עבודה מס' 060882
מחיר: 288.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת שיווק הצעתה של סידני לארח את אולימפיאדת 2000 כאסטרטגיה לקידום עירוני בדרג הגלובלי של ערי עולם.
4,018 מילים ,23 מקורות ,2002
תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הקדמה תיאורטית
3. הגשת ההצעה וכינון השיווק: 1991-1993
3.1 הקמת ארגונים לצורכי שיווק עירוני
3.2 ביקורת הגלובליזציה - קיטוב חברתי
4. תחרות בין ערים ותהליך ארגון המרחב: 1993-2000
4.1 מאפיינים משותפים לסוגי התחרויות
4.2 מאפייני התחרות בין ערים על קיום אירוע-על
4.3 מאפייני התחרות בין ערים על מעמד גלובלי
4.4 ארגון המרחב הפיזי - שיפור תשתיות ושינוי ייעודי קרקע
5. המורשת האולימפית לעיר העולם: המאה ה- 21
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה (13)
7.1 אתרי אינטרנט (10)
מבוא
בעבודה זו נתאר את ניסיונה של סידני לעצב לעצמה תדמית גלובלית חיובית באמצעות אסטרטגיית האירוח של אירוע-על. משחקי הקיץ האולימפיים, שנערכו בסידני בשנת 2000, היוו זרז לא רק לפיתוח אורבני מסיבי, אלא גם לשיווק תדמיתי של סידני כעיר עולם מתחזקת. סידני, הבירה של מדינת ניו סאות' ווילס שבדרום- מזרח אוסטרליה, נמצאת בתהליכי צמיחה אדירים בעשור האחרון ומהווה מוקד מסחר רגיונלי ולאומי באזור דרום-מזרח אסיה (מקומה משני אחרי טוקיו בקרב המדינות המפותחות (Clark, 1996)). בשנת 2002, העיר מדורגת בדרג הבינוני של ערי
העולם, קרי דרג ביתא lboro)1) לעומת עד לפני עשור אזי היא דורגה בדרג השלישי ובמקום ה .(Friedman, 1993:24) 15
שאלת המחקר שתיבחן היא כיצד ניסתה סידני, באמצעות הגשת ההצעה והזכייה בה, לקדם את מעמדה כעיר עולם בזירת התחרות הגוברת בין ערים.
טענתי המרכזית היא שבאמצעות הצגת המעומדות והזכייה העוקבת באירוח, סידני פרסמה עצמה בזירה הגלובלית של תחרות כלכלית גוברת. לשון אחרת, סידני השתמשה באירוע-העל כאסטרטגיה שיווקית ליצירת תדמית עצמית קורנת. תדמית זו כללה לא רק דימויי ספורט, נוף ואיכות סביבה אלא גם תדמית כלכלית, חברתית ופוליטית.
יתרה מכך, ההכנה לאירוח המשחקים האולימפיים, שנמשכה למעלה מ 7 שנים, חברה למרכיבים כדוגמת השגשוג הכלכלי בסידני, היותה עיר כנסים מועדפת ועוד ויחד אלו היוו את השילוב המצליח עבור סידני בטיפוסה לצמרת ערי העולם מדרג משני .2
על מנת למקד את הדיון להלן, נציג פריודיזציה של תהליך ההכנה למשחקים, החל מרגע הגשת ההצעה, עבור בזכייה ובארגון וכלה בקיום האירוע עצמו ומעט מן המורשת שהוא הותיר אחריו. המתודולוגיה שננקוט לשם כך תהיה סקירת דוגמאות מדו"חות רשמיים של סידני, מחברות נדל"ן, מעט מן העיתונות ושזירתן במקורות תיאורטיים ואמפיריים מן הספרות האקדמית.
---------------------------------------------------------------------------------
1. במראי מקום הלקוחים מן האינטרנט הושמטו התחיליות והסופיות (למשל: www/org/net וכד') למען הנוחות. הכתובת המלאה מופיעה ברשימה הביבליוגרפית בצירוף תאריך הכניסה האחרון.
2. מכאן ואילך, כל האזכורים של דירוג ערי העולם יתבססו על המודל של ,.Beaverstock et al, המדרגים אותן לפי 4 מדדים עיקריים: ראיית חשבון, בנקאות, עריכת דין ופרסום.
Andranovich, G., Burbank, M. J. Heying, C. H., (2001), "Olympic Cities: Lessons Learned from Mega-Event Politics", Journal of Urban Affairs, 23 (2): 113-131.
Burbank, M. J., Heying, C. H. Andranovich, G. (2000), "Antigrowth Politics or Piecemeal Resistance? Citizen Opposition to Olympic-related Economic Growth", Urban Affairs Review, 35 (3): 334-357.
Clark, D., (1996), Urban World/Global City, London: Routledge.
Essex, S. Chalkley, B., (1998), "Olympic Games: Catalyst of Urban Change", Leisure Studies, 17 (3): 187-206.
Essex, S. Chalkley, B., (1999), "Sydney 2000: The `Green Games'?", Geography, 84 (4): 299-307.
Friedmann, J., (1993), "Where We Stand: A Decade of World City Research", pp. 22-47 in Knox, P. L. Taylor, P. J. (eds.) World Cities in a World System. Cambridge: Cambridge University Press.
Hall. C. M., (1992), Hallmark Tourist Events: Impacts, Management and Planning, London: Belhaven.
Preuss, H., (2000), Economics of the Olympic Games: Hosting the Games 1972-2000, Petersham: Walla Walla Press.
Roche, M., (1992), "Mega-Events and Micro-Modernization: On the Sociology of the New Urban Tourism", The British Journal of Sociology, 43 (4): 563-600.
Roche, M., (1994), "Mega-Events and Urban Policy", Annals of Tourism Research, 21 (1): 1-19.
Rutheiser, C., (1997), "Making Place in the Nonplace Urban Realm: Notes on the Revitalization of Downtown Atlanta", Urban Anthropology and Studies of Cultural Systems and World Economic Development, 26 (1): 9-42.
Waitt, G., (1999), "Playing Games with Sydney: Marketing Sydney for the 2000 Olympics", Urban Studies, 36 (7): 1055-1077.
Whitelegg, D., (2000), "Going for Gold: Atlanta's Bid for Fame", International Journal of Urban and Regional Research, 24 (4): 801-817.
7.1 אתרי אינטרנט (לפי א"ב)
www.gamesinfo.com.au Last visited: 09/07/2002.
www.ises.org.au Last visited: 08/07/2002. International Special Events Society.
www.joneslanglasalle.com.hk Last visited: 25/04/2002. A report by a real estate company regarding the Olympic Legacy on Host Cities.
www.lboro.ac.uk/gawc/ Last visited: 05/07/2002. World cities research and latest rankings.
www.oca.nsw.gov.au Last visited: 26/06/2002. Olympic Co-ordination Authority in Sydney official site.
www.olympic.org Last visited: 10/07/2002. The Olympic Games official site.
www.olympic-usa.org Last visited: 09/07/2002. The Olympic site of the US.
www.researchatlanta.org Last visited: 25/04/2002. Atlanta research publications.
www.stater.kent.edu/stories_old Last visited: 25/04/2002. Olympics' impact on Sydney, from press.
www.sydneyairport.com.au Last visited: 09/07/2002. Sydney Airport.
אולימפיים · אוסטרליה · אירוח · אסטרטגיה · גלובליזציה · דימוי · זכייה · משחקים · סידני · עולם · עיר · ערים · שיווק · תדמית · ספורט · תחרות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סידני כעיר עולם - בחינת שיווק ההצעה לארח את המשחקים האולימפיים בשנת 2000", סמינריון אודות "סידני כעיר עולם - בחינת שיווק ההצעה לארח את המשחקים האולימפיים בשנת 2000" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.