עבודה מס' 050541
מחיר: 265.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: דיון בנקודות העיקריות בעלות השלכות ישירות על המתרחש בהתערבות החינוכית ובמפגש היזום בין קבוצות שני העמים.
7,169 מילים ,4 מקורות ,2000
ההוויה הקיומית והמפגש היום-יומי בין שני העמים במדינת ישראל מורכבים ביותר. לא התיימרנו למצות את הנושא בשורות הבאות אלא להעלות נקודות עיקריות, בעלות השלכות ישירות על המתרחש בהתערבות החינוכית ובמפגש היזום שבין קבוצות נבחרות משני העמים. בשתי הקבוצות יש כמה יסודות משותפים של תכנים והיבטים פסיכולוגיים, אך השפעתם מתמדת ורצופה והיא טובעת את רישומה על כל יחיד ועל כל קבוצה לאומית כמכלול - הגם שלכל קבוצה היבטים פסיכולוגיים - חברתיים משל עצמה - וכמובן שרישומה ניכר על היחסים הבין-קבוצתיים. המפגש והיחסים שבין שתי הקבוצות נערכים במציאות, כשהיא שילוב בין גורמים רציונליים ואירועים חיצוניים לבין גורמים רגשיים ומציאות פסיכולוגית פנימית של כל יחיד וקבוצה.
חלק מן הדברים המועלים כאן עשויים להיחשב כבעלי סתירה פנימית (פרדוכסליים). יש להדגיש כי היחסים בין שתי הקבוצות הלאומיות, הלכה למעשה, הם מורכבים וסבוכים ביותר, וההיבטים שיפורטו לגבי כל אחת מן הקבוצות בנפרד ולגבי שתיהן גם יחד פועלים בו-זמנית. יתרה מזו, אין היבט פסיכולוגי אחד מקטין בהכרח מחשיבות היבט פסיכולוגי אחר (כמובן, בהסתייגות שהדברים נכתבים בהכללה ובודאי שאין הם בהכרח נכונים לגבי כל יחיד).
לא ניסינו בדברים אלה לנקוט נקודת מבט של מעריך או שופט, מה "צודק" או "נכון". הדברים משקפים את נקודת מבטנו בלבד על ההוויה הקיומית, מתוך גילוי אמפטיה כלפי שני העמים.
תוכן עניינים:
1. מבוא - מורכבות ההוויה הקיומית של יהודים ופלסטינים אזרחי ישראל
2. ההיבטים הפסיכולוגיים המשותפים לשתי הקבוצות
2.1 תפיסת השתייכות חד-מימדית
2.2 התגובה כפרשנות סטריאוטיפית
2.3 חשדנות הדדית
2.4 הקולקטיביזם כערך חיובי
2.5 לשני העמים עבר קיבוצי דומה
2.6 דה-לגיטימציה של הקבוצה האחרת
2.7 חילוף תפקידים אישי וקולקטיבי
3. ההיבטים הייחודיים ליהודים
3.1 חברה מודרנית בעלת ערכים דמוקרטיים
3.2 חברה בתהליכי גיבוש פנימי
3.3 מדינה יהודית במזרח תיכון ערבי
3.4 המציאות הפוליטית הייחודית כמחזקת פחדים קיומיים
4. ההיבטים הייחודיים לפלסטינים אזרחי ישראל
4.1 חברה מסורתית , סמכותית ושמרנית
4.2 חברה בתהליכי שינוי
4.3 קבוצת מיעוט
4.4 המציאות הפוליטית והשלכותיה הייחודית על גיבוש הזהויות
5. האנטישמיות
5.1 האנטישמיות בחינוך
5.2 האנטישמיות הערבית
5.3 אנטישמיות המכוונת מלמעלה
6. העיסוק בבתי הספר בישראל בנושא דו הקיום בין יהודים לערבים אזרחי ישראל
6.1 תוכניות לתלמידים
6.1.1 נפיצות העיסוק בחינוך לדו - קיום בכל בתי הספר בארץ :
6.2 לימוד השפה הערבית בבתי -ספר יהודיים
6.3 קבלת מידע על תכניות חינוך לדו - קיום
6.4 דיווח הגורמים המעצבים תכניות לדו - קיום בבתי- הספר
7. המפתח לדו קיום יהודי-ערבי
ביבליוגרפיה
הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.
קרול רזאל, איילה כץ. חינוך לדו קיום בין יהודים לערבים אזרחי ישראל בבתי הספר בארץ. מכון הנרייטה סאלד. ירושליים, תשנ"א 1991.
אליהו אלישיר . לחיות עם פלשתינים. ירושלים, תשל"ה.
חביבה בר, דוד בר - גל, בהשתתפות ג'אבר עסאקלה. לחיות עם הקונפליקט, פעילות הפגשה בקרב בני נוער יהודים ופלסטינים אזרחי ישראל. מכון ירושלים לחקר ישראל. תשנ"ה 1995.
אליהו אלישיר. לחיות עם פלשתינים. משגב ירושלים. ירושלים תשנ"ז.
אלוף יהושפט הרכבי. בין ישראל לערב. קובץ מאמרים. הוצאת מערכות.
מדינת · סכסוך · פלסטיני · ישראלי · ערביי · ערבי · פלשתינאי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך לדו קיום בין ערבים ליהודים", סמינריון אודות "חינוך לדו קיום בין ערבים ליהודים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.