עבודה מס' 060540
מחיר: 156.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת רעיון הכיתה ההטרוגנית וניתוח שיטות הלמידה ההטרוגניות תוך התייחסות אישית של הכותב.
2,833 מילים ,19 מקורות ,2001
עוד בהיותי תלמיד תיכון נמניתי עם תלמידי השנתונים אשר ביצעו בחינות בגרות במסגרת הרפורמה. לשאלתנו במה המדובר נענינו שהרפורמה מטרתה לבצע שינוי במבנה הבחינות. בדרך כלל השינוי גרם להקשייה על התלמידים: הוספת חומר לבחינות, הרחבת נושאים קיימים, קיצוץ זמני בחינות וכו' ולכן ברורה היתה הרגשתנו כי השנתון שלנו "נדפק" ועל גבינו נערכים ניסויי משרד החינוך. נזכרתי, באותן שעות, כי גם בביה"ס היסודי בוצעה בזמני רפורמה: זו היתה בשיטת האינטגרציה - משמע שילוב ילדי שכונות עם ילדי אזורים איכותיים יותר לשם השגת שוויון ברמת החינוך בעיר. תהליך זה כלל הינתקות מחברים רבים ומעבר לבית ספר חדש ולא מוכר.
כיום, במהלך השעורים והדיונים על הטרוגניות הכיתה, חזרו בזכרוני קשיי המורים שלימדו את כיתתי. ההטרוגניות היתה גדולה ותלמידים בעלי רקע, מטען והשכלה שונה חוברו יחדיו - מעין "כור היתוך" שעד היום אינני מסוגל להעריך את תוצאותיו.
סיבות אלה הניעו אותי לבחינת רעיון הכיתה ההטרוגנית בכתיבה זו וניתוח שיטות הלמידה ההטרוגנית. באמצעות ניתוח זה מבקש ומקווה אני להגיע לתשובות לשאלות שהועלו עוד בתקופת היותי תלמיד תיכון.
כתיבת העבודה מטרתה לתת תשובות לשאלות אלה, תוך התבססות והפגנת הידע התיאורטי שנרכש בכיתה. ההתבססות בחומר הנלמד תהיה יחד עם הרחבת מספר נושאים שלדעתי יש צורך להרחיבם ולתת עליהם את הדעת, זאת למרות שכתיבת עבודה בסדר גודל כזה אינה מאפשרת התפרשות והרחבת הקונטקסטים אל מעבר לרמה סבירה.
העבודה תבוסס על מחקרים וחוקרים דידקטיים מוכרים המפורטים בסופה כגון: בלום, גילת, פוקס, ריץ, שרן , Kartwohl , kibler ועוד.
תוכן העניינים:
פתח דבר
מבוא
שיטות הוראה בכיתה הטרוגנית
שיטות הוראה מפעילות
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
אוניברסיטה פתוחה - תכנון,פיתוח וישום ת"ל. יחידות 6,8 .
אוניברסיטה פתוחה - הוראה יחידנית- מקראה.
איזן,י.(1983) - מרכזי למידה כאמצעי הוראה בכיתות הטרוגניות.
אמיר,י.ושרן,ש. (1985) - אינטגרציה בחינוך. עם עובד.
גילת,י. (1986) - למידה שיתופית והתנהגות מילולית בכיתה הרב עדתית. אונ' ת"א- ביה"ס לחינוך.
הרץ-ליזרוביץ,ר. ופוקס,א.(1987) - למידה שיתופית בכיתה. הוצאת אח.
וגנר,מ. (1991) - יש מבחן! בניית מבחני הישגים והערכתם. מכון הנרייטה סאלד ומשרד החינוך והתרבות.
חטיבה,נ. (1996) - הוראה יעילה באוניברסיטה- מתאוריה למעשה. רמות-אונ' ת"א.
כהן,אנט (1995) - שיטות הוראה מפעילות.הוצאת אח.
מושל,א (1994) - הוראה בכיתות הטרוגניות. מכון הנרייטה סאלד.
מרכוס,ט (1989) - הוראה בכיתה הטרוגנית. דפים,8.
קשתי,י.ואלפרט,ב. (1997) - בית ספר הטרוגני: אחדות בתוך שונות. רמות - אונ' ת"א.
רון,צ. (1990) - מכיתה הטרוגנית לכיתה אינטגרטיבית. עיונים בחינוך ומשרד החינוך והתרבות.
ריץ',י (1989) - ההטרוגניות בבית הספר- בעיות בהתמודדות. הוצאת עם עובד.
ריץ',י.ובן- ארי.(1994) - שיטות הוראה לכיתות הטרוגניות. הוצאת רכס.
שרן,ש.ושרן,י (1975) - הוראה בקבוצות קטנות. הוצאת שוקן.
Bloom,b.s (1956) - taxonomy of educational objectives. Rand mcnally.
Kartwohl,d,r (1964) - taxonomy of educational objectives.D.mckay.
Stahl,a (1990) - curriculum and teaching.
בכיתה · הוראה · הוראת · מדעים · חדשניות · מפעילה · שיטות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראה בכיתה הטרוגנית", סמינריון אודות "הוראה בכיתה הטרוגנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.