עבודה מס' 060839
מחיר: 337.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת חשיבות האסרטיביות לכל אדם, ובפרט למורה ומחנך והצגת כללים מעשיים כיצד להפוך לאדם ומורה אסרטיבי.
7,140 מילים ,29 מקורות ,2002
העבודה סוקרת את המושג אסרטיביות בהקשר המעשי שלו. מטרת כתיבת העבודה היא להביא בפני הקורא את הכללים המעשיים כיצד להפוך לאדם, ולמורה, אסרטיבי. בהתאם לכך, לוקטו הגדרות, פעילויות ושאלונים ממקורות רבים, בכדי להביא את הקורא, צעד אחר צעד לכדי התנהגות אסרטיבית.
הפרק הראשון עוסק בהגדרת המושג, והשוואתו לסוגי התנהגות אחרים, שאינם אסרטיביים. הפרק סוקר את שלושת הטיפוסים ההתנהגותיים, ואת ההבדלים העיקריים ביניהם. כמו כן, מציע הפרק דרכים להתמודדות עם הביקורת - אחד מסוגי התקשורת הבעייתיים ביותר ביחסים בין אישיים. הפרק מלמד כיצד לקבל ביקורת ולא פחות חשוב מכך - כיצד להעביר ביקורת בצורה אסרטיבית, שלא תפגע במקבל הביקורת.
הפרק השני מציג את המונח אסרטיביות בראיה התורנית והחסידית. אל האמרה "הווי עז כנמר..גיבור כארי" יוחסו התנהגויות שונות, והמעשית ביותר שבהם - קימה בזריזות לעבודת ה', תוך התעלמות מלעג המלעיגים. אדם אסרטיבי ביהדות הוא זה היודע לעמוד על עקרונותיו ולא לזוז מהם כמלוא נימה גם כאשר אין הסביבה מקבלת את הנהגתו. עם זאת, הוא מתייחס בכבוד לסביבה בבואו להציג את משנתו, כדי להביא אותה להערכת התורה ולקיום מצוותיה.
בהיבט החסידי ישנו ביטוי שגור ביותר הנוגע לחינוך ילדי ישראל, הצריך להיעשות "בתקיפות משולבת במשבצות אהבה ונימוס". כל מילה נוספת על ביטוי זה מיותרת, בהיותה מציגה משנה סדורה של חינוך הנעים לתלמידים ללא ויתור על עקרונות.
בעקבות המבט החסידי, בא בהמשך הפרק השלישי העוסק בחשיבות ההתנהגות האסרטיבית לכל אדם, ובייחוד למורה ולמחנך. מוצגים מספר מחקרים על יעילותו של אימון בהתנהגות אסרטיבית, ועל הקשר בין אסרטיביות לסיפוק ושביעות רצון בעבודה. כמו כן, מציג הפרק השלישי עצות למחנך כיצד להשיג משמעת בכיתתו, תוך שימוש בעקרונות ההנהגה האסרטיבית.
הפרק הרביעי מביא פעילויות ספציפיות להקניית התנהגות אסרטיבית בקרב שלוש קבוצות אוכלוסיה. ראשית מוצג שאלון אסרטיביות המיועד לכל אדם לבחינה עד כמה התנהגותו אסרטיבית. שאלון זה מקנה בדרך עקיפה מידע על הדרך שבה נוקט אדם אסרטיבי. סוג האוכלוסייה השני לו מיועדות הפעילויות הוא אוכלוסיית התלמידים. הסוג השלישי הוא אוכלוסיית המורים המתחיילים, להם בדרך כלל יש בעיות בשימוש בהתנהגות אסרטיבית בשנותיהם הראשונות בהוראה.
תוכן העניינים:
מבוא
פרק א'" מהי אסרטיביות?
סוגי התנהגות
האדם האגרסיבי
האדם האסרטיבי
האדם הפסיבי
מרכיבי התקשורת האסרטיבית
סוגי אסרטיביות
משוב חיובי ושלילי
משוב חיובי
משוב שלילי - ביקורת
הוראות להתמודדות עם הביקורת
פרק ב': אסרטיביות בראיה תורנית וחסידית
ההנהגה החסידית
פרק ג': חשיבות ההתנהגות האסרטיבית בכלל ובחינוך בפרט
הקשר בין התנהגות אסרטיבית להצלחה בחינוך
האם ניתן לרכוש התנהגות אסרטיבית ?
הקושי בנקיטת התנהגות אסרטיבית
פרק ד' : פעילויות למורים בהתנהגות אסרטיבית
פעילויות כלליות בהתנהגות אסרטיבית
1. שאלון אסרטיביות
פעילויות להקניית התנהגות אסרטיבית אצל ילדים
1. דרכי תגובה אפשריות
2. מעגל כישורי החיים
פעילויות להתנהגות אסרטיבית בהנהגת כיתה
ניתוח אירוע על פי שאלות נתונות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
1. כרטיסיות הפעלה לילדים 2. מעגל כישורי החיים
אלברטי,ר(1995) אסרטיביות מודן, תל אביב
בן טוב, נ. (1986) השפעת קורס אסרטיביות לנשים על רמת האסרטיביות והדימוי העצמי של המשתתפות, עבודת מ"א, אוניברסיטת ת"א.
גזית, ל. (1990)."תקשורת אסרטיבית". בתוך: המפעל: במה לקידום בעיות פריון העבודה, הייעול והניהול, אוקטובר 1990, 16-14
דיווידסון,ג'(2001) התנהגות אסרטיבית פוקוס, רמת גן.
דיויס, פ. (1995), עצמה אישית: כיצד להשיג השפעה והצלחה בחיים ובעבודה, תל אביב, אור עם.
וולף-עירון, א. (1993) "מקומה של האישה - במשרד (נשיות ואסרטיביות)" בתוך: הורים וילדים, 68: 34, 36.
לויד,ס.ר (1993) אסרטיביות חיובית: טכניקות מעשיות להצלחה אישית אור עם, תל אביב.
לינדנפילד, ג (1989) אסרטיביות, אור עם.
לינדנפילד, ג.(1996), האשה הפוזיטיבית, תל אביב, אור עם.
לירז, מאיר, השמים הם הגבול, תל אביב, לירז, 1995
מישלי, ד'(1994) אסרטיביות אסטרולוג, הוד השרון.
מישלי,ד'(1997) אסרטיביות כדרך להצלחה - בשבעה שיעורים אסטרולוג, הוד השרון.
מנהייט, ר. (1979) אימון אסרטיבי לפיתוח מנהיגות עבודת מ"א אוניברסיטת חיפה.
מנואל, ס (1979) איך לאמר לא בלי להרגיש אשם ? ירושלים, אוניפרס.
פורת, נ.(1995) "עידוד וטיפוח התנהגות אסרטיבית של מורים מתחילים" בתוך: דפים 21, עמ' 93-109. מכון מופ"ת, תל אביב.
פישר, א. (1985) "להגיד לא - ולהשאר ביחסים טובים". בתוך: נעמת: הירחון לאשה ולמשפחה, אוגוסט-ספטמבר 1985, 38-36
פישר, א.(1986) "צוהר אל לב הבטחון" (על הסדנאות לאסרטיביות) בתוך : נעמת: הירחון לאשה ולמשפחה, מאי 1986, 29-27
פלפס, ס.(1995) האשה האסרטיבית, תל אביב, אור עם.
צלנר, ד. (1989) אסרטיביות, בהירות תפקיד ושביעות רצון בעבודה עבודת מ"א אוניברסיטת ת"א.
קליש, א.(1996) פתוח כשורים להתנהגות אסרטיבית, וזיקתם לשליטה-עצמית בקרב בנות בכתות י'-יב', עבודת MA, אוניברסיטת חיפה
רובינוב, א. (1998) אומנות ההוראה פלדהיים, ירושלים
ריס, ש., גרהם, ר. (1995)הכשרה לאסרטיביות אח, תל אביב.
Butler,p(1983). Talking to yourself: learning the language of self-support san Francisco: Harper Row
Dr. Thomas Gordon(1993), T.E.T: Teacher Effectiveness Training, New York, Random House
אסרטיביות · כבוד · כללים · מורה · תלמיד
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסרטיביות - המדריך המעשי למורה", סמינריון אודות "אסרטיביות - המדריך המעשי למורה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.