עבודה מס' 060613
מחיר: 156.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: חשיבות החינוך הבלתי פורמלי ונחיצותו בהשתלבותו בחינוך הפורמלי בתקופה הפוסטמודרניסטית במדינת ישראל.
1,950 מילים ,15 מקורות ,2000
יש למנוע את "טביעתה ההדרגתית של מערכת החינוך המודרנית בסערה הפוסטמודרנית" (אבירם, 1999). המודרניות קידדה פעילויות והפרידה בין מערכות עפ"י הגדרות ברורות וחד משמעיות, אך האם בסערה הפוסטמודרנית ניתן לקבע דברים באופן חד משמעית? האם במסגרת החינוך הפורמלית איננו מוצאים שימוש בכילים של החינוך הבלתי פורמלי? או האם החברים העובדים במסגרת החינוך הבלתי פורמלי אינם משתמשים באמצעי החינוך הפורמלי? האם בתקופה הפוסט מודרנית יש חשיבות למסגרת החינוכית או לדרך הביצוע? . יש הרואים בחינוך בלתי פורמלי מסגרת המקיפה את כלל הפעילויות שמחוץ למערכת החינוך הבית ספרי.
גישה אחרת, שמה דגש על תכונותיו היחודיות של החינוך הבלתי פורמלי, המאפשרות מילוי תפקידים חברתיים - חינוכיים (גל, 1985)
המאמר דן בחשיבותו של החינוך הבלתי פורמלי ונחיצותו בהשתלבותו בחינוך הפורמלי בתקופה הפוסטמודרניסטית במדינת ישראל. זיהוי מרכיבי החינוך הבלתי פורמלי ויישומם במסגרת החינוך הפורמלי חשובים להבנת תרומתו של החינוך הבלתי פורמלי במערכת החינוך.
עיקרי תכני המאמר באים לידי ביטוי בשיר המצורף, שנכתב במיוחד לצרכי הנאת קורא המאמר.
אבירם ר. (1999) . לנווט בסערה - חינוך בדמוקרטיה פוסטמודרנית, מסדה .
בן ארי ר. וריץ' י' (1994) . " גישות הוראה אלטרנטיביות לכיתה הטרוגנית - ניתוח משווה", בתוך - שיטות הוראה לכיתה ההטרוגנית , עמ' 279 - 253 , רכס הוצאה לאור , אבן יהודה .
בן אריה א. וציונית י. (עורכים) (1998) . " ילדים בישראל , שנתון סטטיסטי" , המועצה המקומית לשלום הילד , ירושלים .
גולדברגר ד. (1995) . המערה המודרנית , ירושלים : חברת המתנ"סים .
גל מ. , "החינוך הבלתי פורמלי בישראל - מסגרות מקריות או מערכות הממלאות תפקידים חינוכיים ייחודיים" , בתוך - ו. אקרמן ואחרים (עורכים) , חינוך בחברה מתהווה , המערכת הישראלית , הוצאת הקיבוץ המאוחד , מוסד ון-ליר , עמ' 666 - 601 .
דיואי ג'. (1960) . דמוקרטיה וחינוך , ירושלים : מוסד ביאליק .
דיואי ג'. , דמוקרטיה וחינוך - מבוא לפילוסופיה של החינוך , מוסד ביאליק , ירושלים , 1960 .
דר י. , ורש נ. (1991) . "פערים סוציו-אקונומיים ועדתיים בהישגים לימודיים בחטיבת הביניים בישראל" , מגמות , כרך ל"א (2) .
יוגב א. ושפירא ר. (1992) . "השכלה , משכל ורכישת סטטוס : היבטים עדתיים בהתפתחותה של ישראל כחברה מסמיכה", בתוך - התפשטות ההשכלה בישראל , עמ' 53 - 29 , תל אביב .
כהנא ר. , קוים לניתוח סוציולוגי של ארגוני נוער בלתי פורמליים . מתוך - "מגמות" , נובמבר 1974 , כרך כ"א (1) , עמ' 46 - 36 .
סבירסקי ש. (1990) . חינוך בישראל , מחוז המסלולים הנפרדים , הוצאת ברירות , תל אביב .
פסטרנק ר. (1994) . המעגל הראשון - חיים בכפיפה אחת , רב ספר למצבים במשפחה , המשפחה - חממה או מלכודת , איתאב , תל - אביב .
פרידמן י. , הורוביץ ת. , שליב ר. (1988) . אפקטיביות , תרבות ואקלים של בתי ספר , ירושלים : מכון הנרייטה סאלד .
קלר ד' (1996) , חינוך בלתי פורמלי בישראל : מספר קוים לאפיונו הארגוני והפדגוגי , בית הספר לחינוך , מכללת בית - ברל .
שיפמן מ"ד (1978) , סוציולוגיה של בית הספר , אקדמון , האוניברסיטה העברית , ירושלים .
שמידע מ. , חינוך חברתי בבית הספר העל יסודי , הוצאת ספרים אחיאסף בע"מ , תל - אביב , תשל"ט .
COMER S. P. (1988). "IS PARENTING ESSENTIAL TO GOOD TEACHING? NATIONAL EDUCATION ASSOCIATION, 616, PP. 34-40.
בלתי · חינוך · מסגרת · עקרונות · פוסטמודרניזם · פורמלי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חשיבות החינוך הבלתי פורמלי בשנות ה-2000", סמינריון אודות "חשיבות החינוך הבלתי פורמלי בשנות ה-2000" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.