היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריות והליכים במשפחה

עבודה מס' 050124

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזרם הפסיכואנליטי והפסיכודינאמי, כולל סקירת תיאורטיקנים - אנה פרויד, נתן אלתרמן, פרידמן ופרמו (FREMO).

7,667 מילים ,7 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעולם הטיפול המשפחתי קיימים זרמים שונים הנובעים מתיאוריות שונות. חלקן הוא תולדה של פיתוח מעום הטיפול הפרטני וחלקן צמחו מהטיפול המשפחתי עצמו. הפסיכואנליזה הקלאסית כפי שאנו מכנים אותה כיום, היא תחילתו של עולם הטיפול הנפשי בכלל וראשית ההבנה של המערכת הנפשית המאפיינת את האדם.
עוד לפני כן, היו נסיונות להבין את נפש האדם, אך זיגמונד פרויד היה הראשון שחיפש את הסיבתיות הסיסטמטית תוך התייחסות לכללים שהכתיב המדע. אמנם פרויד היה זה שהניח את אבני הפינה הראשונות, אך מאז נוצרו פיתוחים רבים ושונים לטיפול הנפשי הפרטני.
המעבר לטיפול המשפחתי החל בראש ובראשונה ע"י פסיכיאטרים אנליטיקאים.
Lidz היה פסיכיאטר שעבד בבית-חולים פסיכיאטרי ושם לב לכך שמצבם של המטופלים משתפר בעקבות הטיפול אך ראה נסיגה משמעותית בכל יום ב' בו היו חוזרים מחופשה אצל משפחותיהם. הוא קשר בין הנסיגה במצב ובין השפעת
המשפחה על המטופלים. הוא אף הניח כי יתכן שהיחסים הבינאישיים במשפחה הם הגורם למחלה. מכאן נוצר המושג "אם סכיזופרגנית". הוא וחבריו החלו לעבוד עם המשפחות על הפסיכופתולוגיה שנראתה בתפקוד המשפחתי. בעקבותיו, החלה להתפתח המחשבה כי היות ולמשפחה ישנה השפעה גדולה כל-כך על חיי הנפש של פרטיה, אולי כדאי להשקיע במערכת המשפחתית במקום בפרט. מאז, פותחו גישות שונות בפסיכיאטריה שהסירו את האשמה מהאם היות והמודל הרפואי נראה כמקובל יותר וכן עכב העובדה שגישה זו נתפסה כהאשמת המשפחה והביאה
לריחוק המשפחה מאנשי הצוות המטפל. כיום, ישנה נטיה לעבוד עם המשפחה כשותפים ובעלי ברית לטיפול בחולה. כלומר, זהו אינו טיפול משפחתי אלא טיפול בחולה באמצעות המשפחה.
ברצוני לחדד את ההבדל בין טיפול בפציינט בעזרת המשפחה כשמשפחה כולה אינה נתפסת כיחידה הטיפולית. במקרה זה, המשפחה תקבל יעוץ מהמטפל, כמו גם תמסור אינפורמציה למטפל שעשוי לעזור בטיפול בפציינט. בניגוד לכך, כשמדברים על טיפול משפחתי, מדובר על המשפחה כיחידה הטיפולית. המשפחה כשלם היא הפציינט בהנחה כי כאשר תהיה הטבה בסימפטומים ובתפקוד המשפחתי כולו, תהיה הטבה גם בסימפטומים של כל אחד ואחד ובתפקודו.
בפרק הראשון ניסיתי להראות כי כבר בשלבים הראשונים של פיתוח התיאוריה הפסיכואניליטית, ניתן לראות דרך הכתבים השונים שפורסמו בתקופה זו, כי התיאורטיקנים השונים ובמיוחד אנה פרויד שטיפלה בעיקר בילדים, התחבטו בנושא השפעת המשפחה על חיי הנפש של הפרט לעומת השפעת הטיפול בפרט ובאפשרות לטפל במשפחה ודרכה גם לטפל בפרט.
בפרק השני, הצגתי את גישתו של נתן אקרמן הנחשב כמטפל משפחתי פסיכואנליטי החשוב ביותר.
בפרק השלישי, מוצגים פרידמן ואחריו Fremo, כתיאורטיקנים ומטפלים משפחתיים שפיתחו את תורתם תוך שאיבה מהפסיכולוגיה הפסיכודינמית, כלומר, מהזרמים הנאו-פרוידיאנים.
ניסיתי לערוך הקבלה בין ההתפתחות ההיסטורית של הפסיכואנילזה עד לפסיכולוגיה הפסיכודינמית ובין המקבילות בעולם הטיפול המשפחתי.

תוכן עניינים:
הקדמה

פרק א': המעבר מפסיכואנליזה אינדיבידואלית לטיפול משפחתי פסיכואנליטי
הקדמה
כתבים פסיכואנליטים והמשפחה
מעבר מפסיכואנליזה ליישומים אנליטיים בתיאוריות המשפחתיות


פרק ב': טיפול משפחתי באוריינטציה פסיכואנליטית קלאסית , נתן אקרמן

פרק ג': אינטגרציה בין הבנה פסיכואנליטית של יחסי אובייקט עם תיאוריות והבנת תהליכים במשפחה
הקדמה
פרידמן
Fremo

דיון

ביבליוגרפיה

מקורות:

Ackerman, N., The Psychodynamics of Family Life, N.Y.: Basics Books Inc,1958.
Barker, P., Basic Family Therapy, 2nd ed., London: BSP Professional Books. 1986.
Breunlin. D.C., Liddle. H.A., Schwartz. R.C., Eds. Handbook of Family Therapy Training Supervision, New-York - London: Guilford. 1988.
Gurman, A.S. Kniskern, D.P., Handbook of Family Therapy, New York: Brunner/Mazel Publishers. 1981
Levant, R. Family Therapy, New York: Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1984.
Sander, F.M., Individual and Family Therapy, New-York - London: Jackson Aronson Inc. 1979.

תגים:

סכיזופרגני · פסיכואנליטי · פסיכולגיה · עבודה · פרויד · zdil

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריות והליכים במשפחה", סמינריון אודות "תיאוריות והליכים במשפחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.