היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקולנוע הניו-זילנדי הפמיניסטי בשנות התשעים לפי הסרטים 'הפסנתר' ו'פעם היו גיבורים'

עבודה מס' 060509

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון תיאורטי וניתוח הסרטים.

6,807 מילים ,10 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ניו זילנד, מדינת איים בדרום האוקיינוס השקט, מייצגת בטופוגרפיה שלה ובדמוגרפיה שלה ארץ של ניגודים. נופי הטבע הסוערים, הפסטורליות המשכרת של ההרים והאגמים בדרום, מתעמתים מול הנופים העירוניים הצפופים, המתועשים, של הצפון. תושביה האנגלים של המדינה, שהיגרו אליה במהלך המאה ה-19', דחקו את רגליהם של הילידים המאורים, שהגיעו מן הצפון כ-500 שנה לפני-כן והפכו אותם לאזרחים 'סוג ב''. בעבודה זו אנסה לבחון שתי גישות מעט שונות, הדנות במעמדה של האישה הניו-זילנדית בחברה זו. האחת, אישה אנגליה לבנה המגיעה לאיים במחצית המאה ה-19' להתיישב בהם; השניה, אישה מאורית ממשפחת פועלים ענייה, המתגוררת בפרברי אוקלנד בתנאים מחפירים בשנות ה-90' של המאה ה-20'. אדה, מן 'הפסנתר' של ג'יין קמפיון, לוחמת את מלחמת העצמאות שלה הרבה לפני שקמו התנועות הפמיניסטיות, כמאה שנים אח"כ ואילו בת', הגיבורה ב-'פעם היו גיבורים' של לי טומאהורי, נלחמת את מלחמתו של עמה, המדוכא בחברה הלבנה. שתי הנשים חזקות, דומיננטיות, אך על שתיהן עוברות תלאות רבות עד שהן מגיעות לרגע הפיכחון.
העבודה מחולקת למספר פרקים, בהם אנסה לדון בסוגיית המחקר הפמיניסטי של הקולנוע ולהגיע, בסופו של דבר, אל הסרטים עצמם. עבודה זו אינה מחקר השוואתי כלל וכלל. כל מטרתה היא לנסות ולתאר כיצד גישות שונות מטפלות בסוגייה הפמיניסטית - הן תיאורטית והן מעשית. אין כאן 'שאלה למחקר' ונסיון למצוא תשובה, וגם אין כאן כל יומרה לקבוע עמדה חד משמעית. זהו רק נסיון קטן, תמציתי, לדון בסוגיות אלו באופן בסיסי. מובן שכל דיון רציני יותר, מעמיק, ידרוש מחקר מקיף יותר.

העבודה מחולקת לפרק מבוא ולשני חלקים:
פרק המבוא סוקר בקצרה את הגישות המרכזיות במחקר הפמיניסטי, את מקורותיו והתפתחותו.
החלק הראשון הוא החלק התיאורטי של העבודה. גם הוא מחולק למספר פרקים או חלקים.
הראשון מביא את אחד הנדבכים המרכזיים עליהם נשענת התיאוריה הפמיניסטית הפסיכואנליטית והוא סיפורה של פנדורה מן המיתולוגיה ומשמעויותיה הסימבוליות במחקר היום. חלק זה חשוב מפני שממנו נגזרים כל המחקרים הפמיניסטיים בקולנוע. הפרק השני, המסיים את החלק התיאורטי, סוקר בקצרה כיצד חוקרות שונות מנסות ליצור קריאות חתרניות לסרטים 'גבריים' וזאת מתוך נקודת מוצא כי הקולנוע, ככלי, הוא כלי גברי.
חלק ב' של העבודה הוא החלק הניתוחי. כאן אנתח שני סרטים, כאמור: 'הפסנתר', מ-1992 של ג'יין קמפיון; ו- 'פעם היו גיבורים', מ-1995 של לי טמאהורי. שני הסרטים הם הפקות ניו-זילנדיות והם עוסקים בהווי החיים בניו-זילנד בשתי תקופות שונות בתכלית, כאמור בפתיחת ההקדמה. ניתוח הסרטים יתייחס למעמד האישה בעלילה, למציאות בה היא פועלת ובסיבות למאבקה.
פרק הסיכום הקצר ינסה לתמצת בקצרה את הממצאים שעולים מן המחקר.

תוכן העניינים:
הקדמה ומבוא
חלק א - תיאוריה:
המיתוס של פנדורה - שורשי המחקר הפסיכואנליטי הפמיניסטי התיאורטי
ביקורת פמיניסטית לקולנוע - קריאות חתרניות לסרטים 'גבריים'
חלק ב' - ניתוח ומחקר:
'הפסנתר' (1992), ג'יין קמפיון - פמיניזם וזהות מינית בניו-זילנד הויקטוריאנית
'פעם היו גיבורים' (1995), לי טמאהורי - ניו זילנד של בני המיעוטים בשנות ה '-90
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת:
העבודה כוללת ציטוטים באנגלית מתוך המקורות הביבליוגרפיים.

מקורות:

Doane, Mary Ann, The "Woman's Film": Possession and Address, Re-Vision Essays in Feminist Film Criticism, Doane, Mellencamp Williams (eds.), The American Film Institute, Los-Angeles, 1984. .
Hendershot, Cyndy, The Animal Within: Masculinity and the Gothic, The University of Michigan Press, Michigan, 1998. Cp. 8: (Re)Visioning the Gothic - Jane Campion's Film The Piano.
Kaplan, E. Ann, Women Film, Both Sides of the Camera, Methuen, New York, 1983.
Mayne, Judith, Feminist Film Theory and Criticism, Multiple Voices In Feminism Film Criticism, Carson, Dittmar Welsch (eds.), University of Minnesota Press, Minneapolis, London, 1994.
Mayne, Judith, The Woman at the Keyhole: Women's Cinema and Feminist Criticism, Re-Vision Essays in Feminist Film Criticism, Doane, Mellencamp Williams (eds.), The American Film Institute, Los-Angeles, 1984.
Mulvey, Laura, The Myth of Pandora - A Psychoanalytical Approach, Feminisms In The Cinema, Laura Pietropaolo Ada Testaferri (eds.), India University Press, Bloomington and Indianapolis, 1995.
Mulvey, Laura, Visual Pleasure and Narrative Cinema, Visual and Other Pleasures, Indiana University Press, Bloomington, 1989.
Rich, B. Ruby, In the Name of Feminist Film Criticism (1978), Multiple Voices In Feminism Film Criticism, Carson, Dittmar Welsch (eds.), University of Minnesota Press, Minneapolis, London, 1994.
Walker, Janet, Psychoanalysis and Feminist Film Theory: The Problems of Sexual Difference and Identity, Multiple Voices In Feminism Film Criticism, Carson, Dittmar Welsch (eds.), University of Minnesota Press, Minneapolis, London, 1994.

תגים:

מיגדר · מגדר · ג'נדר · נשים · אישה · אשה · ויקטוריאניות · חתרנות · מאורים · מאלווי · פמיניזם · פנדורה · קולוניאליזם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקולנוע הניו-זילנדי הפמיניסטי בשנות התשעים לפי הסרטים 'הפסנתר' ו'פעם היו גיבורים'", סמינריון אודות "הקולנוע הניו-זילנדי הפמיניסטי בשנות התשעים לפי הסרטים 'הפסנתר' ו'פעם היו גיבורים'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.