היישום אינו מחובר לאינטרנט

אוריינות אקדמית-המחשב בבתי הספר והשפעתו על המורה

עבודה מס' 050544

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הספרות בנוגע לשימוש במחשב בבית הספר והבעיות שנובעות מכך.

4,203 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת במחשב כחידוש מהפכני במערכת החינוך ובהשפעתו על המורה. חוקרים רבים דנים בפרוטרוט בסוגיות ובבעיות מרכזיות בעיצוב מדיניות הפעלת מחשבים במערכת החינוך והגשמתה. מהם ההישגים ומהן התקוות בתחום זה, מדווחת טל ממשרד החינוך בדו"ח 1994. ממסמך זה אנו שומעים על מצב מהפכת המחשוב בבתי ספר כיום, הסיכויים מול קשיי הביצוע .

מעודדים את התהליך הצוות הפדגוגי - טכנולוגי של אוניברסיטת בן גוריון, המציעים מהפכת מחשוב שמאפשרת הגמשת בית הספר והפיכתו למרכז תקשורת.
סלנט, שחוקר את הנעשה בתחום הניסויי, מחזק את המחקר ע"י דיווח על בתי ספר בארה"ב המיישמים את התוכנית. מחשב אישי ודיסקט המאחסן את החומר הנלמד תפסו את מקום ספרי הלימוד המודפסים.

התוצאה למעשה היא המסקנה המתקבלת שיש להיערך בתחום הטכני - תקציבי והן בהכשרת מורים בשימוש יעיל בהוראה ממוחשבת .

ההתנגדות לשיטה הממוחשבת נובעת מכך שהמחשב מהווה איום למקצוע ההוראה ולמורים עצמם בהפיכתם לחסרי ערך. מסתבר שהמחשב עדיין לא ידידותי לרוב האוכלוסייה. ישנם מאמרים המעידים על כך שהמורה סובל מחרדות כגון השינוי שיפגע במעמדו, יזיק למוניטין שלו או אף יחשוף חוסר התאמה מקצועית.

תוכן העניינים:
הקדמה

פרק ראשון -
א. המחשב ומדיניות השימוש בו במערכת החינוך.
ב. המחשב כמענה, יתרונות וחסרונות.

פרק שני -
א. החינוך בשנות האלפיים.
ב. השינויים במסגרת ובתוכני הלימודים
ג. דפוסי ההתנהגות, השקפה ועמדה של המורים .

פרק שלישי -
א. הקשיים וההתנגדויות.
ב. תפקידו של המורה במערכת הממוחשבת והשתלמויות כמנוף להתמודדות.
ג. עבודת צוות המורים בבניית תוכנית לימודים.

סיכום ומסקנות

ביבליוגרפיה

מקורות:

איזנברג , י . ( 1991 ) "הוראה באמצעות מחשב" ,מחשבים בחינוך , 16 . ע"מ 42 - 36 .
אבירם , ר . ( 1991 ), "מהפכת המחשוב מאפשרת הגמשת בית הספר" מחשבים , יולי . ע"מ 22 - 19 .
גבעון , י . ( 1991 ) "יישומי מחשב בחינוך - ממדים ומסקנות" בית ברל . ע"מ 9 - 2 .
גבעון , י . ( 1991 ) "מה עושים מחשבים בחינוך" הד החינוך , ספטמבר . ע"מ 6 - 4 .
גזיאל , ח . ( תשל"ח ), על שינויים וחדשנות בבית הספר . מתוך : " בשדה חמד " , 21 . ע"מ 322 - 317 .
גלובמן , ר . ( תשנ"ג ), מאפיינים של בתי ספר מצליחים בתהליכי שינוי . ירושלים , משרד החינוך והתרבות .
טל , א . ( 1994 ) , "מהפכת המחשוב במערכת החינוך - סיכויים מול קשיי בצוע" מחשבים וכיף , 27 . ע"מ 9 - 6 .
סלנט , ע . ( 1991 ), "כיצד יראו ספרי הלימוד של שנות האלפיים" מחשבים , 117 . ע"מ 21 - 19 .
פלד , א . ז . ( 1989) , "מדיניות הפעלת מחשבים בחינוך" מגמות , ל"ב . ע"מ 185 - 165 .
MORRISH , I . ( 1976 ), " ASPECT OF EDUCATIONAL CHANGE" UNWIN EDUCATIONAL BOOKS PP. 54 - 47 , 87 - 102 .

תגים:

מורים · חינוך · מורה · מיחשוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אוריינות אקדמית-המחשב בבתי הספר והשפעתו על המורה", סמינריון אודות "אוריינות אקדמית-המחשב בבתי הספר והשפעתו על המורה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.