היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבט אומנותי ופסיכולוגי על תפיסת עולמו של פיקאסו את אביו כפי שהדבר עולה בציוריו בתקופת נעוריו ובגרותו

עבודה מס' 060054

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחותו של הנער אשר גדל למשפחת אומנים, והדרך בה הדבר השפיע על חייו ועל דרך עבודתו.

9,763 מילים ,22 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת באחד הנושאים המרתקים ביותר לדעתי: היחס בין פיקסו לאביו.
בעבודה זו אנסה להציג את הנושא הנ"ל על ידי בחינת ציוריו של פיקאסו וכיצד הם הושפעו ממערכת היחסים שלו עם הוריו. כלומר ניתן בברור לראות את יחסו של פיקאסו כנער הן לאביו והן לאימו על ידי התבוננות ביקורתית בציוריו. כדי להוכיח נושא זה, בניתי את עבודתי זו בשלושה פרקים עיקריים:
בפרק הראשון מסופר על הדמות דון חוזה רואיז בלסקו - אביו של פיקאסו, על סיפור חייו, על ההתפתחויות בחייו וכיצד ראה זאת פיקאסו על פי מוטיבים שונים שחזרו בציורים רבים של הבן אשר צייר את אביו. אך למעשה כל פעם הוצגו במשמעות שונה.
בפרק השני אנסה להוכיח את השפעתו הגדולה של דון חוזה רואיז על פיקאסו הצעיר, בכך שאימץ לעצמו מוטיבים רבים אשר הופיעו גם בציורי אביו. כגון היונה, השור, והיחס לחברה ולמשפחה.
צייר רגיל מן השורה- סביר להניח שלא היה מאמץ לעצמו מוטיבים רבים כל כך שחוזרים על עצמם לאורך כל חייו, אלמלא היו חלק בלתי נפרד מאישיותו.
פרק זה מראה את יחסי הגומלין האמביוולנטיים ביחסים בין פיקאסו לאביו. מצד אחד היה פיקאסו ביקורתי מאד כלפי אביו ופעמים רבות הציג אותו באור שלילי, ומצד שני- הוא השפיע רבות על חייו, בכך שגרם לו לאמץ את המוטיבים המרכזיים בציוריו.
ניתן לשער על פי זאת שפיקאסו כילד הפנים את דמותו של אביו, וכשגדל לא יכול היה להתנתק מכך ולכן ביקר אותו בדרך של רמיזה בתיאורים שונים אשר מעלים קונוטציות שליליות.
הפרק השלישי מראה את היחס של פיקאסו להוריו וביחוד לאביו על פי השינויים בחתימתו. משום שחתימה זו היא הנקודה האישית ביותר של הצייר על ציורו, וכיצד הוא רוצה להיזכר ולתת את נקודת המגע שלו לסוף הציור.
בפרק זה אציג בברור את השינוי ביחסו של פיקאסו לאביו בכך שבתחילה היה נוהג לחתום את שמו כשם אביו אך במהלך השנים עם התבגרותו אנו רואים את ההתנתקות מדמות האב, ודווקא את החזרה וחיפוש אחר החום והביטחון בדמות האם, אותה בחר להציג יותר ויותר באור חיובי ככל שהתבגר.
לאורך כל העבודה אנסה להוכיח את השינויים שחלו בפיקאסו, בעיקר בנקודת - הראות כלפי אביו.

תוכן העניינים:
מבוא
הקדמה
פרק א' - התחקות על דמות האב "דון חוזה רואיז בלסקו", והתחקות על דמות האב כפי שהוא מבוטא ע"י ציוריו של פיקאסו.
פרק ב' - מוטיבים שאולים מיצירות אביו של פיקאסו, ופיתוחם ע"י פיקאסו במשך השנים.
פרק ג' - תמורות בחתימת פיקאסו המשקפות מערכת יחסים מורכבת כלפי הוריו.
סיכום
רשימת תמונות (התמונות עצמן אינן כלולות בקובץ העבודה)
ביבליוגרפיה

מקורות:

גורדון, א. "מהם סיכויו של ילד גאון להיות אמן", משקפיים, גליון מספר 13,יולי 1991.
ד"ר גמזו, ח. פיקאסו, רביבים תל אביב.
הדס, נ. עיונים באמנות המאה העשרים, המרכז לחינוך טכנולוגי, 1990.
יולנטון, א. פאבלו פיקאסו, פועלים, 1958.
להב, ז. פרקים בתולדות האמנות, המרכז לחינוך טכנולוגי, 1989.
סגן- כהן, מ. "אין ילדי פלא בציור" , משקפיים, גליון מספר 13, יולי 1991.
פראנסואז, ז. קרלטון, ל. החיים עם פיקאסו, דולפין 1968.
Boeck, W. Sabartes, J. Picasso, N.Y. 1955.
Boudaille, G. Picasso, N.Y. 1987.
Carsten-Peter, W. Picasso, Benedict Taschen, 1991.
Daix , P. Picasso, Thames Hudson, 1965.
Douglas, D. "Picasso's Picassos" , The Treasures of L.A. California, London, 1961.
Gedo, M. Art as Autobiography, University of Chicago Press, Chicago London, 1980.
Girold, J. Picasso, Birth of a Genius, N.Y. 1972.
McCully, M. (Ed) A Picasso Anthology: Documents, Criticism, Reminicences, Thames Hudson, 1981.
Palau, J. Picasso, N.Y. 1966.
Penrose, R. Portrait of Picasso, London, 1971.
Penrose, R. Picasso, his Life and Work, N.Y. 1966.
Reverdy, P. Pablo Picasso, Paris, 1924.
Richardson, J. A Life of Picasso, Vol I, 1881-1906, N.Y. 1991.
Sabartes, J. Picasso, Documents and Icongraphiques, Geneva, 1954.
Walther, L. Pablo Picasso 1881-1973, Genius of the Century, Keln, Taschen, 1993.

תגים:

פאבלו · פיקאסו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבט אומנותי ופסיכולוגי על תפיסת עולמו של פיקאסו את אביו כפי שהדבר עולה בציוריו בתקופת נעוריו ובגרותו", סמינריון אודות "היבט אומנותי ופסיכולוגי על תפיסת עולמו של פיקאסו את אביו כפי שהדבר עולה בציוריו בתקופת נעוריו ובגרותו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.