עבודה מס' 050154
מחיר: 276.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת תאוריות בנושא תוך התייחסות לסטיות (סמים, אלכוהול, עבריינות נוער ודיכאון).
7,920 מילים ,5 מקורות ,1999
תוכן עניינים:
מבוא
השלב הראשון: אמון לעומת אי אמון (גיל 0 עד 18 חודשים).
השלב השני : אוטונומיה לעומת בושה וספק. (גיל 18 חדשים עד 3.5 שנים).
יוזמה לעומת אשמה . (גיל 3.5 עד 6 שנים).
חריצות לעומת פעלתנות (גיל 6 עד 12 - גיל ביה"ס היסודי).
זהות לעומת בלבול בזהות (גיל 12).-21
דיון
סמים ואלכוהול:
אלימות ועבריינות נוער:
דיכאון:
סיכום:
ביבליוגרפיה
:
בעבודה זו בדקנו כיצד תהליך גיבוש הזהות משפיע על התנהגויות המתבגר. תחילה סקרתי את התיאוריה
ההתפתחותית של אריקסון, כולל השלב החמישי, הוא גיל הבגרות. המסקנה מן התיאוריה הייתה שבפני
המתבגר עומדות משימות ההתפתחותיות הבאות:
הסתגלות לשינויים הפיסיולוגיים החיצוניים והפנימיים, בשלות מינית וגיבוש זהות מינית, פיתוח עצמאות,
ביסוס יחסי חברה, בניית זהות מקצועית, גיבוש מערכת ערכים\ ובניית יכולות שיפוט והתנהגות מוסרית.
סיכום של כל המשימות הללו הינו פיתוח פילוסופית חיים, שעיקרה: "מי אני?! לאן פני מועדות?! מהם סיכויי
להגיע לשם?!" מטרת פילוסופיה זו, היא, להביא לסדר ועקביות בהחלטות הרבות שיש להגיע אליהן במציאות
דינמית ומשתנה.
משימה זו, המורכבת כל כך עוברת ברוב המכריע של המקרים ללא תקלות מיוחדות, אך קיים מיעוט
משמעותי של בני נוער אשר אינם מצליחים להשיג בהצלחה את המשימות ההתפתחויות הללו, או מתמודדים
עמן בקושי ניכר, וכתוצאה מכך הדבר ניכר בשיעור העולה של עבריינות נוער ביין שני המינים, התאבדויות,
הריונות במתבגרים, שימוש באלכוהול ובסמים, בעיות לימודיות, בריחה עד כדי להעלם מן הסביבה וגם בעיות
פסיכיאטריות.
בעבודה זו נגעתי בארבע סטיות התנהגות: סמים, אלכוהול, עבריינות נוער ודיכאון.
סמים: הסיבות לשימוש בסמים ואלכוהול בתקופת הבגרות נחלקות לשתיים: הגנה והתנסות חדשה.
עבריינות נוער: לעבריינות יש מספר אפיונים אותם חילקנו לשתי קבוצות. קבוצה א': שוד גניבה, תקיפה
חמורה, אונס, רצח, זנות. קבוצה ב': בריחה מהבית, השחתת ציוד, התרחקות מן הלימודים, שתיינות מתחת
לגיל המותר, עישון סמים, בריונות.
בעבודה זו נבחנו מאמרים התומכים בעובדה שהנוער הישראלי חשוף בחייו היומיומיים לרמה גבוהה של
אלימות בין-אישית, הן מילולית והן פיזית, עיקר המאמר הראה: מעל מחצית התלמידים היו קורבנות
בריונות, הצקות או הטרדות, לפחות פעם אחת בשנת הלימודים, ואילו אחד מכל חמישה חווה תוקפנות כזו
כלפיו שלוש פעמים או יותר במהלך השנה.
מסקנות המאמר היו: תופעת החשיפה לאלימות והמעורבות באלימות בקרב תלמידי כיתות ו' עד י"א הנה
תופעה כללית שאיננה נחלתן של שכבות אוכלוסייה אלו או אחרות. ההבדלים הדמוגרפיים או החברתיים-
כלכליים שנמצאו הנם קטנים ולא עקביים.
תחושת ריקנות וחוסר רגשות והתנסות בתבוסה חוזרת מביאה לתופעה מוכרת אחרת אצל מתבגרים -
הדיכאון: הדיכאון בא לידי ביטוי בכמה דרכים הצורה הקלה שהיא שעמום וחוסר מנוחה ועד לתלונות
היפוכונדריות והתנהגות מתחזה.
מאסן קוגר קאגן 1979. התפתחות הילד ואשיותו, כרך ב'. תל-אביב: הוצאת לדורי.
אבנר זיו 1993. פסיכולוגיה-מדע הבנת האדם. מפעלים אוניברסיטאים להוצאה לאור: הוצאת עם עובד.
רלף א. מוס 1988. תיאוריות על גיל ההתבגרות. תל-אביב: ספרית הפועלים.
שאול סולברג 1995. פסיכולוגיה של הילד המתבגר, מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית. האוניברסיטה העברית ירושלים: הוצאת ספרים על שם י"ל מאגנס.
אבנר זיו 1984. התבגרות. הוצאת מסדה.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין תהליך גיבוש הזהות להתנהגויות המתבגר", סמינריון אודות "הקשר בין תהליך גיבוש הזהות להתנהגויות המתבגר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.