היישום אינו מחובר לאינטרנט

כהניזם אחרי כהנא ותנועות ימין בישראל

עבודה מס' 040839

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תנועת "כך", הפילוג,פעילות שני הפלגים ודעיכת התנועה, הלח"י ופעילותו ותנועת גוש אמונים.

6,709 מילים ,23 מקורות

תקציר העבודה:

תופעת הכהניזם החלה בכהנא וכלה בממשיכיו היא תופעה ייחודית בפוליטיקה הישראלית. תנועה קטנה מאד שציבור פעיליה זעום למדי שהצליחה להפגין נוכחות מרשימה באמצעי התקשורת, אך לא הצליחה להשפיע לא הציבוריות הישראלית ולא על מקבלי ההחלטות. ביסודו של דבר היא הייתה תמיד מחוץ לקונצנזוס. כדי להבין את מקומה בגיאוגרפיה הפוליטית ולאור זאת לקבל פרופורציות נכונות ביחס לפעילותה יש לבחון את רישומה על המדינה.

כדאי להשוותה לשתי תנועות נוספות שנמצאות קרוב לשוליים הימניים של המערכת הפוליטית. הגופים שנבחרו לצורך זה הם הלח"י ו"גוש אמונים".
הסיבה לכך נעוצה בעובדה שגם תנועות אלה הן תנועות קטנות ואשר נוכחותן בתקשורת הייתה מסיבית. בעוד שעל הלח"י וגוש אמונים יש חומר תעודי וחומר מחקר רב, על הכהניזם יש מעט מאד חומר. רוב החומר מופיע בעיתונות היומית. אם כי ראוי לציין שכיסוי התקשורתי במדיה הכתובה הוא זעום. מה עוד שהכהניזם לא התברך בארכיונים אם לנקוט בלשון המעטה מבחינה מתודית.

הכהניזם ינותח ביסודיות ואילו ההתייחסות כלפי הלח"י וגוש אמונים תהיה תמציתית ואפילו טלגרפית. מקום נרחב ניתן בתיאור האידיאולוגיות של תנועות אלה וזאת מהסיבה שהאידיאולוגיה היא תמיד הבסיס הרוחני שתנועות פוליטיות יונקות ממנו ומקבלות ממנו את כל הלגיטימציה לפעילותן.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע הסטורי
3. כהנא האיש
4. הטופולגיה המפלגית של כך
5. הפילוג ב"כך"
6. פעילותם של פלגים
7. דעיכתה של "כך"
8. "כך" - סיכום
9. הלח"י
10. אידיאולוגיה
11. יחסי גומלין עם מסגרות יהודיות אחרות
12. פעולות הלח"י
13. סיכום
14. גוש אמונים
15. מסקנות
16. מקורות

קטע מהעבודה:

מנקודת מבט היסטורית ייחודה של התופעה הכהניסטית הוא בכך שלידתה הייתה מחוץ לגבולות הארץ ולא על רקע מקומי. אומר על כך נויברגר:
"הליגה להגנה יהודית (שממנה צמחה תנועת כך) היא תנועה שייסד הרב כהנא בשנות ה-60 בארה"ב, שם בלטה בפעילותה למען הגנה על יהודים בשכונות ניו-יורק ולמען יהודי ברה"מ ובהתנגדותה להנהגה היהודית האמריקנית.
עוד בארה"ב לא נרתעה הליגה מהתקפות טרור נגד מוסדות סובייטיים
וממעשי התגרות שנועדו להקנות לה פרסום ויוקרה. הליגה החלה בפעילותה בארץ בראשית שנות ה-70 עם עלייתו של מייסדה מנהיגה לארץ".1

תגים:

קיצוניות · יהדות · היסטוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כהניזם אחרי כהנא ותנועות ימין בישראל", סמינריון אודות "כהניזם אחרי כהנא ותנועות ימין בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.