היישום אינו מחובר לאינטרנט

היהודים בביזנטיון ובמערב אירופה

עבודה מס' 040249

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המאבקים בין השלטון והכנסיה בנושא היהודים בביזנטיון ובמערב אירופה.

3,969 מילים ,9 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

בעבודה זאת נדון באחד הגורמים המרכזיים שהשפיעו על מצבם ושלומם של היהודים שחיו באירופה ובמזרח בראשית ימי הביניים, במאבק בין השלטון החילוני הקיסרות והפקידות, ובין הסמכות הדתית הכנסייה, שאלה מה צריך להיות גורלם של היהודים וכיצד צריך להתייחס אליהם. היהודים נחשבו לרוצחי האל ישו ואויבי הנצרות אולם היחס אליהם ידע עליות ומורדות לעיתים כתוצאה מאירועים חיצוניים אליהם לא היה להם כול קשר כמו פלישות מבחוץ ומאבק בכיתות כופרות בנצרות האורתודוכסית והקתולית מבפנים. למרות זאת לא תמיד ראו הכנסיה והשלטון החילוני את הדרך שבה יש לנהוג ביהודים בצורה זהה.

נשאלת השאלה האם אפשר לטעון שנוצר מצב שבו אחד מגופים אלה (כנסיה)היה תמיד עוין יותר ליהודים או שמה היו שינויים בעמדות שני הצדדים שינויים שהיו תלויים בגורמים חיצוניים שונים שלא בהכרח היו קשורים ליהודים?

בעבודה זאת אתן תחילה סקירה היסטורית כללית על התקופה באימפריה הביזנטית ובמערב אירופה.
בפרק השני אדון ביחס השלטון הביזנטי והכנסייה הנוצרית ליהודים והסכסוכים בין שני הגופים בנושא זה עד לזמן חיסול השלטון הביזנטי בארץ ישראל בידי האיסלאם.
הפרק השלישי יסקור את המאבקים בין השלטון והכנסיה באימפריה הביזנטית בנושא זה בתקופה הבאה עד לזמן מסעי הצלב הנוצריים כאשר הביזנטים שוב לא שלטו בארץ ישראל אך עדין שלטו בשטחים נרחבים, המאבקים בנושא היהודים היו כעת בנושא שונה לחלוטין מאשר בתקופות קודמות.
הפרק הרביעי יעסוק במאבקים המקבילים שהיו במערב אירופה שם היתה דומיננטית כנסיה שונה הקתולית, וצורת שלטון שונה ממלכות ברבריות מגוונות במקום קיסרות אחת גדולה.

תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא: סקירה כללית על הנצרות בראשית ימי הביניים
1. יחס השלטון והכנסייה בביזנטיון ליהודים עד הופעת האיסלאם
2. יחס השלטון והכנסייה בביזנטיון ליהודים עד מסעי הצלב
3. יחס השלטון והכנסייה במערב אירופה ליהודים
4. סיכום
5. מראי מקומות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הוא החליט להעביר את בירתו מרומא שכבר לא התאימה לדעתו לשמש כמרכז הקיסרות לביזנטיון עיר מסחר קטנה, משום שהיא היתה קרובה למרכזי הציביליזציה המפותחים במזרח, וגם משום שהיא עמדה על צומת דרכי מסחר חשובות. (1) בנוסף לכך העיר היתה קלה להגנה והיא היתה קרובה לאתרים הקדושים לנצרות.

מקורות:

אבי-יונה, מיכאל, בימי רומא וביזנטיון : היסטוריה מדינית של יהודי ארץ ישראל למן מרד בר כוכבא ועד ראשית הכיבוש הערבי ירושלים, תש"ל.
בלומנקראנץ, מ. "הכנסיה הרומית והיהודים" בתוך ההיסטוריה של עם ישראל- תקופת האופל : היהודים באירופה הנוצרית 711-1096, בעריכת בצלאל רות, תל-אביב, תשל"ג.
בן נתן , פיליפ ואחרים, "שנאת ישראל מהולדת הנצרות עד מסעי הצלב " בתוך: שנאת ישראל ואנטישמיות : יחידה 3 תל-אביב 1985.
ברון, שלום היסטוריה חברתית ודתית של עם ישראל: חלק ד' -יורשי רומי ופרס, תל-אביב, תשכ"ב.
דן, ירון, "השלטון הביזנטי" בתוך היסטוריה של ארץ ישראל : כרך חמישי התקופה הרומית והביזנטית עורך משה דביר, ירושלים, 1990.
פישר, ה. א. ל. דברי ימי אירופה : ספר ראשון -מקדמוניות יון עד מסעי הצלב ירושלים, תשכ"ב.
שרארד פיליפ, ביזאנטיון, תל-אביב, 1976.
שרף, א. "היהודים בביזנטיון", בתוך: ההיסטוריה של עם ישראל: תקופת האופל - היהודים באירופה הנוצרית 711-1096 תל-אביב , תשל"ג.
PARKES, JAMES THE CONFLICT OF THE CHURCH AND THE SYNAGOGUE: A STUDY IN THE ORIGINS OF ANTISEMITISM NEW YORK 1969

תגים:

נצרות · ביזנט · ומדינה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היהודים בביזנטיון ובמערב אירופה", סמינריון אודות "היהודים בביזנטיון ובמערב אירופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.