עבודה מס' 060478
מחיר: 216.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: העבודה טוענת נגד תרבות הרייטינג ובעד הענקת תרבות גבוהה לקהל.
2,602 מילים ,11 מקורות ,2001
נראה שניתן למקם את תחילתה של התקשורת בת ימינו במהפיכת הדפוס במאה ה-17. עד אז ניתן היה לראות תקשורת כדבר בין אישי ובתוך קבוצה מצומצמת יחסית של אנשים. כתבים היו בדרך כלל מיוחדים לכתבי קודש ולא
לנושאים חדשותיים או סיפוריים. עם פרוץ מהפיכת הדפוס, נוצר מצב שעגות שונות היו קרובות יותר לשפת דפוס מסויימת והן אלו שקבעו את הצורה המשותפת של השפה (אנדרסון, 76-77 :1999)
מרבית הקהל המהווה את צרכני התקשורת מעדיף את התרבות העממית. עבור מרבית הקהל תחומי העניין הינם פשוטים וקשורים לחיים היום-יומיים ובכלל זאת לעבודה, לכפר או לעיירה או לשכונה הקרובה ולא לתחומים מעודנים שהם מנת חלקן של קבוצות אליטות קטנות (אורטגה אי גאסט, 18-19 :1978). האליטות רגילות לסגנון חיים שונה וברמה גבוהה יותר. הן גם רגילות לתכנים תרבותיים שאינם עולים בקנה אחד עם השכבות הנמוכות, המהוות את חלקה הגדול של האוכלוסיה, שכן גם מעמדות הביניים מעדיפים את התרבות הפשוטה והעממית ולא את התרבות האליטיסטית שהיא מנת חלקם של המיעוט (Gans, 1974: 42) יחד עם זאת יש להביא בחשבון כי קיימת קבוצה לא מבוטלת, אם כי מדובר בקבוצת מיעוט, המעוניינת ב"תרבות גבוהה" ואינה מוכנה להסתפק בתרבות העממית המוצעת לרוב.
לכאורה הטלויזיה המסחרית אינה אמורה לספק 'תרבות גבוהה', כיוון שעיקר מטרתה הוא מיקסום הרווחים ומקסום הרווחים נובע מחשיפה גבוהה של התוכניות, לא בכדי מכונה התרבות המשווקת לקהל הצופים קיום 'תרבות הרייטינג'. עבור אותו מיעוט המעוניין ב'תרבות גבוהה', ניתן לספק מצרך זה רק בטלויזיה הממלכתית, המחויבת לרבדים השונים של האוכלוסיה ושיקוליה אינם למטרות רווח. לכאורה נראה, כי התכנים שהתקשורת צריכה לספק לקהל הינם עניין ברור שאינו מצריך דיון. למרות זאת, קיימות סיבות שונות המצדיקות את הענקת התרבות הגבוהה לקהל.
אורטגה אי גאסט, ח., (1978), מרד ההמונים, זמורה, ביתן, מודן, תל-אביב.
איילון, י., (אוסף, עורך ומתרגם), (1994), תקשורת ההמונים המשודרת - והחברה, איילון, תל אביב.
אנדרסון, ב., (1999), קהילות מדומיינות, האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
יורן, נ., "העם האמיתי מול הפוליטיקה המזויפת", מצד שני 18, 1999, ע"מ 39-41.
קימרלינג, ב., "דת, לאומיות ודמוקרטיה בישראל", זמנים 50-51, 1994, עמ' 116-131.
רובינשטיין, א., (1997), מהרצל עד רבין והלאה, שוקן, ירושלים ותל-אביב.
שביט, א., "יצאתי להפסקה, תיכף אשוב", מוסף הארץ, 21.7.2000, עמ' 22-28.
Caughie, J., "Playing at Being American", in: Mellencamp, P., (ed.), (1990), Logics of Television, BFI pub., London, pp. 44-58.
Gans, H. J., (1974), Popular Culture and High Culture, Basic Books, New-York.
Goldwert, M., (1972), Democracy, Militarism, and Nationalism in Argentina, 1930-1966, University of Texas Press, Austin London.
Williams, R, "Culture is Ordinary", In: Gray, A., McGuigan, J., (eds.) (1958), Studing Culture, Edward Arnold, London, pp. 5-14.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מתרבות המונים לרב תרבותיות - הענקת תרבות גבוהה לקהל", סמינריון אודות "מתרבות המונים לרב תרבותיות - הענקת תרבות גבוהה לקהל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.