היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול אסטרטגי

עבודה מס' 060130

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניהול אסטרטגי בחברת מיקי העוסקת בפיתוח מערכות ייצור ושיווק של מערכות אלקטרוניות המיועדות למפעלי תעשייה כבדים.

2,728 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. תקציר מנהלים
2. מבוא
2.1 רקע כללי
2.2 מקום הפעילות
2.3 בעלות החברה
3. ניתוח הסביבה
3.1 חוזקות
3.2 חולשות
3.3 הזדמנויות
3.4 איומים
4. יעוד ויעדי הארגון
5. חלופות אסטרטגיות
5.1 האסטרטגיה הנוכחית
5.2 חלופות להשגת האסטרטגיה
5.3 ניתוח החברה על פי מודל אנסוף
5.4 פיתוח השוק
5.5 פיתוח המוצר
5.6 הגוונה
6. אסטרטגיות של צמיחה
6.1 החלופות
6.2 השוואת החלופות
6.3 המלצות
6.4 תוכנית עבודה
סיכום
ביבליוגרפיה

עבודה זו עוסקת בניהול האסטרטגי של חברת מיקי העוסקת בפיתוח מערכות ייצור ושיווק של מערכות אלקטרוניות המיועדות למפעלי תעשייה כבדים, היא מתמחה בנושא של מערכות מבוקרות מחשב.
מוצרי החברה הם מערכות בקרת תנורים המיועדים לתנורים תעשייתיים. המערכות כוללות ארבעה מרכיבים עיקריים:
*מערכת הכוח - כוללת גופי קירור מאלומיניום וטייריסטורים היכולים לשלוט בזרם העובר בתנור וכתוצאה מכך בטמפרטורה.
*מערכת הבקרה - בעזרתה שולטים בטייריסטורים. קיימות שתי שיטות בקרה עיקריות:
*מערכות בקרה אנלוגיות - אמינות, זולות, קלות לתפעול ואחזקה אך כוללות מספר מועט של אפשרויות, עם הגנות פשוטות למערכת.
*מערכות הבקרה דיגיטליות - מאפשרת דיוק רב יותר של קביעת הטמפ', הגנות משוכללות לתנור, תצוגות פרמטרים אפשרות שליטה מרחוק ותקשורת מחשבים.
המערכות הדיגיטליות יקרות יותר ודורשות כוח אדם מיומן יותר לתפעולם.

לחברה יש קשיים לעמוד מול מתחרים כמו הסינים, היפנים, או הקוריאנים, שכושר הייצור שלהם טוב וזול מהחברה. אולם יתרון החברה הוא לאו דווקא בייצור, היתרון היחסי הנוסף של החברה הוא מערכות פיתוח תחומים של שוק קטן, שוקי "נישה", שבהם הכמויות יחסית קטנות ולכן לא קיימת תחרות מצד חברות גדולות.

הקשיים העיקריים הם:
א. חוסר הון להשקעה בפיתוח מוצרים בטכנולוגיות חדשות, במערכות ייצור חדשניות והשקעה מסיבית בשיווק.
ב. הקושי בהשגת מהנדסים מומחים לפיתוח ולשיווק.
ג. קושי בפרסום ושיווק מול חברות הענק (ג'נרל או כל חברה בגודל שלה)
האיומים הם:
1. חוסר יכולת לספק אחריות מלאה למוצרים.
2. מוצרי החברה מיועדים לשוק מצומצם (מוצרי נישה) שמוחלף בחלקו ע"י מוצרים בטכנולוגיות חדשות יותר.
3. ירידת מחירים של כ15% - בשנה באופן שוטף בשנים האחרונות.
4. קשיים אצל מספר מפיצים שגורמים להפחתה בהזמנות.
5. החברה לא נמצאת במרכזי המכירות.
6. שחיקת הדולר ומדיניות האוצר מאיימות על רווחיות החברה.
7. ירידת מחירים עולמית במוצרים אלקטרוניים.

על פי הנתונים לעיל אודות ח ולשות החברה והחלופות שעומדות לרשותה, האסטרטגיה הטובה ביותר היא רכישת חלק נוסף למפעל, או הזמנתו מחברות אחרות, על מנת לשפר את טיב המוצר, כך שלקוחות יוכלו לקבל את כל מבוקשם בחברה.

ביבליוגרפיה
1. גלאי, דן, ליאור (1992): תהליך התכנית העסקית : אופציות טכנולוגיות הוצאה לאור תל-אביב.
2. סלומון דוד, רפפורט אמנון (1998) , תכנון עסקי הלכה למעשה: בי-פלן פיתוח עסקי.
3. אבירם, אריה (1997), "למה הם נכשלים" ? סטטוס , גיליון דצמבר, עמ' 8-10
4. אבירם אריה (1996) "גורמי הכישלון בעסק הקטן והבינוני", משקי הון, גיליון ספטמבר עמ' 8-10 (תדפיס).

מקורות:

גלאי, דן, ליאור (1992): תהליך התכנית העסקית : אופציות טכנולוגיות הוצאה לאור תל-אביב.
סלומון דוד, רפפורט אמנון (1998) , תכנון עסקי הלכה למעשה: בי-פלן פיתוח עסקי.
אבירם, אריה (1997), "למה הם נכשלים" ? סטטוס , גיליון דצמבר, עמ' 8-10
אבירם אריה (1996) "גורמי הכישלון בעסק הקטן והבינוני", משקי הון, גיליון ספטמבר עמ' 8-10 (תדפיס).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול אסטרטגי", סמינריון אודות "ניהול אסטרטגי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.