסיכון
פנימיית "הבית לילד" בכפר יחזקאל
הבסיס התיאורטי עליו נשענת התפיסה הטיפולית בפנימיית "הבית לילד" בכפר
יחזקאל - הגישה האקולוגית
רציונל לתמיכה בתוכנית
עקרונות ההתערבות
יישום תוכנית ההתערבות בפנימיית "הבית לילד"
יעדי ההתערבות
שיטות וטכניקות התערבות
דיון- הקשר בין התיאוריה האקולוגית ובין פרוייקט החי"ל והערכתו
סיכום
ביבליוגרפיה
איילון, ע. (1999). התעללות בילדים במשפחה. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.
אליצור, י., טנא, ד., ווגשל, מ. (1994). עבודה עם משפחות במעונות של רשות חסות הנוער. תל- אביב: הוצאת "רמות".
דולב, ט., וברנע, נ. (1996). הערכת צורכי הילדים ודרכי ההתערבות בתשע פנימיות לילדים עד גיל 14. ירושלים: ג'ויינט- מכון ברוקדייל לגרונטולוגיה והתפתחות אדם וחברה.
לאופר, ז. (1991). שמירת קשר משפחתי בפנימיות לילדים בני 6-14 שנים. חברה ורווחה, י"א (2), 183-176.
לש"ס, (2001). משרד העבודה והרווחה, האגף למחקר תכנון והכשרה.
מוס, ר. א. (1988). תיאוריות על גיל ההתבגרות. תל- אביב: ספריית פועלים.
מוסק, ע. (1992). קשר בין ביקורי הורים ורווחתם של ילדים בפנימייה. חברה ורווחה, י"ב (3), 323-312.
מוסק, ע., טאוס, ר., ושומודי, י. (1998). משמעותו של שינוי ארגוני בפנימייה לילדים: מעבר ממסגרת קבוצתית למשפחתונים. חברה ורווחה, י"ח (2), 325-302.
מררי, ת. (1978). שיבוץ ילדים מחוץ לבית, פנימיות. חברה ורווחה, א, (4), 497-490.
משרד העבודה והרווחה (תשנ"ח), תוכנית אב לאומית לנושא ילדים ונוער בסיכון ואלימות במשפחה.
פרניס, ט. (1995). התעללות מינית בילדים- תיאוריה ודרכי טיפול. קריית ביאליק: הוצאת "אח".
שלזינגר, ח., וסייקס, י. (1996). אוריון- קידום תקשורת והורות במשפחה מתוך יציאה מן המיצר. ירושלים: ג'ויינט ישראל.
קדמן, י., וציונית, י. (2001). ילדים כקורבנות התעללות במשפחה- מבט נוסף על התופעה, שכיחותה ומאפייניה. ירושלים: המועצה הלאומית לשלום הילד.
שליו, א. (1996). המרפא הפרוותי- חיות מחמד כאמצעי תראפי. תיאוריה מחקר ומעשה. תל- אביב: צ'ריקובר.
Germain, C. Gitterman, A. (1980). The Life Model of Social Work Practice. New York: Columbia University Press. Ch. 1: Introduction to the life model, 1-21.
Maluccio, A. et al. (1986). Permanency Planing for Children: Concepts and Methods. New York and London: Tavistok pub.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרוייקט חי"ל בתוך פנימייה לילדים בסיכון", סמינריון אודות "פרוייקט חי"ל בתוך פנימייה לילדים בסיכון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.